Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Astianpesukoneen hana I vai 0 auki?

Vierailija
19.12.2021 |

Hei,
Pahoittelut tyhmästä kysymyksestä, mutta onko astianpesukoneen hana auki I- (pystypäin) vai O-asennossa (asento vasemmalla vaakatasossa) ? Kyseessä on Blancon hana. Muutin juuri ja aiemmin oli selkeä on/Off-merkintä. Kiitos etukäteen!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/15 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö selviä kokeilemalla. Kone päälle ja jos ei ota vettä niin käännä sinne toiseen suuntaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile...pesukone päälle ja heti käynnistyksen jälkeen vaihtelet asentoa ja  kuuntele kumpi on auki. Minullakin 2 erilaista hanaa ,toisessa alhaalla auki ja toinen ylhäällä auki...

Vierailija
4/15 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma se, että kuulosti ihan samalta molemmissa. O-asennossa lopetti kokonaan pyörimisen että sanoisin ennemmin että se olisi I mutta en uskalla kokeilla..

Ap

Vierailija
5/15 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma se, että kuulosti ihan samalta molemmissa. O-asennossa lopetti kokonaan pyörimisen että sanoisin ennemmin että se olisi I mutta en uskalla kokeilla..

Ap

Joo, syö pääs. :) 

Vierailija
6/15 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä menenkö miinaan mutta 0 on aina suljettu eli kiinni.

Vierailija
7/15 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmalle auki. Oikealle kiinni 

Vierailija
8/15 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

O on suljettu. 

Vierailija
9/15 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin sekoittajan niin että APK hana on auki kun vipu on pystyasennossa ja kiinni kun vipu poikittain. Muutamassa keittiössä olen nähnyt että toiminta on juuri toisin päin ja muuta syytä en keksi kuin että se on siten "kauniimpi" mutta loogisesti väärin.

Vierailija
10/15 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole hanan ohjekirjaa? Etkö löydä merkin mukaan ohjeita netistä? Omassa koneessani kyllä kuulee, jos hana ei ole päällä, se päästää hirvittävän jurahduksen eli asiasta ei voi erehtyä.

Vierailija
11/15 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaiskohan sun pestä ne astiat ihan käsipelillä...

Vierailija
12/15 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään merkintään. Kokeilemalla selvisi kumpi asento on oikea. Kun kone valitti ettei tule vettä selvisi ettei se, se asento ainakaan ollut.

Vierailija
13/15 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kun ei ole koskaan ollut astiainpesukonetta niin esitän (jonkun mielestä ehkä tyhmän) kysymyksen.

Kaikissa pyykinpesukoneissani on "valonappi" joka herjaa jos hana on kiinni. Eikö astiainpesukoneissa ole sellaista.

14/15 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha mutta vastataan. Näissä mitä itse olen käyttänyt hana astianpesukoneen hana avataan kääntämällä myötäpäivään (cw, clockwise) ja suljetaan vastapäivään (ccw, counterclockwice). Yleensä suljettuna vipu ollut pystyasennossa. 

En ymmärrä miksi apk hanoissa ei valmiiksi ole selkeää värillistä merkkiä joka olisi näkyvillä hanan ollessa auki. Varsinkin kun tuon hanan unohtamisella auki voi olla hyvin kalliit seuraamukset.

M60+

15/15 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kun ei ole koskaan ollut astiainpesukonetta niin esitän (jonkun mielestä ehkä tyhmän) kysymyksen.

Kaikissa pyykinpesukoneissani on "valonappi" joka herjaa jos hana on kiinni. Eikö astiainpesukoneissa ole sellaista.

Varoitusvalo löytyy astianpesukoneista kun vesihanan jättäminen kiinni pesun alkaessa on yleisin käyttövirhe.

M60+