Mitä tekisit tilanteessani?
Olemme noin 30-vuotias pariskunta, ja olemme olleet yhdessä reilut pari vuotta. Kaikki muu toimii erinomaisesti paitsi seksi. Meillä on yhteiset unelmat tulevaisuuden suhteen, emme riitele kotitöistä, rahasta tms. Meillä ei ole lapsia, mutta lapset ovat olleet toiveissa jo vuoden, joten ehkäisyä ei ole käytetty. En ole kuitenkaan tullut raskaaksi, sillä meillä on seksiä keskimäärin kaksi kertaa kuussa.
Ongelma on siis siinä, että miestä ei vaan huvita seksi useammin, tosin ei suostu myöntämään sitä. Asiasta on puhuttu viimeisen parin vuoden ajan monta monta kertaa, ilman tuloksia. Joskus harvoin meillä on ollut viikon ajan hieman enemmän seksiä, mutta sitten tahti taas tipahtaa normaaliinsa. Alan olla älyttömän turhautunut, katselen jo muita miehiä joka puolella ja mietin, voisinko harrastaa seksiä heidän kanssaan. Edellisen kerran aiheesta on puhuttu reilu viikko sitten, jolloin kerroin miehelle, että harkitsen hyvin vakavissani jo eroa asian vuoksi. Mies ei halua missään nimessä erota, mutta ei hän silti myöskään jaksa tehdä mitään tilanteen parantamiseksi. En ole saanut minkäänlaisia vastauksia siihen, että mitä asialle voisi tehdä, enkä itsekään keksi enää mitään. Olen yrittänyt puhua asiasta, tehdä aloitteita, olla puhumatta asiasta, olla tekemättä aloitteita jne... Mies tuntuu olevan täysin tyytyväinen silloin, kun annan asian vaan olla. Hän ahdistuu, jos yritän puhua asiasta tai jos teen aloitteita. Mitä ihmettä voisin siis tehdä, minulta alkavat olla ideat lopussa. Onko tätä ylipäätään mahdollista edes pelastaa? En haluaisi erota.
Kommentit (22)
No ei se raskaaksi tuleminen seksinmäärästä ole kiinni, yksikin kerta kuukaudessa riittää.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 18:35"]
No ei se raskaaksi tuleminen seksinmäärästä ole kiinni, yksikin kerta kuukaudessa riittää.
[/quote]
No ei välttämättä, mutta kyllähän se helpottaa, jos seksikertoja on useampia. Varsinkin kun nyt seksikerrat saattavat osua mihin aikaan tahansa kuukaudesta. Eikä ainakaan vuoden aikana ole näkynyt merkkiäkään raskaaksi tulemisesta, ja aika turhahan sitä on mihinkään lapsettomuustutkimuksiin lähteä, jos edes perusasiat eivät ole kunnossa. Ainakin lukemani perusteella suositus olisi, että seksiä harrastettaisiin noin joka toinen päivä, jos raskaus on toiveissa.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:57"]
Mitä kuvittelet seksin määrälle käyvän jos jo alkuvaiheessa (olette olleet vasta 2v. Mikä on yleensä vielä sellaista "ollaan toisten kimpussa kuin jänikset"-tyyppistä seksiä) seksin määrä on lopahtanut jo pariin kertaan kk? Lopulta elät seksittömässä suhteessa. Lähde menemään. Ellei syynä ole sitten se ettei mies halua vielä lasta?
[/quote]
Ainakin pettyy todella kovin joka kerta, kun kerron kuukautisten alkavan. Tekee yleensä mieli huutaa, että mitä ihmettä hän oikein kuvitteli tapahtuvan, kun seksiä ei ole ollut lähelläkään ovulaatiota.
Tästä aiheesta on puhuttu todella paljon, tai siis minä olen puhunut. Miehestä en tahdo juuri mitään saada irti. Aina väsyttää ja on stressiä, vaikka elämässä ei mitään ihmeellistä olisikaan menossa. Toinen vakiovastaus on, että häntä ahdistaa, kun teen aloitteita tai kun puhun asiasta. Kuitenkaan asia ei parane pätkääkään, vaikka olisin miten pitkään ehdottelematta ja puhumatta aiheesta. Päinvastoin, tuntuu tosiaan olevan vaan tyytyväinen silloin, kun en mitenkään ota aihetta esille. Ei kuitenkaan niin, että innostuisi seksistä.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:55"]
Älä välitä. Lapsen jälkeen ei suakaan enää kiinnosta ja homma on balanssissa :)
[/quote]
No eipä niitä lapsiakaan taida ilman seksiä tulla. Siitä olenkin katkera, että minulta viedään kaikki mahdollisuudet sekä seksiin että lapsiin. Enpä kauheasti näe järkeä tällaisessa parisuhteessa, mutta kun muuten on tosi ihanaa yhdessä, tuntuu olevan harvinaista, että löytyy näin hyvin toimiva parisuhde.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:26"]
Tuossa ei ole muuta mahdollisuutta kuin saada mies kertomaan rehellisesti mistä on kyse.
Jos asiassa on joku psyykkinen/fyysinen ongelma, sille voi sitten yrittää tehdä jotain.
Jos hän ei halua seksiä tuon enempää sitten joudutte miettimään eroatteko vai ratkaisetteko asian toisella tavalla, joka sopii kummallekin.
Laita miehelle vaikka kirje --- jos vastaisi siihen. Siis jos kasvokkain puhuminen on se ongelma. Tosin ellei voida naamakkain puhua yhteisistä asioista, avioliitossa on paljon muutakin pielessä.
Jos mies ei vastaa, eikä suostu asiasta puhumaan (tekee siis päätöksen olla puhumatta elämänkumppaninsa kanssa tätä koskevassa asiassa), sitten sinäkin olet vapaa tekemään omia päätöksiä itsenäisesti eli haet sitten eroa.
[/quote]
Olen yrittänyt puhua ja olen kirjoittanut kirjeitä. Mies sanoo, että haluaisi kyllä, mutta kun väsyttää/stressaa/häntä ahdistaa ehdotteluni... Tuntuu kuin yrittäisin pakottaa häntä johonkin todella epämiellyttävään kotityöhön. Mielestäni seksin pitäisi olla kiva asia, mutta ilmeisesti se on vain ahdistava ja inhottava asia joillekin. Käsittämättömintä on se, että ihan alussa seksiä tosiaan ole koko ajan. Emme saaneet aamukahveja keitettyä ilman, että olimme harrastaneet seksiä kolme kertaa. Eipä käynyt mielessäkään, että kuukauden päästä saisin jo vongata seksiä ja itkeä seksittömyyden vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:26"]
Tuossa ei ole muuta mahdollisuutta kuin saada mies kertomaan rehellisesti mistä on kyse.
Jos asiassa on joku psyykkinen/fyysinen ongelma, sille voi sitten yrittää tehdä jotain.
Jos hän ei halua seksiä tuon enempää sitten joudutte miettimään eroatteko vai ratkaisetteko asian toisella tavalla, joka sopii kummallekin.
Laita miehelle vaikka kirje --- jos vastaisi siihen. Siis jos kasvokkain puhuminen on se ongelma. Tosin ellei voida naamakkain puhua yhteisistä asioista, avioliitossa on paljon muutakin pielessä.
Jos mies ei vastaa, eikä suostu asiasta puhumaan (tekee siis päätöksen olla puhumatta elämänkumppaninsa kanssa tätä koskevassa asiassa), sitten sinäkin olet vapaa tekemään omia päätöksiä itsenäisesti eli haet sitten eroa.
[/quote]
Olen yrittänyt puhua ja olen kirjoittanut kirjeitä. Mies sanoo, että haluaisi kyllä, mutta kun väsyttää/stressaa/häntä ahdistaa ehdotteluni... Tuntuu kuin yrittäisin pakottaa häntä johonkin todella epämiellyttävään kotityöhön. Mielestäni seksin pitäisi olla kiva asia, mutta ilmeisesti se on vain ahdistava ja inhottava asia joillekin. Käsittämättömintä on se, että ihan alussa seksiä tosiaan ole koko ajan. Emme saaneet aamukahveja keitettyä ilman, että olimme harrastaneet seksiä kolme kertaa. Eipä käynyt mielessäkään, että kuukauden päästä saisin jo vongata seksiä ja itkeä seksittömyyden vuoksi.
[/quote]
Kaikkein eniten turhauttaa se, että mies väittää haluavansa useammin. Joululomalla seksiä olikin useamman kerran, mutta sen jälkeen yhteensä alle kymmenen kertaa. En ymmärrä mitä voisin tehdä, ilmeisesti ei ole mitään keinoa, millä saisin miehen haluamaan. En edes muista, milloin mies olisi innostunut seksistä minun aloitteeni seurauksena. Meillä on oikeastaan seksiä vain ja ainoastaan silloin, kun miehellä sattuu seisomaan. Minulla ei ole mahdollisuuksia kieltäytyä, vaikka ei juuri silloin huvittaisi, sillä kyseessä voi olla kuukauden ainoa seksikerta. Niinpä seksi on myös melkoisen epätyydyttävää nykyisin, mies tulee minuutissa, minulla taas menee ikuisuus kiihottua, kun seksikertojen välissä on niin pitkä aika.
Mun mies ei oo kiinostunut seksistä, mä olen. Asiasta puhuttiin ja vaiettiin 15 vuotta. Loppujen lopuksi mä ilmoitin, että me joko erotaan, tai mä hommaan rakastajan. Nyt mulla on rakastaja ja kaikki on tyytyväisiä.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:48"]
Mun mies ei oo kiinostunut seksistä, mä olen. Asiasta puhuttiin ja vaiettiin 15 vuotta. Loppujen lopuksi mä ilmoitin, että me joko erotaan, tai mä hommaan rakastajan. Nyt mulla on rakastaja ja kaikki on tyytyväisiä.
[/quote]
Tuo voisi toimia, jos emme haluaisi lapsia tai jos lapset olisi jo tehty. Ei kuitenkaan kauheasti kiinnostaisi lähteä mihinkään hedelmöityshoitoihin sen takia, että mies ei viitsi harrastaa seksiä edes paria kertaa viikossa. En kyllä ole mitenkään varma, että pystyisin enää kieltäytymään, jos riittävän helppo tilanne pettämiselle tulisi. Omat kädet eivät vaan ole sama asia.
En missään nimessä jatkaisi seksuaalisesti epätyydyttävää suhdetta. Ei mies tuosta ainakaan halukkaammaksi muutu. Olette olleet vasta aika vähän aikaa yhdessä, ja tavallaan sen ensihuuman pitäisi näkyä vieläkin.
Mulle seksi on niin tärkeä juttu, etten todellakaan haluaisi elää suhteessa, jossa joudun olemaan jatkuvasti puutteessa. Tuo olisi todellista kidutusta. Eikä miestä kiinnosta edes yrittää tehdä asialle mitään.
Lasten hankkiminen tuossa tilanteessa on ihan hulluutta, sitten olet kiinni siinä miehessä lapsen kautta koko loppuikäsi. Ja eroaminen on vaikeampaa, kun lastakin pitäisi miettiä. Eikä mua kiinnostaisi mikään yksinhuoltajan elämä, sillä ero koittaisi kuitenkin ennen pitkää (siis jos olisin tilanteessasi). Meillä on vain yksi elämä, kannattaa miettiä todella tarkkaan, mihin sen tuhlaa.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:04"]
En missään nimessä jatkaisi seksuaalisesti epätyydyttävää suhdetta. Ei mies tuosta ainakaan halukkaammaksi muutu. Olette olleet vasta aika vähän aikaa yhdessä, ja tavallaan sen ensihuuman pitäisi näkyä vieläkin.
Mulle seksi on niin tärkeä juttu, etten todellakaan haluaisi elää suhteessa, jossa joudun olemaan jatkuvasti puutteessa. Tuo olisi todellista kidutusta. Eikä miestä kiinnosta edes yrittää tehdä asialle mitään.
Lasten hankkiminen tuossa tilanteessa on ihan hulluutta, sitten olet kiinni siinä miehessä lapsen kautta koko loppuikäsi. Ja eroaminen on vaikeampaa, kun lastakin pitäisi miettiä. Eikä mua kiinnostaisi mikään yksinhuoltajan elämä, sillä ero koittaisi kuitenkin ennen pitkää (siis jos olisin tilanteessasi). Meillä on vain yksi elämä, kannattaa miettiä todella tarkkaan, mihin sen tuhlaa.
[/quote]
Lastenhankkimisesta alettiin puhua jo paljon aikaisemmin, jolloin elämässä oli muuta stressiä, ja seksin vähäisyys selittyi sillä. Olemme kuitenkin sittemmin saaneet molemmat töitä ja hyvän asunnon, rahatilanne on parantunut jne., ainoastaan seksitilanne on edelleen sama, ellei jopa heikompi. Ero on alkanut siis käydä mielessä vasta viime aikoina, kun kaikki muu alkaa olla kunnossa paitsi se seksi.
Olen nyt ajatellut niin, että yritän edes loppuviikon olla puhumatta asiasta (jos en taas purskahda itkuun jonain päivänä tahtomattani). Jos tuon tulevan pitkän viikonlopun aikanakaan ei seksiä ole, eikä mies ota asiaa puheeksi, on aika ihan tosissaan miettiä uusia osoitteita.
Miten voitte olla 30-vuotias pariskunta, mutta yhdessä 2 vuotta?
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:34"]Miten voitte olla 30-vuotias pariskunta, mutta yhdessä 2 vuotta?
[/quote]
No jos molemmat on 15,nii se on sit niinku yhteensä siis kolkyyt, tajuuks?
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:34"]
Miten voitte olla 30-vuotias pariskunta, mutta yhdessä 2 vuotta?
[/quote]
Äsh, tarkoitin siis tietenkin, että olemme molemmat noin 30-vuotiaita.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:42"]
Kyllä mieskin voi olla pihtari
[/quote]
Se on kyllä huomattu. Onko joku onnistunut pääsemään tällaisesta tilanteesta eteenpäin? Ensimmäisen kuukauden ajan seksiä oli koko ajan, ja olinkin aivan onnessani, että olen vihdoin löytänyt miehen, joka haluaa seksiä yhtä usein kuin minä. Noh, päinvastoin kävi.
Olkaa kilttejä ja auttakaa. Minulla ei ole enää ideoita. Onko ero ainoa vaihtoehto?
Ei se mies siitä himokkaaksi muutu. Mulla kans mies jota ei pahemmin seksi kiinnosta.
up