Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys nuorille naisille/tytöille

Vierailija
31.03.2015 |

Voisitteko kuvitella ihastuvanne ulkonäöllisesti mieheen/poikaan jolla on akne? Onko niin, että aknesta kärsivä ei ole tutustumisvaiheessakaan samalla viivalla sen siloposkisen miehen kanssa?

Minulla on akne enkä uskalla lähestyä naisia sen takia. Tiedän itsekin ettei se pahin mahdollinen akne ole, mutta silti ihan riittävän näkyvä. Vähän harmittaa kun nuoruus menee ohi noin turhan asian vuoksi.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 11:08"]

Ei haittaa mitään. Niitä joita haittaa niin kannattaa vältellä. Et edes halua niin pinnallista tyttöä. En ole kyllä kuullut koskaan kenenkään puhuvan tai kiinnittävän huomiota jonkun akneen. Sehän on kuin hammasraudat. Itselle isompi asia. Unohda ja mene iskemään chiksejä, itseluottamus on tärkeämpää kuin ulkonäkö.

[/quote]

Näinhän se varmasti on. Muistaakseni vain yksi nainen on sanonut aknestani, mutta hänkään ei sitä pahalla tehnyt. Joku vanhempi nainen joskus kaupassa nauroi minulle päin naamaa, mutta en menisi hänen mielenterveydestään takuuseen. Tuo akne on vain aika vittumainen tauti kun se vie itsetunnon varmaan melkein kaikilta jotka sen kokee, tai vie ainakin jossain vaiheessa hetkeksi.

-AP

Vierailija
2/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi joku finninaama! YÖK!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut viimeiset 3v pojan kanssa, jolla on tosi paha akne. Naama, selkä yms täynnä finnejä. Enpä oikeastaan koskaan ole ajatellut niitä ällöttävinä tms. Viikottain hoidan ja rasvaan poikaystävän selkää, kun ei itse yltä kaikkialle :)

N17

Vierailija
4/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidät muuten itsestäsi huolta, käyt suihkussa ja parturissa ja ostat uusia vaatteita joskus jne niin olet mielestäni samalla viivalla muiden niin tekevien kanssa. Se mikä nostaa sinut niiden muiden ohi on jos osaat kantaa itsesi ylpeydellä ja osoitat jonkinlaista itsevarmuutta ja lisäksi vielä olet mukava.

Vierailija
5/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus yläasteaikana ja sen jälkeenkin ihastuin vielä herkemmin miehiin, jos heillä oli akne! Paras ystäväni oli samanlainen joten tuskin on mitenkään harvinaista! Jotenkin söpöä ja aww. Ihastuisin varmasti vieläkin, jossen olisi psrisuhteessa:)

Vierailija
6/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin! Eli ainakin mulla tuo itseluottamus/varmuus peittää ulkonäön ihan kokonaan!! Joskus jopa rumista tulee seksikkäitä jos ovat itsevarmoja

Vierailija
7/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, ihastumisessakin kiinnitän huomiota silmiin ja hymyyn, en ihoon;) siitä vaan rohkaistut ja meet jutteleen! n20

Vierailija
8/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:41"]

Jos on ihana ja kiva muuten, niin ei siinä aknea katsella. Voit myös käydä lääkärissä kysymässä apua akneen ettei mene ainutkertainen nuoruus sen takia pilalle. :)

[/quote]

Tuota juuri kysyin myös, että onko se aknesta kärsivä samalla viivalla siloposkisen miehen kanssa siinä vaiheessa kun aletaan tutustua siihen luonteeseen.

Lääkäreillä käyty on moneen kertaan, mutta mikään ei tunnu auttavan. Sitkeä paskiainen.

-AP

[/quote]

Ootko kokeillut Roaccutania? Ainoa mikä auttoi minua. t. vanhempi nainen

Vierailija
9/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne ei haittaa (eikä haitannut teininäkään, vaikka olin itse lähes finnitön siloposki), jos kokonaisuus ei ole likaisen oloinen: eli jos aknesta kärsivällä on myös rasvainen tukka, likaiset hampaat ja kuluneet vaatteet, kokonaisuus on epäsiisti ja akne pahentaa asiaa. Pelkkä akne ei ole mikään huolen aihe tai turn-off!

Jos kasvot ovat söpöt, akne ei vaikuta kokonaisuuteen millään lailla. Tai no ehkä silloin itse ajattelen, että kyseinen tyyppi on itsekin armollisempi pieniä normaaleja kauneusvirheitä (raskausarvet tisseissä, selluliitti jaloissa jne) kohtaan. Koska etenkin teininä monet pojat tuppaavat luulemaan, ettei "tavallisilla tytöillä" ole sellaisia kauneusvirheitä, on aknenaamainen poika oikeastaan jopa siloposkista kaveriaan parempi vaihtoehto.

Tosin ei noin aina ole: eräs aknesta kärsinyt poika seiskaluokalla haukkui minua (silloin 165-senttistä ja 55-kiloista) läskiksi, joten kirjoitin hänen irc-galleriasivulleen hänen olevan pizzanaama. Eipä haukkunut enää:D

Eli pinnallisia ihmisiä on aina olemassa, mutta valtaosa tajuaa, ettei kukaan ole täydellinen.

Vierailija
10/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska itselläni on ollut paha akne. En halua sitä omille lapsilleni ja siloposken kanssa siihen on mahdollisuus :)
Ja kärsein ihostani niin monta vuotta, että inhoan aknea muutenkin.

Vierailija
11/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi, kuten ei ihottumakaan.

Mutta vinkkinä, kokeile meine basea siihen akneen.

Vierailija
12/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on ollut paha aikuisiän akne josta on jäänyt hirveästi kuoppa-arpia, seassa vielä finnejä ja  paljon mustapäitä (jotka on saatu nyt kuriin), siis aika karun näköinen ilmestys. Kuitenkin ihastuin ja rakastuin, nykyään myös autan miestäni ihonhoidon kanssa :) On kyllä kummasti helpottanut kun ihonhoitorutiinit on kunnossa ja mies tarkkailee syömisiään, sokeria syötyään saa nopeasti ISOJA finnejä.

AP, oletko itse kokeillut hoitaa aknea ruokavaliolla (vähemmän viljoja, sokeria, maitotuotteita)? Miehellä on ollut ongelmana lapsena saadut antibioottikuurit, minkä takia suoliston bakteerikanta on mennyt sekaisin. Lääkkeet ja voiteet ei paljoa auta jos syy on bakteerikannassa, maitohappovalmisteita kannattaa myös kokeilla.

Vierailija
13/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai! Jos kovasti aknesi sinua häiritsee, voit mennä ihotautilääkärille tai koittaa peittää häiritseviä näppyjä. Itse en edes huomaa muiden aknea

Vierailija
14/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:17"]Ja todellakin! Eli ainakin mulla tuo itseluottamus/varmuus peittää ulkonäön ihan kokonaan!! Joskus jopa rumista tulee seksikkäitä jos ovat itsevarmoja
[/quote]
Niin tämä itsevarma hyvännäköinen poju ei ole mitään sen rinnalla että joku suohirviön näköinen uros omaa hyvän itsetunnon.
Kauniille pojulle hyvä itsetunto on luonnollista mutta hirviöllä sellainen itsetunto on jotain joka vie jalat alta.

Vierailija
15/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin rakastuin mieheeni, vaikka hänellä oli silloin teininä tavatessamme paha akne. Enemmän häiritsi aknen aiheuttama huono itsetunto! Hän ei suostunut esim näyttäytymään ilman paitaa edessäni kun ylävartalokin oli täynnä finnejä. Oli myös tosi hoikka, koki olevansa epämiehekäs ja piilotteli itseään minulta. Mutta kuten joku jo mainitsikin, jos muu olemus on hygieeninen, ei aknesta ole haittaa. Mutta itseään häpeilevä mies on turn off, naiset häpeilevät usein vaikkapa juuri selluliittia yms, ei siitä tuu mitään jos molemmat häpeilevät "vikojaan" kilpaa, itseluottamusta kehiin! :)

Vierailija
16/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, itsellänikin on ja sisaruksilla ja monella ihastuksellanikin elämän aikana (poikaystävistä en valitettavasti voi puhua, koska sellaista ei ole ollut). Kyllä sitä oppii katsomaan sen huonon ihon läpi, jos on hyvä tyyppi kyseessä. Ikävää ihmistä rumat asiat rumentavat, miellyttävällä ihmisellä niistä ei välitä tai voivat jopa olla "särmää" tai tuoda inhimillisyyttä. Voisin tosiaan kuvitella, että huonosta ihosta kärsivä ymmärtäisi paremmin kumppaninsakin kauneusvirheitä.

Vierailija
17/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, jos ei ihan koko naama ole punainen ja jos se ei ole märkivää. Ei sellainen tavallinen akne haittaa. En oikeen kiinnitä huomiota siihen. Ja kyllähän se aikanaan sitten rauhoittuu. Mulla oli lievä akne teini-iässä ja se laittoi itsetunnon aika nollille. Mutta ainakin osaan suhtautua asiallisesti aknesta kärsiviin. Oletko jo kokeillut sinkkilisää? Mulla se on auttanut aika paljon. Ja laktoosi-intoleranssin takia jätin maitotuotteet kokonaan pois. On myös vaikuttanut. Nää on varmaan jo tuttuja neuvoja sulle, mutta sanoin varmuuden vuoksi. -N20

Vierailija
18/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihana ja kiva muuten, niin ei siinä aknea katsella. Voit myös käydä lääkärissä kysymässä apua akneen ettei mene ainutkertainen nuoruus sen takia pilalle. :)

Vierailija
19/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:41"]

[/quote]

Tuota juuri kysyin myös, että onko se aknesta kärsivä samalla viivalla siloposkisen miehen kanssa siinä vaiheessa kun aletaan tutustua siihen luonteeseen.

Lääkäreillä käyty on moneen kertaan, mutta mikään ei tunnu auttavan. Sitkeä paskiainen.

-AP

Vierailija
20/82 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mikään deal-breaker. Mun eksällä oli tosi huono iho (ei siis aknea, mutta arpinen yms.) ja hyvin on naisille kelvannut. Vähän liiankin hyvin. Ei haittaisi mitään jos mies on muuten kiinnostava. Ja multa löytyy ainakin extraymmärrystä kun kärsin itsekin aknesta vuosia.
N21

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän