Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ehkä paras tässä. 58,90€ koko kuukauden ruoat.

Vierailija
31.03.2015 |

Minä, sinkku, yksinelävä, ostin juuri TOIMITUSKULUINEEN koko kuukauden ruoat itselleni 58,90 eurolla. Tuossa on siis kaikki ateriat, viisi ateriaa päivässä tästä neljäksi viikoksi eteenpäin. 

Pakastin käytössä, en ole kasvissyöjä. Tein kolme päivää laskelmia, että saan varmasti kaikki hivenaineetkin kalsiumista lähtien varmasti. 

Hedelmiä ja lihaa voi pakastaa, hedelmistä saa helposti smoothiet. Kuivatuotteet säilyvät ikuisesti.

MÄ MENEN NYT OSTAMAAN ITSELLENI 150€:N KENGÄT. KOSKA ANSAITSEN NE.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 200-250 kuussa ruokaa. Ei sis muita juttuja. En juo enkä polta.

Yleensä itsetehtyä ruokaa. Lihaa kasviksia hedelmiä pähkinöitä marjoja leikkeleitä (sellaisenaan ilman leipää) ja mehuja. 

Kyllä naisten tukia pitäisi tiputtaa kun selviätte 2-5x halvemmalla kun tarvitsette peruskulutukseen vähemmän ja liikuntakaan ei niin paljoa kuluta.

Miehenä esim 400g jauhelihaa menee melkeinpä kerralla jne. Niin mahdotonta syödä alle 10e päivässä jos yrittää terveellisesti syödä, menisi varmaan tuo 300 kuussa siis jos söisi niin paljon terveellistä kuin haluaisi. Ja en ole 10 vuoteen ostanut edes nautaa kun on niin kallista. Lähinnä kanaa ja jauhelihaa, siihen saa jo kuussa helposti 50e menemään

Vierailija
102/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 19:14"]No ei oo niin kummallista. Meillä menee n. 200e 2 taaperon ja 2 aikuisen ruokiin kuukaudessa
[/quote]

Mitä te syötte? Laitatko vaikka viikon listan. Saisi vinkkejä. Kiitos
[/quote]
no joka viikko tietty eri, enkä muista/jaksa käydä lukemassa, mutta esim kanawokkia ja nakkia ja muussia on tällä viikolla. Hernekeittoa ja pannaria aika usein. Keittoja muutenkin. Leivät teeen kotiäitinä itse. Kanankoipia ja vihanneksia... katson huomenna listan jos muistan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 19:45"]

"Tein kolme päivää laskelmia, että saan varmasti kaikki hivenaineetkin kalsiumista lähtien varmasti. " Ai niin ja unohdin mainita täyden 200 litran pakastimen ja sen, että käyn joka toinen päivä äidin luona syömässä.

ap

[/quote]

Tämä ei ollut oikea ap. Mulla on pakastimessa mustikoita, mansikoita ja puolukoita. Niitä riittää ehkä nyt vielä noin kuukaudeksi.

Laitan huomenna tarkat määrät ja hinnat ja tuotteet, nyt en enää jaksa.

Ei multa nyt mennyt kolme päivää laskea tätä asiaa, vaan kolmen päivän aikana laskin, kuinka paljon mitäkin tuoteryhmää tarvitsen päivän aikana ja laskin siitä sitten.

Tuoreita ei tule syötyä kuin tämä tuleva viikko, koska kaikki menee pakkaseen. Tai no onko porkkana tuore, jos sen syö kolmen viikon päästä? Kaikki liha menee suoraan pakkaseen, pakastan 200g erissä jauhelihan ja kalan ja broilerinkoivet pienmmissä erissä.

ap

Vierailija
104/113 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 19:23"]Hohhoijaa :DD kuka tahansa voi syödä halvalla, jos laskee HEDELMÄT päivälliseksi :D vedät joku 4 banaania ja sanot syöneesi päivän aterian? Voi hyvänen aika...
Ja hedelmien pakastaminen on jotain järjettömintä mitä olen koskaan kuullut. Jos näkisin vaikka äitini pakastimessa päärynöitä ja banaaneja, huolestuisin todella hänen mielenterveydestään.
[/quote]
Banaani on muuten hyvää pakastettuna. Ja siitä voi tehdä jädeä.

Vierailija
105/113 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:11"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 19:23"]Hohhoijaa :DD kuka tahansa voi syödä halvalla, jos laskee HEDELMÄT päivälliseksi :D vedät joku 4 banaania ja sanot syöneesi päivän aterian? Voi hyvänen aika... Ja hedelmien pakastaminen on jotain järjettömintä mitä olen koskaan kuullut. Jos näkisin vaikka äitini pakastimessa päärynöitä ja banaaneja, huolestuisin todella hänen mielenterveydestään. [/quote] Banaani on muuten hyvää pakastettuna. Ja siitä voi tehdä jädeä.

[/quote]

Pakastettu banaani sopii aivan loistavasti smoothieihin! Kokeilkaa.

ap

Vierailija
106/113 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pakastan monesti banaaneja ihan muuten vaan, ovat kohmeisina syötynä herkkua.

Vierailija
107/113 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimella en onnistu "vastaamaan", mutta 79, mielenkiinnosta kysyisin miksi ei asiakaspalvelulle? Onko sulla jokin hyväkin syy, vai mielummin elät tuilla kuin palkalla...

T. Asiakaspalvelussa töissä oleva täyspäiväinen opiskelija

Vierailija
108/113 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ei ole nähnytkään "oman alan" töitäni tämä nykyinen

Vierailija
109/113 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 200€ 4-hengen perheeseen/kk.

Vierailija
110/113 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 17:09"]

Ja miten paljon syöt ulkona? Työpaikkaruokailu?

[/quote]haha voih ;D Mikä tää työpaikkaruokailu on? meillä pitää ottaa omat eväät

Vierailija
111/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:50"]

Yleensä itsetehtyä ruokaa. Lihaa kasviksia hedelmiä pähkinöitä marjoja leikkeleitä (sellaisenaan ilman leipää) ja mehuja. 

Kyllä naisten tukia pitäisi tiputtaa kun selviätte 2-5x halvemmalla kun tarvitsette peruskulutukseen vähemmän ja liikuntakaan ei niin paljoa kuluta.

Miehenä esim 400g jauhelihaa menee melkeinpä kerralla jne. Niin mahdotonta syödä alle 10e päivässä jos yrittää terveellisesti syödä, menisi varmaan tuo 300 kuussa siis jos söisi niin paljon terveellistä kuin haluaisi. Ja en ole 10 vuoteen ostanut edes nautaa kun on niin kallista. Lähinnä kanaa ja jauhelihaa, siihen saa jo kuussa helposti 50e menemään

[/quote]

Mitäs jos menisi töihin tienaamaan ruokarahaa eikä tuilla elelis?

Vierailija
112/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä menee noin tonni. Mahtavaa.

Vierailija
113/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:50"]

[/quote]

Mitäs jos menisi töihin tienaamaan ruokarahaa eikä tuilla elelis?

[/quote]

Opiskelen niin ei oikein onnistu, ja menisin toki töihin jos saisi töitä. Oman alan työt toki olisi parhaita, mutta muukin (ei asiakaspalvelu) sopisi, vaan eipä noita töitä saa ilman suhteita taikka kokemusta.

Eli ihan hyvä vinkki, jos tilanne sen sallisi ja jos niitä töitä saisi noin vaan hakemalla :)