Hauska mies ja takakireä vaimo
Mulla on hauska mies, sellainen leppoisa läpänheittäjä, kyllähän te tiedätte tyypin. Mä olen sen takakireä vaimo, en heitä hauskaa läppää enkä tee pilaa kanssaihmisistä. En naura mieheni kaksimielisille vitseille. Mun mielestäni se ei ole ollenkaan niin mukava tyyppi, kotona useimmiten suorastaan vittumainen.
Ihan vaan tiedoksi, oikeasti olen ihan kiva tyyppi(kun olen liikkeellä ilman miestäni)
Mietittekö koskaan tälläisten tavallaan epäsuhtaisten parien yhdessäoloa?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:48"]
Me ollaan just samanlaisia
[/quote]
Otan osaa =)
ap
En mieti kun lähisuvussa on tuollainen pari jota olen päässyt seuraamaan syntymästäni saakka. Ihan onnellisilta vaikuttavat vaikka ovatkin tuossa erilaisia, heillä kuitenkin on muissa asioissa todella paljon yhteistä, ainakin minun silmään. Tai no, nyt tuli mietittyä mutta ei tässä 30+ vuotena ole aikaisemmin tullut mieleen.
Me ollaan just samanlainen pari kuin te Ap, mutta sillä erotuksella, että ukko on myös kotioloissa enimmäkseen leppoisa. Tosin joskus harvoin kun sille tuulelle sattuu, niin osaa sekin kettuilla. Minusta juuri nuo vastakkaisuudet on saaneet aikaan sen, että ollaa pysytty yli 20 vuotta naimisissa ja uskoillisina (ainakin mä). Meillä molemmilla tää liitto on myös ensimmäinen ja toivottavasti pitää.
Meillä mies on erittäin sosiaalinen, hauska ja suosittu ja minä olen juro erakko introvertti. Oikein hyvä yhdistelmä :)
Olen huomannut että kun on tällainen pariskunta niin tilanne on usein (ei tietenkään aina) sellainen kun ap kuvaili. Kotona äijä on yksi v***upää. Ja itse asiassa vaimo on juuri sen vuoksi takakireä. Jos/kun on ero tullut, on nainen muuttunut hymyileväksi ja iloiseksi ihmiseksi.
Mietin useinkin pariskuntien yhdessäoloa, jos tapaan kovin epäsuhtaisen oloisia pareja. Monesti jompikumpi on sosiaalinen, rento ja huumorintajuinen ja toinen taas kaamea tiukkis ja naama norsunveellä jatkuvasti. Ei ole aina sanottua, että se norsunvee on pariskunnasta se nainen. Musta on hiukan huolestuttavaa, jos jompikumpi osapuoli on ilman toisen läsnäoloa aivan erilainen. Silloin tulee mieleen, että tämä muuntautuja ei saa olla suhteessa oma itsensä.
Joskus näkee myös pareja, jotka ei sovi ulkoisesti lainkaan toisilleen, esim. komealla miehellä on ruma nainen. Mietin, että sen naisen täytyy olla todella kiva sitten tai ainakin hyvä ja uskollinen vaimo. Jos on toisinpäin (nainen kaunis ja mies ruma) ajattelen melko automaattisesti, että miehen täytyy olla hemmetin rikas.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 17:57"]
Mietin useinkin pariskuntien yhdessäoloa, jos tapaan kovin epäsuhtaisen oloisia pareja. Monesti jompikumpi on sosiaalinen, rento ja huumorintajuinen ja toinen taas kaamea tiukkis ja naama norsunveellä jatkuvasti. Ei ole aina sanottua, että se norsunvee on pariskunnasta se nainen. Musta on hiukan huolestuttavaa, jos jompikumpi osapuoli on ilman toisen läsnäoloa aivan erilainen. Silloin tulee mieleen, että tämä muuntautuja ei saa olla suhteessa oma itsensä.
Joskus näkee myös pareja, jotka ei sovi ulkoisesti lainkaan toisilleen, esim. komealla miehellä on ruma nainen. Mietin, että sen naisen täytyy olla todella kiva sitten tai ainakin hyvä ja uskollinen vaimo. Jos on toisinpäin (nainen kaunis ja mies ruma) ajattelen melko automaattisesti, että miehen täytyy olla hemmetin rikas.
[/quote]
Tai isomuna.
Jos olen mieheni kanssa yhdessä, niin olen takakireä, hillitty, hallittu ja hymytön. Mieheni on leppoisa, erittäin asiallinen ja vakuuttavan hyvä ihminen. Kotona olen lähes samanlainen miehen ollessa paikalla, mutta mies on veemäinen nalkuttaja ja rähisevä hallitsija. Kun olemme erillään toisista, niin olen nauravainen ja puhelias.
Oikeastaan tätä on aika paha kirjoittaa edes kun nyt sen oikein huomaa. Olen tänään miettinyt eroa varmasti pari kertaa minuutissa, niin syvältä tämä on ja paremmaksi ei muutu. :(
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 18:25"]Jos olen mieheni kanssa yhdessä, niin olen takakireä, hillitty, hallittu ja hymytön. Mieheni on leppoisa, erittäin asiallinen ja vakuuttavan hyvä ihminen. Kotona olen lähes samanlainen miehen ollessa paikalla, mutta mies on veemäinen nalkuttaja ja rähisevä hallitsija. Kun olemme erillään toisista, niin olen nauravainen ja puhelias.
Oikeastaan tätä on aika paha kirjoittaa edes kun nyt sen oikein huomaa. Olen tänään miettinyt eroa varmasti pari kertaa minuutissa, niin syvältä tämä on ja paremmaksi ei muutu. :(
[/quote]
Erosin juuri ja tilanne oli sama. Miehellä olikin sitten suhde. Nyt voin paremmin kuin koskaan. Kotiin on ihanan helppo tulla ja nukkumaan saa käydä aina hymy huulilla.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 18:25"]
Jos olen mieheni kanssa yhdessä, niin olen takakireä, hillitty, hallittu ja hymytön. Mieheni on leppoisa, erittäin asiallinen ja vakuuttavan hyvä ihminen. Kotona olen lähes samanlainen miehen ollessa paikalla, mutta mies on veemäinen nalkuttaja ja rähisevä hallitsija. Kun olemme erillään toisista, niin olen nauravainen ja puhelias.
[/quote]
Sama täällä.. Ja kylillä saa aina kuulla, että miten ihana ja lepposa ja kiva se sinun miehesi onkaan. Että kyllä on minulla hyvä tuuri käynyt. Selän takana ihmettelevät, miksi minä olen vaisu ja kireä. Joku kun tietäiskin mikä tuo mies on kotona, niin loppuisi kaikki kummastelut.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 18:25"]Jos olen mieheni kanssa yhdessä, niin olen takakireä, hillitty, hallittu ja hymytön. Mieheni on leppoisa, erittäin asiallinen ja vakuuttavan hyvä ihminen. Kotona olen lähes samanlainen miehen ollessa paikalla, mutta mies on veemäinen nalkuttaja ja rähisevä hallitsija. Kun olemme erillään toisista, niin olen nauravainen ja puhelias. Oikeastaan tätä on aika paha kirjoittaa edes kun nyt sen oikein huomaa. Olen tänään miettinyt eroa varmasti pari kertaa minuutissa, niin syvältä tämä on ja paremmaksi ei muutu. :( [/quote] Erosin juuri ja tilanne oli sama. Miehellä olikin sitten suhde. Nyt voin paremmin kuin koskaan. Kotiin on ihanan helppo tulla ja nukkumaan saa käydä aina hymy huulilla.
[/quote]Meillä varmaan sama, tosin olen sulkenut silmäni siltä onnistuneesti kun olen yrittänyt pitää kulisseja yllä myös lasten takia. Tähän kun yhdistää vielä miehen mustasukkaisuus ja hyvin vähiin mennyt seksielämä niin jopa alkaa kuulostaa täydelliseltä. Sama juttu myös kuin vastaavalla nro 13 - saan kuulla vähän väliä kuinka komea, ahkera, auttavainen ja mukava mieheni on, tulisivatpa kärpäsenä kattoon niin mielikuva voisi vaihtua.
Olin eroamassa jo lokakuussa, mutta mieheni vannoi muutosta ja jouluun saakka menikin ihan aika kivasti, sen jälkeen on ollut alamäkeä. Pitäisi vain saada se viimeinen potku alkaa hoitamaan asioita, hoidettavaa kun on paljon ja mies ei tee varmasti asioita helpoksi vaikka hänellä olisikin uusi suhde. T. 11
Meilläkin vähän näin. Mies on todellakin oikein hauska, mukava ja kaikkia auttava reilu kaveri!!! muille. Mikä minua vituttaa on ensinnäkin se, että minä olen kuullut ne samat vitsit 1000 kertaa: ei enää jaksa naurattaa tai edes hymyilyttää. Toiseksi, joo, kyllä se kavereille jaksaa nauraa höristä, mutta kotona se on täys tuppisuu, joka nukkuu sohvalla 6 iltaa 7:stä. Ja onhan se kiva, että se joka helvetin talkoissa on mukana, ja joka kaverin apuna, kun vaan ois kotonakin. Vaan sillä on niin sovinistinen ja itsekäs luonne, että ajattelee, että minun on tehtävä ihan kaikki kotityöt, jotta hänellä olisi aikaa sitten autella kaikkia muita kuin omaa vaimoaan. Joten siksi minua ei yhtään kiinnosta naureksia kun kuuntelen rakkaan mieheni iänikuisia seurallisia juttuja.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 20:13"]
Meilläkin vähän näin. Mies on todellakin oikein hauska, mukava ja kaikkia auttava reilu kaveri!!! muille. Mikä minua vituttaa on ensinnäkin se, että minä olen kuullut ne samat vitsit 1000 kertaa: ei enää jaksa naurattaa tai edes hymyilyttää. Toiseksi, joo, kyllä se kavereille jaksaa nauraa höristä, mutta kotona se on täys tuppisuu, joka nukkuu sohvalla 6 iltaa 7:stä. Ja onhan se kiva, että se joka helvetin talkoissa on mukana, ja joka kaverin apuna, kun vaan ois kotonakin. Vaan sillä on niin sovinistinen ja itsekäs luonne, että ajattelee, että minun on tehtävä ihan kaikki kotityöt, jotta hänellä olisi aikaa sitten autella kaikkia muita kuin omaa vaimoaan. Joten siksi minua ei yhtään kiinnosta naureksia kun kuuntelen rakkaan mieheni iänikuisia seurallisia juttuja.
[/quote]
Olen tuo aiempi 13 ja tämä kaikki mitä kirjoitit myös kuuluu asiaan. Heittää sitä hulvatonta läppäänsä sitten myös siitä miten laiska emäntä hänellä on, mutta hän itse kerkiää vaikka minne.. No niin vttu kerkiää kun ei kotona tee mitään. Minä teen kaiken ja silti kotosalla ollessa saan nalkutusta ja vtuilua (ei siis enää läppää koska kahden kesken on täysi kyrpä) siitä miten en ikinä tee mitään tarpeeksi. Toisin kuin muut naiset. Jokainen exä ja kaverin emäntä on aina fiksumpi ja parempi ja ahkerampi ja sitä rataa. Toisaalta kauheaa, toisaalta lohduttavaa kuulla että tuo ei olekaan ainoa tuon mallin tapaus.
Kuvailemasi miehen vaimoa katson säälivästi