Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden oireet/mahdollinen raskaus

Vierailija
31.03.2015 |

Eli kysymys millasia raskausoireita teillä on ollut? Ja voisiko raskautta olla huomaamatta vk 12 asti?

Pari päivää sitten aloin ihmettelemään omituisia ruumitoimintoja mm. pahoinvointia, omituisten ruokien himoitsemista ja vielä omituisempia kuukausia. jotka oli jatkunut useamman viikon. Sen jälkeen tuli ajatus, että mitä jos olen raskaana? Kai nuo oireet voi johtua muustakin, mutta laskin että raskaus olisi noin vk 12-13, joten en kai noin pitkään ole voinut olla huomaamatta? 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä tajus vasta vk18, eli kyllä, on mahdollista. :)

Vierailija
2/9 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testi, sillä se selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua nyt pelottaa! Onko muita kokemuksia? Olisko tässä vaiheessa ihan selviä merkkejä jo raskaudesta? Huomenna menen ostamaan raskaustestin, mutta haluisin saada itseäni rauhoitettua sen verran, että pääsisin nukkumaan. Ei vain taida onnistua..

Vierailija
4/9 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla maha pömpötti jo hieman vk 12, farkkujen nappi oli hankalampi saada kiinni. Ei nyt paljon, eikä muut huomanneet, mut itse näin sen pömpön. Olin siis hoikka. Huonoa oloa oli lähinnä mulla iltapäivisin, tietyt hajut ja ruoat etos. Mitään vuotoa ei ollut raskaaksi tulemisen jälkeen, että tuo on vähän outo oire sulla. Ja vielä jo pari viikkoa putkeen... Tee se testi, niin olet taas viisaampi. Yritä nyt vaan relata.

Vierailija
5/9 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä oikeen voi tietää. Joillain on selkeät oireet viikolta 3 asti, toisilla taas täysin oireeton raskaus loppuun asti. Tiedän tunteen, koita nyt silti vaan rauhottua. Lue vaikka kirjaa tms. Huomenna se sitten testin myötä selviää. :)

Vierailija
6/9 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Tuota mietin, että alkaako maha kasvamaan tässä vaiheessa? Toisaalta vatsa on aina ollut ongelmakohta, johon kaikki rasva on kerääntynyt, joten turvotusta on muutenkin aina toisinaan. En oikein siitäkään osaa arvella. Kuukautisista sen verran, että ajattelin, että enhän voi olla koska kuukautiset on tullut, mutta vuoto ollut todella omituista. Ensin vähän, sitten päivään ei ollenkaan, sitten taas alkaa. Ja normaalisti on ihan normaalit eikä mitään omituista. Koitin netistä luekeskalla, että voiko kahdestikkin tulla "kuukautiset" vai vaan kerran valekuukautiset, mutta on yllättävän yleistä,että näin sattuu.
Yritän nyt vaan rentoutua, koska stressaaminen ei auta mitään. Onneksi aamulla pääsee apteekkiin!

Vierailija
7/9 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis vuoto ei ole jatkunut paria viikkoa vaan muut oireet ovat. Vähän epäselvästi kirjoitin. 

Vierailija
8/9 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkö teston?

Vierailija
9/9 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin ollut niin karsee alkuraskaus, etten mitenkään olisi voinut olla huomaamatta 12 viikolle asti, vaikka menkatkin olisi tulleet. Mutta ne oireethan on tosi yksilöllisiä totta kai, tosin useimmilla juurikin tuolloin ne alkavat helpottaa, ja pahimmat ovat viikot 6-8. Joillekin puolestaan ei tule ollenkaan oireita. Tule ap kertomaan testin tehtyäsi!

PS. Viikolla 12 ei todellakaan tarvi odotella enää aamupissoja ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan