Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tympii Facebook, kukaan ei päivitä enää mitään!

Vierailija
31.03.2015 |

Mulla on hieman yli 100 kaveria. Näistä kavereista suurin osa ei päivitä ikinä mitään, ainakaan sellaista joka näkyisi minullekin.

Sitten toisiksi suurin osa päivittää ainoastaan näitä aforismi-kuvia, joihin itse kirjoittavat tekstiksi korkeintaan jotain "Näin!" tms. Tai sitten linkataan iltalehden juttuja, tai jonkun muun mielipidekirjoituksia.

No, sitten on kyllä yksi tyyppi, joka päivittää monta kertaa päivässä tekemisiään ja ajatuksiaan, mutta tämä tyyppi ei ihan käykään täysillä.

Jotenkin olen tullut itsekin nykyään aremmaksi päivittämään mitään, tuntuu että erotunko jo porukasta, jos oikeasti kirjoittelisinkin yhtä rennosti kuulumisiani ja tekemisiäni, ihan ilman mitään kuvia tai linkkejä, kuin ennen?

Poistuisin facesta, mutta se on hyvin kätevä yksityisviestien kirjoittamiseen ja muutaman kaverin kanssa "keskustelemiseen", että siksi en poistu. Mutta muuten ärsyttää! Ei tunnu enää olevan oikein mitään virkaakaan koko Facebookilla!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina kirjoittaa juttuja, nämä ja nämä ärsyttää muita. Hyvä mahdollisuus tappaa jonkun jutun. Mitä seuraavaksi? Snapchat, kickiä, whatsappia ja instaa??

Vierailija
2/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ulisette miten se ja tämä ja tuo kirjoitus ärsyttää ja vituttaa. Mitään ei saa kirjottaa kun jotakuta alkaa vituttaa. Niinpä mä en enää kirjoita siellä yhtään mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vain yksi kaveri joka enää päivittää säännöllisesti joka viikko ainakin jotain. Tai tykkäilee jostain.
Itse olen miltei lopettanut koska koin nolona sen ettei kukaan kommentoi tai tykkää edes.

Vierailija
4/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa päivittää, koska etusivu on täynnä mainoksia tai ehdotettuja fanisivuja, jotka ei kiinnosta. En kyllä ymmärrä installaatio. Ketä kiinnostaa toisten randomikuvat?! Samanlaista paskaa sekin.

Vierailija
5/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook ei enää riitä niille. Kukaan ei jaksa notkua tietyille ihmisille rajatussa verkostossa kertoilemassa niitä näitä viime talvesta, nyt täytyy olla ajan hermolla. Siellä ne kaikki on twiittaamassa Stubbille ja instagrammaamassa scandinavianwomaneita ja parsakaalikeittoa. Reaktio tulee heti, reaktio tulee kaikilta, eikä tarvii palata muistelemaan koko viikon tapahtumia yhdessä päivityksessä. Instagramissa kun voi livenä seurata ruokailu-, treeni-, tai päiväunihetkeä.

Eikä sillä, että siinä olisi jotain kovin pahaa, maailma muuttuu ja aika elää.
Mutta itse ainakin olen huomannut tämän. Mulla kun on vaan facebook, niin tuntuu ettei tiedäkään kenenkään menemisistä mitään. Kun ne on jo vaihtanut maisemaa.

Vierailija
6/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta face on tosi hyvä juuri erilaisten ryhmien takia.  Minusta olisi kyllä mukavaa jos ihmiset päivittelisivät enemmänkin juttujaan sinne miettimättä liikoja mahtaakohan se kenties ärsyttää jotakuta. Itse asun kaukana kaikista kavereista ja tuttuja on ympäri suomen niin helppo pysyä kartalla muiden elämästä. Yksityisviestein on myös monen kaverin kanssa pitkät keskustelut.

Vierailija
7/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Yksi syy on mielestäni se, että kaveripiiri on kasvanut niin isoksi, ettei enää halua jakaa mitään. Mäkään en viiti kommentoida, jos ajattelen, että kaverilla on 400 kaveria, jotka lukee mun kommentin. Haluaisin pysyä pienessä piirissä.

Ja joo, ryhmät on ihan parhaita. Harrastusryhmässä on tosi kivaa keskustelua!

Vierailija
8/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman ilmiön olen huomannut omassa kaveripiirissäni. Ei kai kukaan enää uskalla kirjoittaa mitään kun joku ärsyyntyy kuitenkin.

Vierailija
9/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on vähän ristiriidassa: "Ei tunnu enää olevan oikein mitään virkaakaan koko Facebookilla!" "se on hyvin kätevä yksityisviestien kirjoittamiseen ja muutaman kaverin kanssa "keskustelemiseen""

Mutta joo, mulla on vaan parikymmentä kaveria ja päivityksiä tulee niin paljon etten jaksa lukea.

Vierailija
10/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ihmiset alkaa tajuta miten turha koko face on. 

Vierailija
11/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo unohtanut edes olevani siellä ennen kuin näin tämän keskustelun.

Vierailija
12/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman oon huomannut. Kamalasti vaan mainoksia ja karanneita elukoita. Vähän aikaa sitten jollain oli porokin kateissa!

Vierailija
13/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 100 kaveria joista vaan n. 5 päivittää viikoittain. En enää itsekään kirjoittele kovin usein. olen rajannut n 20 henkilöä jotka saa nähdä päivitykseni koska muut eivät päivitä eikä kommentoi tai tykkää ikinä.

Vierailija
14/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on muutakin elämää ja ehkäpä naamakirja alkaa olla jo niin vanha juttu ettei jaksa kiinnostaa. 

Vierailija
15/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut. Kukaan ei enää uskalla päivittää mitään omaa kun on niin paljon puhuttu siitä mieten tyhmät ihmiset jakaa kaikki yksityisasiansa FB:ssa ja ärsyttävimmät päivitykset jne. Valittajat ovat saaneet pilattua Facebookin. RIP Facebook. 

Vierailija
16/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:09"]

Nämä on vähän ristiriidassa: "Ei tunnu enää olevan oikein mitään virkaakaan koko Facebookilla!" "se on hyvin kätevä yksityisviestien kirjoittamiseen ja muutaman kaverin kanssa "keskustelemiseen""

Mutta joo, mulla on vaan parikymmentä kaveria ja päivityksiä tulee niin paljon etten jaksa lukea.

[/quote]

No, tarkoitin että Facebookissa on kätevämpi keskustella yksityisviesteillä kuin esim. sähköpostilla (esim. näkee koska toinen on nähnyt viestini, ja näkee, jos hän parhaillaan kirjoittaa jotakin ja myös sen, onko hän paikalla). Mutta muuten siis sähköposti ajaisi saman asian. Facebookin idea on mielestäni ollut kuulumisten kertominen toisille, ja nythän se ei enää oikein toteudu, kun näkyy vain noita aforismikuvia tms.

ap

Vierailija
17/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa kavereista on siirtynyt aktiivisesti käyttämään Instagramia. Toki moni jakaa nämä samat kuvat myös fb:n puolella. Varsinaiset fb-päivitykset ovat nykyään pitkälti artikkeleiden tms jakamista tai parin huomiohu***an turhanpäiväisyyksiä/huomionhakua. Fb lienee siis parhaat päivänsä jo elänyt.

Vierailija
18/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olee taputeltu, pelkkää kadonnutta rakkia täynnä ja keltä otettu sinappikone huostan jne jne...ei jaksa.....

Vierailija
19/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo muuta hyötyä ku se messengeri ja ne kirppikset... välillä joku laittaa kuvan että näkee kui on lapset kasvanu mut siihenpä se jää.

Vierailija
20/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko facebookki vaan siksi että siellä on niitä ryhmiä ja saa kutsuja ja voi lähettää viestejä. En päivitä koskaan mitään, koska en sitä sitä varten edes hommannut. Kätevä peli muutamiin juttuihin, mutta musta on vain hyvä, jos ihmiset ovat tajunneet ettei siellä liikoja kannata paljastella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän