Mitä kannattaa ostaa apteekista?
Pestäänkö haava sillä kuohuvalla aineella? Tuli päivällä varpaan tyveen haava.
Kommentit (14)
Vai riittääkö vedellä suuhtelu? Mulla on avaamaton rulla sideharsoa ja kaikenlaista tuolla auton ensiapulaukussa.
Riittää vedellä huuhtelu, parempi huuhdella heti vedellä kuin myöhemmin jollain muulla.
No en todellakaan ole kännissä, anteeksi vain kirjoitusvirheet. Kävelin pihalla jonkin terävän päälle ja se oli viime kesältä ruohikkoon piiloon jäänyt niittokoneesta irronnut terä. Tietysti avojaloin. Tuohon pikkuvarpaan viereiseen varpaan tuli aika iso monen sentin vekki ja suihkussa kun huuhtelin enimpiä roskia ja multaa pois niin sieltä haavan alta näkyy jotain valkoista. Kipeä se ei ole. Ajattelin että pitääkö siihen olla jotkin erikoisaineet, sitä kuohuvaa haavanpuhdistusainetta tai sen tapaista.
Kuohuva auttaa pahimpaan vitutukseen.
Monta tuntia aikaa kun sait sen haava? Jos alle 6 h ja haava on syvä ja jtn valkoistakin näkyy niin mars mars ensiapuun tikkauttamaan se! Haavaa ei muuten tarvitse muuta kuin vedellä huuhdella tai jos haluat niin jollain antiseptisellä liuoksella ja laastari esim. perhoslaastari joka vetää haavan reunoja yhteen.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:02"]Onko ap kännissä?
[/quote]
oletteko te muut muka selvissäpäin?
Vähän ennen kahta sattui. Meni pitkä tovi suihkussa kun vuoti niin saatanasti ja piti painaa, mulla on lattiatkin veressä. Ukko on töissä ja ei ole kyytiä päikkäpolille.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:14"]
Vähän ennen kahta sattui. Meni pitkä tovi suihkussa kun vuoti niin saatanasti ja piti painaa, mulla on lattiatkin veressä. Ukko on töissä ja ei ole kyytiä päikkäpolille.
[/quote]
Meinasin että haen pyörällä tuosta läheltä apteekista haavanpuhdistusainetta ja putsaan sitä sillä kun eihän niitä koskaan ole tarvinnut ja ovat roskiin menneet. Päivystykseen keskussairaalaan on matkaa 22 km
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:14"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:02"]Onko ap kännissä? [/quote] oletteko te muut muka selvissäpäin?
[/quote]
Se on ihan toinen tarina se.
Pitää odottaa että ukko tulee kuuden maissa kotiin niin jos sitä kävisi näyttämässä. Tietysti hirveät jonot viikonloppuisin. Voi että mä sitten inhoan sairaaloita.
Kuoharilla joo, mut ei sitä saa apteekista!