Millainen lapsesi äitipuoli on?
Kommentit (15)
Sairas akka kuten miehensäkin. Mutta pakko antaa tavata.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:40"]
Sairas akka kuten miehensäkin. Mutta pakko antaa tavata.
[/quote]
Millä tavalla?
Minua ärsyttää, kun äitipuolia aina haukutaan. Toki kusipäitäkin on, mutta itse ainakin olen mielestäni (ja miehen ja lasten äidin sekä heidän sukulaistensa mielestä) hyvä äitipuoli. Olen kiinnostunut lasten asioista, haen lapsia milloin mistäkin, lohdutan ja paistan munkkeja vappuina ja letitän hiukset synttäreille.
Itsekeskeinen ja saatanan pihi. Lasta ei oteta perheen yhteisille lomille, lasta ei muisteta merkkipäivinä yms. Silloin sopii teinin mennä kun tarvitsevat lapsenlikkaa. Muutoin tulee aina kaikkea muuta estettä. Lapsen isä on täysin tossun alla, mutta oma häpeänsä. Sen edestään löytää minkä taakseen jättää. Karma is a bitch.
4, tehtailee minusta ls-ilmoja. Omat lapset otettu pois ja nyt keskittyy tekemään perheeni elämästä helvettiä. Soittelee kouluun että muka hakkaan lasta ja hakee välillä lapsen salaa koulusta luokseen yöksi ilman että tiedän. Sitten saattaa tehdä ls-ilmon että minulla on lapsi hukassa eikä edes muka kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:49"]
Itsekeskeinen ja saatanan pihi. Lasta ei oteta perheen yhteisille lomille, lasta ei muisteta merkkipäivinä yms. Silloin sopii teinin mennä kun tarvitsevat lapsenlikkaa. Muutoin tulee aina kaikkea muuta estettä. Lapsen isä on täysin tossun alla, mutta oma häpeänsä. Sen edestään löytää minkä taakseen jättää. Karma is a bitch.
[/quote]
Kuulostaapa paskalta. Mä ainakin lentäisin samantien ulos jos olisin tuollainen miehen lapsille..
No ihan ok:lta vaikuttaa. En niin kauheasti ole jutellut hänen kanssaan, mut eipä lapsi ole koskaan valitellut ja hänen tyttärensä on omani kanssa saman ikäinen ja ovat ystävystyneet niin hyvin, että hänen tytär oli jopa kerran kesällä viikon meillä kylässä.
Eksäni uusi vaimo on todella kaunis. Antaa pillua, toisin kuin minä. Olen katkera ja hullu. Hän on rakastava. Vituttaa, kun hän näkee lastani yhtä paljon, kuin minä. Siksi häiriköin heitä jatkuvasti soittelemalla turhuuksista. Olen vihainen, koska en itse kelvannut vaimoksi. Sainpahan sentään mieheltä lapsen huijattua. Ja nyt saan elaritkin.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:07"]
Eksäni uusi vaimo on todella kaunis. Antaa pillua, toisin kuin minä. Olen katkera ja hullu. Hän on rakastava. Vituttaa, kun hän näkee lastani yhtä paljon, kuin minä. Siksi häiriköin heitä jatkuvasti soittelemalla turhuuksista. Olen vihainen, koska en itse kelvannut vaimoksi. Sainpahan sentään mieheltä lapsen huijattua. Ja nyt saan elaritkin.
[/quote]
terveisin nyksä
Kauhee akka :D
Ei mut ihan oikeesti, tosi paha suustaan. 13v tyttäreni juuri kertoi että oli reissussa isänsä ja äitipuolensa kanssa hävennyt kun äitipuoli oli alkanut haistattelemaan lentokoneessa vieressään istuneelle vieraalle miehelle joka ei nousun aikana siirtynyt päästääksen tätä äitipuolta KUSELLE (ihan omien sanojensa mukaan).
Mulle kerran soitti perään ja haukkui lehmäksi ja huoraksi kun kehtaisin pyytää että ex (omana viikonloppunaan!) kuskaisi lapsen jalkkisturnaukseen.
Muuten varmaan oikein mukava ihminen :D
Itse en ole äitipuoli mutta kuvittelisin olevani samanlainen kuin äitinäkin.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:12"]
Kauhee akka :D Ei mut ihan oikeesti, tosi paha suustaan. 13v tyttäreni juuri kertoi että oli reissussa isänsä ja äitipuolensa kanssa hävennyt kun äitipuoli oli alkanut haistattelemaan lentokoneessa vieressään istuneelle vieraalle miehelle joka ei nousun aikana siirtynyt päästääksen tätä äitipuolta KUSELLE (ihan omien sanojensa mukaan). Mulle kerran soitti perään ja haukkui lehmäksi ja huoraksi kun kehtaisin pyytää että ex (omana viikonloppunaan!) kuskaisi lapsen jalkkisturnaukseen. Muuten varmaan oikein mukava ihminen
[/quote]
:D onneksi lapsesi on jo hieman vanhempi, nuorempi saattaisi pelätä tai oppia jotain.. Tai sitten se nainen käyttäytyy tuolla tavalla siksi, että pitää lastasi jo aikuisena.
Äitipuolena olen mielestäni reilu ja hauska ja mukava. Osallistun lapsipuoleni asioihin, kuskaan ja ostelen lahjoja ja vaatteita jne. Kohtelen häntä samalla tavoin kuin omia lapsia eli hänen puoliveljiään. Monesti jopa paljon joustavammalla ja lempeämmällä otteella, koska lapsi on meillä sen verran harvoin (arkena, lomista sentään puolet onneksi) että hänellä on vähän eri säännöt kuin pikkuveljillä (myös iän puolesta).
Meillä on tytärpuolen kanssa hyvät välit, ja puuhaillaan juttuja paljon kahdestaan. Esim. luen hänelle kirjoja, katotaan leffoja ja pelaillaan.
Hänen äitinsä mielestä olen syvimmästä helvetistä. Äitiään ärsyttää että tullaan niin hyvin toimeen ja tyttö on äidilleen sanonut mun olevan hänelle kuin toinen äiti. Tähän äiti todennut että minä en ole tytölle 'yhtään mitään'. Häntä ärsyttää myös että puutun asioihin jotka ei mulle kuulu. Eli että vaikka yritän äidin kanssa suoraan sopia jonkun hakuun liittyvän yksityiskohdan koska itse haenkin. Kuulemma hän ei sovi juttuja "ulkopuolisten" kanssa. :D Äitiään myös vituttaa että näytän lapselle sopimattomia leffoja ja kirjoja. Harry Pottereita, joita kirjoja lähes kaikki tytön luokkakaverit esim ovat lukeneet ja leffoja katsoneet. (5 leffan jo nähnyt, sovittiin et 6 ja 7 vasta syksyllä kun täyttää 9, mutta niitä kirjoja luetaan kyllä jo ennen.)
Olen myös kaksi kertaa pärähtänyt ja haukkunut tuon kyseisen "äidin" tekstarilla, silloin kun hän on esim tehnyt meistä aiheettomia lasuja ja muutenkin käyttäytynyt aivan käsittämättömän huonosti ja asettanut tyttärensä erittäin kurjaan asemaan, mutta hänhän ei tietenkään koskaan tee mitään väärin vaan me ollaan niitä jotka hänen elämäänsä hankaloittavat ( yrittäessään luoda lapsen kannalta parhaita tapaamisaikatauluja ja olosuhteita). Siinähän inhoaa mua, tässä oon ja pysyn. :)
Olen varmaan lasten mielestä pitkähermoinen, rauhallinen ja kiltti, ja tuntuu, että he toivoisivat minun touhuavan heidän kanssaan vielä enemmän ja että olisin vähän heittäytyvämpi. Omasta mielestäni olen liiankin kiltti, rauhallinen ja pitkähermoinen :D pikkuhiljaa olen tottunut siihen, että joka toinen viikko on menoa ja meininkiä, kun koko tähän astisen elämäni olen viettänyt hiljaisessa ympäristössä ja paljon omissa oloissani.
En ajattele itseäni äitipuolena lasten elämässä vaan enemmänkin läheisenä aikuisena. Välillä joutuu toki komentamaan ja rajat on johonkin vedettävä, mutta haluan pitää enemmän aikuisen kaverin roolia kuin esittää toista äitiä. Etenkin teinin kanssa tuntuu toimivan hyvin näin, sillä hänelle ei tule tarvetta kapinoida minua vastaan, mutta tottelee kuitenkin.
En pidä isän naisystävää, jota näin viimeksi ollessani alakoululainen, äitipuolena, koska minulla on edelleen elossa oleva äiti, mutta kyllä hän minuun elämään vaikutti jossain määrin. Olihan se isän naisystävä aika kaunis ja pitkä nainen, mutta alkoholisoitunut. Raivosi minulle selvinpäinkin ja helposti aloin itkemään. Hyvä, kun en selkään saanut häneltä pelätessäni hänen väkivaltaisuutta isääni kohtaan. Pelkäsin aina mennä sen naisen luo, enkä uskaltanut isälleni sanoa suoraan asiaa pelätessäni, että olisiko isän reaktio, että miten kehtaan puhua hänen naisystävästä tuolla tavalla. Selväksi tuli, ettei kyseinen nainen pitänyt minusta. Raivosi isälleni puhelimen taustalla, jos soitin hänelle.
Olen kiltti ja ihana tietysti.