V*tuttaa miehen käsitys kotitöiden jaosta
Mikä on oikeudenmukainen työnjako kotitöissä? Ärsyttää miehen laiskuus. Jos menee vaikka klo.15 töihin ei tee mitään kotona vaan pelailee ja röhnöttää ja kaikki hommat jää mun vastuulle kun tulen alkuillasta kotiin. Kun hän tulee kotiin klo.22 ovat lapset jo toki nukkumassa, päivälliset ja iltapalat tehty ja syöty ja hänelle osuus tallessa. Pyykit ja tiskit laitettu minun toimesta kun ei niitäkään viitsi miehele jättää noin myöhään.
No, sitten kun on aamuvuorossa ja pääsee n.klo.15 maissa niin hän tykkää oleskella esim. koneella, kännykällä yms. Tekee kyllä jos pyydän, mutta oma-aloitteisesti ei mitään. Ekä omia pyykkejään pesee joskus 1x/kk jos on yksin kotona.
Hän kun kuulemma kaipaa myös omaa aikaa eikä mitään pakkotyöleiriä. Itse hoidan (omat) lapseni, pää toimisen opiskelun, kodin, kauppareissut ja keikkatyöt (useampi vuoro viikossa) Missä hitossa on mun oma aika?!
Kommentit (39)
Ja sitten jos puhutaan aiheesta hän tsemppaa pari päivää kunnes palaa samaan. Tuntuu tosi hankalalta, kun itselläkin paljon vielä kouluhommia ja tenttejä yms tähän päälle. Että en todellakaan itse vaan vedä lonkkaa
-ap
Täällä ihan sama homma! Kyllä mies pyydettäessä auttaa ja tajuaa laittaa lapsille ruokaa niiden kanssa ollessa, mutta tuntuu että se kokonaisvastuu ja suunnittelu on minun päässäni. Mies sanoo etten osaa relata kotona, että hän ei jaksa stressata mistään kun on vapaata...
No kiva jos hän on ottanut tämän linjan niin minullehan ne työt sitten lankeavat!
Ja lapdiperheessä kun ne hommat on tehtävä aika heti. Pian on jo seuraava ruoka- aika ja tiskit ei voi kasaantua, pyykki pitää hoitaa aika jatkuvalla syötöllä ja ruoka ostokset on suunniteltava jotta ruoka on monipuolista ja rahat riittävät... Puhumattakaan minun pään sisällä olevasta hiljaisesta tiedosta lasten vaatteista, harrastuksista, ystävistä, päiväkodin ohjelmasta tai lasten lääkkeistä ja lääkärikäynneistä.
Ihailen miestäni että hän ei vaikuta stressaantuvan tästä kaiksesta vaan pystyy tyynesti sibuttamaan kaikki tekemättömät työt ja pelata jotain hiton tetristä koneella.. Itse olen aivan lopussa
Olisiko kellään mitään parannusehdotusta tähän tilanteeseen? Oletteko olleet vastaavassa jamassa ja saaneet fiksumman työnjaon?
Siis just toi asenne, että höllää säkin pipoa mua ärsyttää. En halua itse tai että lapset joutuu elämään sonnassa. Mieshän ei edes joudu kun mä lopulta aina siivoon. Tavallaan hyväksikäytetty olo.
Miehet vaan on itsekkäitä paskoja...noin pääsääntöisesti
Minun mieheni vastaa kaikesta muusta siivouksesta tällä hetkellä paitsi pyykit ja tiskit. Ja olen vielä hoitovapaalla.
Niin, naiset vaan haluaa jonkun kodinhoitajan nykyään, eikä enää rakasta miestä oikeasti.
Ei tarvii hoitaa kaikkia mut imurointi vaikka 1x/viikko ja tiskit joka päivä ja omien jälkien siivous olisi musta hyvä. Ja mies on rakas.Siksi se on valikoitunutkin :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 20:57"]
Miehet vaan on itsekkäitä paskoja...noin pääsääntöisesti
[/quote]
Niin ollaankin. Hajotkaa siihen :)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:00"]Niin, naiset vaan haluaa jonkun kodinhoitajan nykyään, eikä enää rakasta miestä oikeasti.
[/quote]
Joo niin haluaisinkin kodinhoitajan jotta itse saisin röhnöttää sohvalla :)
Ja pakko myöntää että rakkaus kärsii tästä ärtymyksen määrästä - joskus mietin miltä miehestä tuntuu jos joku tulisi hänen työpaikalleen (selkeästi paikka jossa hänellä on velvollisuudentunto ja tulosvastuu) ja makaisi vain sohvalla kehoittaen muita relaamaan vähän :D
Ongelma meillä on ainakin se, että koska koen koko kotihoidon ja lasten olevan minun vastuullani ei koti ole minulle enää kuin paikka jossa olen töissä. Minä menen sitten töihin rentoutumaan :)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:00"]
Niin, naiset vaan haluaa jonkun kodinhoitajan nykyään, eikä enää rakasta miestä oikeasti.
[/quote]
Ja naisen pitäisi sitten osoittaa rakkautensa ryhtymällä kodinhoitajaksi?
Sama täällä. Vituttaa. Ei haluais katsoa sotkua monya viikkoa kun mies ei ymmärrä vinkkiä.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:00"]
[/quote]
No mitä vittua sä nyt selität, voit sä miestä rakastaa vaikka haluaisitkin sen tekevän jotain kunnollista.
Miksi itsekään teet kotitöitä? Pese vaan omat vaatteesi jne.
Ehdotus: Tehkää yhdessä lista siitä, mitkä työt ovat välttämättömiä. Jos toisen mielestä vähempikin riittää, ehkä tosiaan voisi sitten ottaa hiukan rennommin. Neuvotelkaa. Miehet yleensäkin ottavat nämä jutut rennommin ja jos yhdessä tehdään, toisenkin työtapoihin pitää sopeutua. Esim. entisen koko talon päivittäisen imuroinnin sijasta vain eteisen ja keittiön imurointi päivittäin. Tai kerran viikossa. Sitten jaatte työt ihan paperilla 50/50.
Miten teidän poikalapset? Onko niillä omat tehtävät kotona?
Meillä mies tekee lähes kaiken koska on työtön,.ja töiden alkaessa kolmen viikon päästä tarkasti jaetaan hommat, kirjoitetaan ylös ja pysytään toivottavasti suunnitelmassa. Kuulostaa et sun mies olisi teini ja sinä sen äiti.
Kuulostaa ikävän tutulta touhulta. :/