Onko noloa, jos käy kaupassa ostamassa itselleen pelkästään herkkuja?
Jos niistä ostoksista näkee, että ne on selvästi vain yhdelle hengelle esim. pieni limu, pieni sipsipussi ja pieni karkkipussi. Hävettäisikö, että myyjä ja mahdollisesti muut asiakkaat näkisi ostoksenne, jotka oli siis pelkästään herkut itsellenne?
Pakko myöntää, että itselle tulee ainakin vähän sellainen surkea olo, jos ostan herkkuja vain itselleni. Siksi minun pitääkin ostaa sen sijaan että ostaisin itselleni vain pienen määrän herkkuja niin ostan esim. ison sipsipussin ja 2 limua jne. että muut eivät tiedä minun aikovan herkutella yksinäni. Tiedän, aika naurettavaa mutta näin teen.
Kommentit (31)
Minusta on sympaattista huomata että muutkin ihmiset on yhtä höpsöjä kuin minä, voin nimittäin samaistua ap:hen.
Mitä hemmetin väliä mitä joku ajattelee? Sinun elämä.
ps. olin kassalla töissä 10 vuotta enkä ikinä katsonut/kiinnittänyt huomiota mitä ihmiset ostaa. Toki kaljaa en päihtyneelle tai alaikäiselle jne tietenkään myynyt.
En ole koskaan kiinnittänyt tuosta näkökulmasta huomiota kenenkään ostoksiin. En ylipäätään katsele muiden ostoksia.
Ainoa mikä minua omien ostosten suhteen häiritsee on se, jos tuotteista näkee selvästi, mitä niistä aion valmistaa. Esim. jos laitan liukuhihnalle maitoa, sokeria, kananmunia, hiivaa, voita, kardemummaa, vehnäjauhoja ja leivinpaperia. Tuosta näkee niin selvästi, että asiakas aikoo leipoa pullaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Käytän aina itsepalvelukassoja ni ei tarvii miettiä myyjän tai perässä tulevan reaktioita ostoksistani tai siitä, maksanko debitillä vai creditillä.
Faith kirjoitti:
En ole koskaan kiinnittänyt tuosta näkökulmasta huomiota kenenkään ostoksiin. En ylipäätään katsele muiden ostoksia.
Ainoa mikä minua omien ostosten suhteen häiritsee on se, jos tuotteista näkee selvästi, mitä niistä aion valmistaa. Esim. jos laitan liukuhihnalle maitoa, sokeria, kananmunia, hiivaa, voita, kardemummaa, vehnäjauhoja ja leivinpaperia. Tuosta näkee niin selvästi, että asiakas aikoo leipoa pullaa.
Mitä pahaa sä ajattelet jos näkisit toisen ostavan noita aineita? Tuskin mitään pahaa ajattelet ja siinäpä se, että tuskin muutkaan yhtään mitään pahaa ajattelee.
Meitä myyjiä ei ihan oikeasti kiinnosta mitä ostatte. Mä ainakin ajattelen siinä ostoksia skannatessa ihan muita asioita. Ainoastaan alkoholin kohdalla havahdun katsomaan, näyttääkö ostaja täysi-ikäiseltä. T. Myyjä.
Sano kassalle kovaan ääneen että kaikki ympärillä kuulee: ”NÄMÄHÄN SITTEN EIVÄT TULE MINULLE, IHAN KAVERILLE OLEN OSTAMASSA”
No, tuollaisia ostoksiahan ihmisillä on tavan takaa. Kukaan kiinnitä niihin mitään huomiota.
Itse tässä rupesin funtsiin, että pitää vissiin tänä vuonna lähteä yöllä hakemaan jouluruuat kaupasta... Sitä kun kerran joutui perinteisten lanttulaatikoiden sun muiden kanssa jonkun rouvan naureskeltavaksi, hän kun oli sentään hakemassa joulupöytään viikunahilloa ja vuohenjuustoa ja muuta vähän erilaista herkkua...
Meitsillä on perinnelinja, sillä niitä perinteisiä ruokia syödään vain kerran vuodessa.... Vuohenjuustoa ja viikunahillua voi ostaa milloin haluaa jos haluttaa...
Mistä ihmeestä kukaan tietää ostatko pelkästään itsellesi tai isolle porukalle? Ja mitä sen on väliä. Enpä usko, että ketään on kiinnostunut sinun ostoksistasi. Hyvää joulua.
Tässä kun puhutaan herkuista niin oletteko maistaneet Taffelin uutta pussia nimeltä Chicken Flavor CHIPS with Honey & Chili?
Ainaskin itse pidän kovasti tästä uudesta pussista.
Te jotka tuomitsette toisten ostoksia niin menkää itseenne. On teissä itsessänne myös joitain paheksunnan aiheita. Jokainen taplaa tyylillään.