Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa asioista, joita tiedät ihmisten hävenneen. Täällä oli aloitus, jossa hävettiin omia kauppaostoksia. Muita?

Vierailija
19.12.2021 |

Suomalainen häpeäkulttuuri voimissaan. Etenkin vanhassa kansassa on paljon näitä häpeäväisiä. Ja näköjään nuorissakin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eilen oli tilanne, jossa veljeni, 61, ei meinannut lähteä valittamaan hänelle väärin annetusta ostoksesta, kun "summa on niin pieni", mutta harmitteli sitä. Pakotin menemään eikä ongelmaa, kun homma oli huomattu jo liikkeessäkin ja laitettu ylös seuraavaa vuoroa varten, että korjatkaa jos tulee tänne.

Mua joskus hävettää olla pienessä firmassa töissä, sellaisessa, missä ei ole mitään etuja. 

Vierailija
2/2 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän liittyen olen joskus kertonut, että minua hävettää isojen tavaroiden kantaminen. Esimerkiksi muuttokuormaa kantaessa nolottaa kantaa lamppuja, mattoja ja huonekaluja ja jos ostan kaupasta vaikka ämpärin tai kakkukuvun, se jotenkin nolottaa. Tiedän, että tämä on älytöntä, mutta jotenkin tulee sellainen olo, että ihmiset näkevät minun henkilökohtaisia tavaroitani, ikään kuin näkevät kotini sisään. 

Minua hävettää myös viedä roskakatokseen pizzalaatikoita tai jotain isompia roskia. Öljyn tarkistaminen autosta ja tuulilasin peseminen huoltoasemalla on myös sellaisia, mitkä hävettää, kun tuntuu, että kaikki katsovat, että mitä tuokin tuossa tuhertaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi