Soveltuisitko sinä vanhuksia hoitamaan?
Minulle tuollainen työ olisi kauhistuttava ajatus. Mieluummin menisin vaikka vessoja siivoamaan, kunhan ei tarvitsisi puhua kenenkään vanhuksen kanssa. Olen nolla prosenttia ulospäinsuuntautunut, ja pahinta mitä tiedän, olisi keskustella kovaan ääneen jonkun huonokuuloisen kanssa. Alapeukkuja odottelen ropisevan urakalla, mutta onko jollakulla samanlaisia tuntemuksia kuin minulla?
Kommentit (65)
Jos siitä ihan oikeaa palkkaa maksettaisiin, niin voisin harkita asiaa.
Teen töitä vanhusten parissa. Olen vielä nuori (20v) ja vuosia sitten jopa vähän kammoksuin ajatusta työstä esimerkiksi palvelutalossa. Iän ja kokemuksen myötä olen oppinut tykkäämään. Välillä ihan järkytyn jonkun vanhuksen huonosta kunnosta, mutta nopeasti kokoan itseni, ja päällimmäinen ajatus on, että teen parhaani tämän ihmisen eteen, jotta hän saisi ansaitsemansa, laadukkaan loppuelämän. Välillä siinä tuntee voimattomuutta, mutta parhaansa voi aina tehdä - kaiken mitä sen ihmisen hyväksi vain kykenen.
Suurin osa tuosta työstä on sellaista, johon ei tarvitse minkäänlaista koulutusta.
Petien petaamista, syöttämistä, vaippojen vaihtamista, kuuntelemista - Onnistuu jokaiselta täysikäiseltä kertanäyttämisen jälkeen.
Kyllä varmasti ainakin yhtä hyvin kuin se yksi potilailleen tahallaan vähän liikaa insuliinia iskenyt hoitsu. Eli toivokaa ettei musta koskan tule hoitajaa. Pinnani on lyhyt ja olen taipuvainen toimimaan sen mukaisesti.