Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen perhe ei hyväksy minua, mikä neuvoksi?

Vierailija
31.03.2015 |

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä pian neljä vuotta, naimisiin menimme viime kesänä. Koko suhteemme ajan anoppi ja appi ovat tehneet miehelle selväksi sen, etteivät hyväksy minua. Heidän mielestään olen loinen, koska en tienaa yhtä paljon kuin mieheni, sillä opiskelen toista korkeakoulututkintoa ja teen vain osa-aikaisesti töitä. Olen heidän mielestään myös liian lihava miehelleni (ylipainoa on kyllä, mutta ei siinä määrin, että olisi haitaksi terveydelle. Treenaan nykyään myös PT:n kanssa ja liikun kolmesta seitsemään kertaan viikossa, eli hitaasti, mutta varmasti tähän on tulossa muutosta) ja yllytän miestäni "tuhlaamaan rahansa", sillä meillä on lemmikkejä, pidämme matkustelusta ja harrastamme molemmat myös valokuvausta, mihin käytämme rahaa. Omiin ostoksiini käytän aina omia rahojani, maksan itse kaikki laskuni ja osallistun ruokakuluihin yhtälailla. Toki siinä mielessä hyödyn mieheni paremmasta taloudellisesta tilanteesta, että sinkkuna en asuisi omistusasunnossa eikä minulla olisi varaa pitää autoa.

Minua syyllistetään kaikista valinnoistamme, arvostellaan sitä, etten tee tarpeeksi töitä (en tietenkään voi tehdä kokopäivätyötä, kun opiskelen kokoaikaisesti), kaikista hankinnoistamme (aivan sama, vaikken itse käyttäisikään esimerkiksi mönkijää), jos saan mieheltäni lahjan, se on automaattisesti saatu kiristyksen tuloksena, ja sopivasti unohdetaan se, että ihan yhtälailla ostan itsekin miehelleni lahjoja. Minua haukutaan siitä, etten ole käsityöihminen tai tunnista esimerkiksi sienilajeja. 

Luulin pitkään, että ongelma on vain miehen vanhempien kanssa. Sattumalta sain selville, että myös miehen veli vaimoineen on samoilla linjoilla, kun kuulin vahingossa erään keskustelun miehen veljen vaimon ja tämän sisaren välillä. He nimittäin pohtivat, miten saisivat mieheni uskomaan, että hänen kannattaisi ottaa avioero ja haukkuivat minua muutenkin keskenään. 

Olen erittäin ahdistunut ja hämmentynyt tilanteesta, sillä olen aina pyrkinyt olemaan kohtelias ja mukava kaikille. En ole aiemmin ollut tilanteessa, jossa aikuiset ihmiset vihaavat minua syistä, johon en voi itse vaikuttaa. Mieheni on erittäin hyvin tukenani, mutta ahdistun myös siitä, että hän joutuu jatkuvasti tasapainoilemaan tärkeiden ihmisten välillä. Tilanne satuttaa miestäni, sillä hän joutuu jatkuvasti kuuntelemaan, kun oma perhe haukkuu hänen vaimoaan. Mies on moneen otteeseen sanonut perheelleen, että rakastaa minua, suhteemme on tasapainoinen enkä minä käytä miestä hyväkseni, kuten perhe väittää. 

Rakastan miestäni syvästi, mutta tämä asia painaa mieltäni ja ahdistaa. Pelkään, että joku päivä mies alkaa uskoa perhettään. Pelkään, että tasapainoilu perheen ja rakkauden välillä käy miehelle liian raskaaksi. Tunnen syyllisyyttä siitä, että miehen välit perheeseensä ovat viilenneet takiani. Pelkään sitä, mitä tapahtuu, kun joskus saamme lapsia. Joutuvatko lapsemme kuuntelemaan, kun heidän äitiään haukutaan? Vai joutuuko mieheni tuossa vaiheessa katkaisemaan välit perheeseensä, kuten uhkaa? En haluaisi olla syy perheen hajoamiseen, ja olenkin monesti yrittänyt sovitella miehen perheen käytöstä miehen suuttuessa, mieheni olisi esimerkiksi mieluiten jättänyt kokonaan perheensä kutsumatta häihimme, mutta minä sanoin, että heidät pitää kutsua, jos haluamme joskus pienintäkään toivoa sille, että minut hyväksyttäisiin. Oma perheeni on ottanut mieheni avosylin vastaan ja tulemme loistavasti toimeen sukuni kanssa, joten siksikin tuntuu oudolta, että minua inhotaan niin syvästi toisella puolella. 

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Ajoittain mietin jopa, olisiko mieheni onnellisempi ilman minua, mutta mies vakuuttaa, että mieluummin katkaisee välinsä perheeseen kuin jättää minut. 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Mies tosiaan kyllä puolustaa minua, mutta toistaiseksi olemme halunneet välttää avointa riitaa, ja mahdollisimman pitkälle haluaisin välttää täyden välien katkaisun, sillä se voisi myöhemmin johtaa myös siihen, että mies katkeroituisi ja alkaisi syyttää minua asiasta. Toivomme myös kovasti, että tilanteeseen tulisi merkittävä parannus, kunhan saan opintoni loppuun ja pääsen kokoaikaiseen työhön. Pian alkavan työharjoittelun pitäisi näyttää ainakin suuntaa sille, riittääkö tämä miehen perheelle, vai keksivätkö he uuden syyn kylmäkiskoisuudelle.

Vierailija
2/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:15"]

Kiitos vastauksista! Mies tosiaan kyllä puolustaa minua, mutta toistaiseksi olemme halunneet välttää avointa riitaa, ja mahdollisimman pitkälle haluaisin välttää täyden välien katkaisun, sillä se voisi myöhemmin johtaa myös siihen, että mies katkeroituisi ja alkaisi syyttää minua asiasta. Toivomme myös kovasti, että tilanteeseen tulisi merkittävä parannus, kunhan saan opintoni loppuun ja pääsen kokoaikaiseen työhön. Pian alkavan työharjoittelun pitäisi näyttää ainakin suuntaa sille, riittääkö tämä miehen perheelle, vai keksivätkö he uuden syyn kylmäkiskoisuudelle.

[/quote]

Tämä siis AP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastustus johtuu muusta syystä, noita käytetään vain välineinä, jos esim. raha on valituksen syy tai työ. Omassa tapauksessani äiti oli niin kiinni pojassaan , että kaikki naiset olivat uhkia. Kenenkään ei tule näyttää jollekin muulle, että hah pärjään ja saan rahaa. Ei etenkään puolison perheelle. Noissa tapauksissa nainen pyritääb alistamaan millä tahansa sanoilla. Itselleni tuli miehen äiti tyrkyttämään työpaikkailmoituksia kun opiskelin.

Vierailija
4/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama tilanne, että mieheni äiti ja suku eivät hyväksynyt minua. Miehelleni yritettiin löytää uusi vaimo ja mieheni äiti jopa soitti poliisit pidättämään minua, kun kuulemma perin miestäni. Söin kaikki ruoat ja mieheni oli kuulemma nälässä. Mieheni äiti tehtaili erilaisia syytöksiä minua kohtaan ja lopulta mieheltäni katkesi pinna. Välit katkesi lopullisesti yli 10 vuotta sitten ja mieheni ei ole ollut missään tekemisissä äitinsä kanssa. Meillä syyksi lopulta paljastui skitsofrenia. Yritimme vielä muutaman kerran korjata välejä, mutta se ei onnistunut, kun mieheni äiti oli niin katkera minulle. 

Vierailija
5/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisi poliisit kutsuttiin, kun muka petin miestäni. Poliisit ei kuitenkaan koskaan tulleet minua pidättämään :D

Vierailija
6/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs miehesi on mieltä siitä, että hänen sukunsa pitää häntä vajakkina ja pöpinä, joka ei osaa

päättää omista asioistaan?

Suku nyt ei varmaankaan tajua minkämoisen dillen miehestäsi tekevät.

Vierailija
7/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:33"]

Meillä on sama tilanne, että mieheni äiti ja suku eivät hyväksynyt minua. Miehelleni yritettiin löytää uusi vaimo ja mieheni äiti jopa soitti poliisit pidättämään minua, kun kuulemma perin miestäni. Söin kaikki ruoat ja mieheni oli kuulemma nälässä. Mieheni äiti tehtaili erilaisia syytöksiä minua kohtaan ja lopulta mieheltäni katkesi pinna. Välit katkesi lopullisesti yli 10 vuotta sitten ja mieheni ei ole ollut missään tekemisissä äitinsä kanssa. Meillä syyksi lopulta paljastui skitsofrenia. Yritimme vielä muutaman kerran korjata välejä, mutta se ei onnistunut, kun mieheni äiti oli niin katkera minulle. 

[/quote]

Onneksi meillä ei vielä noin pahaksi ole tilanne päässyt! :o Toistaiseksi on tyydytty piikittelemään minua miehelleni ja vihjailemaan, että olisin esimerkiksi ajanut tahallani kolarin saadakseni uuden auton (Juu, kolarin ajoin ja oli mun moka, mutta että tahallani?? Seuraava auto oli sitäpaitsi vanhempi kuin edellinen). On yhtäaikaa sekä tosi surullista että lohdullista kuulla, etten ole ainoa, jolla on ongelmia puolison perheen kanssa, tämä kun on oikeasti tosi raskasta aina välillä, vaikka kuinka yritän olla välittämättä väheksynnästä.

-AP  

Vierailija
8/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:59"]

Mitäs miehesi on mieltä siitä, että hänen sukunsa pitää häntä vajakkina ja pöpinä, joka ei osaa

päättää omista asioistaan?

Suku nyt ei varmaankaan tajua minkämoisen dillen miehestäsi tekevät.

[/quote]

Puolustaa mua tiukasti, mutta asiallisesti ja on moneen kertaan sanonut perheelleen, että hän itse päättää elämästään ja hän haluaa mut rinnalleen. Ja siitä olen erittäin kiitollinen! Mies on tosissaan kyllä vihainen perheelleen, vaikka sovun haluaisikin säilyttää.

-AP

Vierailija
9/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 17:00"]

[/quote]

Onneksi meillä ei vielä noin pahaksi ole tilanne päässyt! :o Toistaiseksi on tyydytty piikittelemään minua miehelleni ja vihjailemaan, että olisin esimerkiksi ajanut tahallani kolarin saadakseni uuden auton (Juu, kolarin ajoin ja oli mun moka, mutta että tahallani?? Seuraava auto oli sitäpaitsi vanhempi kuin edellinen). On yhtäaikaa sekä tosi surullista että lohdullista kuulla, etten ole ainoa, jolla on ongelmia puolison perheen kanssa, tämä kun on oikeasti tosi raskasta aina välillä, vaikka kuinka yritän olla välittämättä väheksynnästä.

-AP  

[/quote]

Oletko sinä se, jonka appi tuli teidän ovelle haukkumaan sut kun olit ajanut sen kolarin?

Vierailija
10/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että tässä teille arvoisenne kommentti pieraista pamauttaisin päälle. 

Vierailija
11/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa pois miehen perheen luota, niin et jatkuvasti kuule kaikkea tuota.

Vai miten muuten selität sen, että kuuntelet koko ajan miehen sukulaisten puheita.

Minulla ei ole aavistustakaan, mitä miehen sukulaiset minusta puhuvat, mitä mieltä selkäni takia ovat. Näin siksi, että en ole heidän kanssaan jatkuvasti tekemisissä enkä elä elämääni etsien syitä mielen pahoittamiseen.

Vierailija
12/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna paskojen olla. Et ole miehen suvun kanssa naimisissa, vaan miehesi kanssa. Ensi kerralla jos tapaatte, voisit vaikka ihmetellä appivanhemmillesi, että mitenkä he ovat voineet niin typerän pojan kasvattaa, joka ei itse tajua olevansa loisen kanssa naimisissa. Eiköhän se sulje suut :)

Vierailija
13/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma oli minulla. Helpotti heti kun miehen vanhemmat kuolivat. Tylyä, tiedän, mutta oli todella rikki heidän käytöksensä takia :(

Jos oltaisiin asuttu samalla paikkakunnalla miehen suvun kanssa niin ei varmasti oltaisi koskaan edes menty naimisiin. Yli 500 km välimatka onneksi helpotti sen verran että eivät saaneet suhdetta kaadettua.

Yritä jaksaa ap. Pidä mahdollisiamman vähän yhteyttä miehesi perheeseen. Muista että olet suhteessa miehesi kanssa, et hänen sukunsa.

Vierailija
14/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 17:00"]

[/quote]

-AP  

[/quote]

Oletko sinä se, jonka appi tuli teidän ovelle haukkumaan sut kun olit ajanut sen kolarin?

[/quote]

En ole. Ja ei, emme asu miehen perheen luona, enkä etsi syitä olla onneton, suurimmaksi osaksi olenkin onnellinen, mutta kun olemme tekemisissä perheen kanssa, seurauksena on aina ahdistus siitä, että mulle tehdään selväksi, etten ole tarpeeksi hyvä. Tämä korostuu jouluna ja alkuvuodesta, kun on ns. pakko tavata heitä syntymäpäivien ja ja joulun merkeissä.

-AP

Vierailija
15/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittaa vanhempansa kuriin välien katkaisemisen uhalla. Tietenkin. Minkälainen mies sietää naisensa mollaamista?

Vierailija
16/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en ole trolli. Sen, miksi välejä ei ole vielä katkaissut, olen jo moneen kertaan sanottu, ensisijaisesti toivoisimme molemmat asiallista käytöstä ja asiallisia välejä, mikä olisi pitkällä tähtäimellä paljon parempi ratkaisu, kuin totaalinen välirikko ja molemminpuolinen vihoittelu. Yritämme miehen kanssa siis olla edes hitusen kypsempiä, kuin mitä muu perhe käyttäytyy.

-AP

Vierailija
17/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihuutelijat trollaa itse. 

Vierailija
18/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä aplle! Tuo on todella rankkaa, vaikkei olisikaan jatkuvasti yhteydessä miehen perheeseen, nimimerkillä kokemusta on. 

Vierailija
19/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kateellisia, kun miehesi on tehnyt varsinaisen löydön. Koulutus on monelle wt:lle punainen vaate, älykkään kanssa ei haluta tulla toimeen.

Vierailija
20/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä tarvita mitään dramaattista "välien katkaisemista". Ette vain ole tekemisissä. Pikkuhiljaa vähennät tapaamisia, mies tietenkin jouluna voi vierailla jos haluaa, mutta muuten vietätte aikaa omien ystävien seurassa tai omilla sukulaisllasi. Keksit vain jokakerta jonkun syyn, miksi et pääse tulemaan, jos joku nyt edes kyselee. Esim. olet lupautunut auttamaan jalka kipsissä olevaa ystävääsi/sisartasi, on iso tentti mihin haluat valmistautua, ja tietysti klassiset flunssa/mahatauti jne. Kyllä näitä keksii.

Kun on muutamat joulut ja syntymäpäivät vietetty ilman sinua ja miestäsi, niin eiköhän ala ääni kellossa muuttumaan ja jos ei ala, niin mitä sitten? Jos teillä on joskus lapsia, niin tietysti hekään eivät ole "tarpeeksi hyviä", joten se niistä mummula vierailuista. (En kyllä omia lapsiani altistaisi moisille isovanhemmille) Ei ihmisten tuollaisia mielipiteitä/asenteita voi muuttaa. He eivät jostain syystä pidä sinusta ja vaikka tekisit mitä, ei se tule siitä muuttumaan. Olet turhan kiltti, kun ajattelet mitä he ajattelevat sinusta. Elä omaa elämääsi ja jätä tuollaiset ihme tyypit siitä elämästä pois.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi