Tajusin äsken kaupassa, että pelkään tartuntaa taas enemmän
kuin esim. syksyllä. Olen tuplarokotettu riskiryhmään kuuluva yli 50 v. Kolmas rokotus huomenna. Pienessä kaupassa n. 10 asiakasta, suurin osa maskittomia ja suomea toisena kielenään puhuvia miehiä. Yksi yski ja kiersin kyllä kaukaa. Vain yhdellä mummolla ja kassatytöllä näin maskit. Omikronista kertovat uutiset saavat pelon taas pintaan. Nyt prkl ne maskit naamaan tai jääkää kotiin köhimään.
Kommentit (39)
Mitään korona rokotteita en ole ottanut enkä ota, vaippa naamalla en kulje missään. Ihan normaalia työssäkäyvän elämää viettelen, ei vois vähempää kiinostaa koko korona
Eniten hirvittää nähdä kuinka pieniä lapsia otetaan kauppoihin mukaan. Mikäli korona ei ole uhka lapsille, niin ainakin RS-virus on.
Pääkaupunkiseudun tungoksissa on nyt todella suuri mahdollisuus saada tartunta, kun ilmaantuvuus on 500/100 000 kieppeillä. Se tarkoittaa joka 200. sairastuneen viimeisen kahden viikon sisällä ja koska luvut antavat vain suuntaa, muillakin on tartuntoja kuin testatuilla ja tilastoihin päätyneillä. Omikron tarttuu helposti joten voi riittää kun joku kävelee ohi ilman minkäänlaista maskia.
En käytä maskia, koska en halua ihmisiä iholleni kaupassa. Maskin kanssa asioidessa ihmiset huoletta tunkevat kylkeen kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Nyt viimeistään kannattaa vaihtaa paremman suojan antavan FFP2-hengityssuojaimen käyttöön
Just tilattiin näitä
Mikä pelottaa? Elämä on tässä ja nyt. Olen kans 50+ jos kuolema tulee niin ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä ärsytti kans viime viikolla kaupassa, kun joku oli siellä ihan järkyttävässä yskässä eikä edes maskia päässä. Mahtoikohan olla näitä, jotka ei usko koko koronaan eikä tietenkään koronatestissäkään ole silloin käynyt. Miksi sitä pitää lähteä sairaana kauppaan yskimään ja vielä ilman minkäänlaista maskia.
Sellaisia köhijöitä ja yskijöitä ilman maskia on näkynyt myös junaliikenteessä. Onneksi VR palautti maskipakon; sitä ei olisi vielä pitänyt poistaakaan. Jotkut eivät kerta kaikkiaan välitä tai eivät tajua ja tarvitsevat paitsi selkeät ohjeet myös pakot ja mielellään myös rangaistukset, jos eivät tottele. Niin toimitaan muissakin maissa.
Mitään oikeaa pakkoa maskiin junassa ei ole koskaan ollutkaan. Itse en ole käyttänyt kertaakaan ja jos joku kysyy niin todennut että en pysty maskin kanssa hengittämään.
Jos noin muka on, niin sun paikka on sitten kotona. Ei pidä lähteä julkisilla yhtään minnekään julkisille paikoille.
työukko kirjoitti:
Mitään korona rokotteita en ole ottanut enkä ota, vaippa naamalla en kulje missään. Ihan normaalia työssäkäyvän elämää viettelen, ei vois vähempää kiinostaa koko korona
Vaippa naamalla? :D Jep, sä olet ymmärtänyt tämän ihan väärin, muttei yllätä. Ehkä sun aivokapasiteettis ei vaan pysty ymmärtämään koko kuvaa ja yksityiskohtia.
Noin välinpitämätön ihminen on alinta kastia. Ei tietenkään sua haittaa, koska sä ja sun napa.
Mä olen ihmetellyt, miksi mulla on parisen viikkoa ollut levoton ja ahdistunut olo. Eilen sitten mies kysäs, että voisko se johtua maailman tilanteesta. Meninpä vähän hämilleni, mä en yleensä pienistä hötkyä, asioista, joihin itse en voi vaikuttaa mitenkään...
Voihan se hyvinkin olla mahdollista, että pandemia ja Putin ahdistaa. Toisaalta ainakin kyllästyminen on täällä. Pyrin todella vähän katselemaan uutisia, enkä ole palstallakaan ollut viikkoon! (saavutus :D). Mun turnauskestävyyteni koronan suhteen on ummessa. Onneksi on pitkä (4vko) joululoma, ettei tarvii miettiä turvavälejä, maskeja, ennenkaikkea tyhmiä rokottamattomia ihmisiä.. Mä saan röhnötä kotona ja tiluksillani ihan miten tahdon.
Huomenna kolmanteen rokotukseen ja sitten hiphei nokka kohti landea!
Kaikkea hyvää fiksuille ihmisille ja ennenkaikkea hyvää joulua. Te olette ansainneet sen!
Vierailija kirjoitti:
Itseä ärsytti kans viime viikolla kaupassa, kun joku oli siellä ihan järkyttävässä yskässä eikä edes maskia päässä. Mahtoikohan olla näitä, jotka ei usko koko koronaan eikä tietenkään koronatestissäkään ole silloin käynyt. Miksi sitä pitää lähteä sairaana kauppaan yskimään ja vielä ilman minkäänlaista maskia.
Olen muutamana viime päivänä kohdannut todella monta yskivää ihmistä. Yhteistä heille oli se että heillä kellään ei ollut maskia, vaikka oltiin kaupassa, bussipysäkillä ja junassa. Ikä vaihteli nuoresta viisikymppiseen. Todella välinpitämätöntä tulla yskimään julkisiin. Eniten ärsytti junassa edessä istunut parikymppinen mies, joka yski pitkään ja useasti koko tunnin matkan.
Ne jotka oikeasti pelkää kannattaa ottaa käyttöön paremmat maskit
Silloin ei ole niin väliä miten muut käyttäytyy
Miksi?
Nythän se on miedoin ja nuhan kaltainen muutenkin. Ainakin tutkijoiden ja asiantuntijoiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Nythän se on miedoin ja nuhan kaltainen muutenkin. Ainakin tutkijoiden ja asiantuntijoiden mukaan.
Ai kun jännä että levität tällaista juttua. Kaikki uutiset mitä itse olen lukenut asiasta, sanovat että tutkijat eivät tiedä vielä mitään varmaksi, mutta muunnos näyttää leviävän nopeammin kuin aiemmat muunnokset. Mm. the Guardianin artikkelissa haastateltu tutkija sanoo näin: “By infecting many more people, a very infectious virus may cause more severe disease and death, even though the virus itself may be less pathogenic,” he said. “The overall threat from Omicron variant is likely to be very significant.”
nyt hätä jarrutus heti kirjoitti:
nyt kun joulu piletetään sitten saammekin juhannukseen asti nauttia karanteenistä. kiurulle päätös valta on ainoa täyspäinen porukasta.
Ei ikimaailmassa. Kiuru on ihan pimeä sekopää. Kiuru ongelmajätelaitokselle kiitos (käsiteltäväksi jätteeksi eikä työntekijäksi).
työukko kirjoitti:
No,enpä tule katsomaan sinua teho-osastolle kun sinne joudut.
AP!
Pelkää ihan vapaasti vaan jos haluat. Sinun pelkosi eivät kuitenkaan aseta minulle mitään velvollisuuksia. En ole näiden kaksi vuotta kestäneiden koronapelko-orgioiden aikana kertaakaan käyttänyt käkätinburkhaa missään enkä käytä jatkossakaan siksi että Sinulla vippaa päässäsi.
Toki yskin ja aivastelen aina hihaani jos joku pölyhiutale sattuu osumaan kurkkuuni tai klyyvariini ja se pärskityttää.
Se on AP sillä lailla, että minä liikun niin kuin minua huvittaa ja kaikki muutkin tekevät omilta osiltaan ihan samoin. Pysy itse kotonasi vaikka tuomiopäivään asti jos olet niin heikkoa tekoa, helposti haavoittuva ja elinkelvoton yksilö, ettet viikon lentsua ja köhinätautia kestä hengissä. Ei Sinua kukaan tule kotoasti pois repimään. Tai kupsahda siihen koronaasi jos olet kupsahtaaksesi tai tukehdu siihen rättiisi.
"Kuulun riskiryhmään ja olen pikkuisen höynä... "
Minä ja moni muu olemme teihin ”riskiryhmäläisiin” ja teidän vaatimuksiinne sekä erikoissuojeluunne kaikki tyynni perinpohjin kyllästyneitä.
[quo
te=Vierailija]Pysykää te pelkääjät kotona. Ei aio tuhlata enää euroakaan maskeihin.[/quote]
Jos kustannukset on syy olla maskitta, oina, että niitä saa ottaa monesta paikkaa ihan ilmaiseksi. Ei laatikoittain, mutta muutaman päivän tarpeeseen kerralla.
Sitä paitsi, maskit voi pestä pyykkien kanssa, jos ei viitsi erikseen keitellä. Yhtä ja samaa kirurginmaskia voi pestä 5-10 kertaa, ilman että suojausominaisuudet merkittävästi vähenevät. Itse olen ostanut tavallisia maskeja vain viime vuonna (2020) pienen pakkauksen.
Pidempiä matkoja varten julkisilla minulla on muutamia venttiilillisiä FFP2-maskeja. Senkin voi pestä aina käytön jälkeen, monta kertaa.
Jätkäshenkilö 49 vuotta kirjoitti:
AP!
Pelkää ihan vapaasti vaan jos haluat. Sinun pelkosi eivät kuitenkaan aseta minulle mitään velvollisuuksia. En ole näiden kaksi vuotta kestäneiden koronapelko-orgioiden aikana kertaakaan käyttänyt käkätinburkhaa missään enkä käytä jatkossakaan siksi että Sinulla vippaa päässäsi.
Toki yskin ja aivastelen aina hihaani jos joku pölyhiutale sattuu osumaan kurkkuuni tai klyyvariini ja se pärskityttää.
Se on AP sillä lailla, että minä liikun niin kuin minua huvittaa ja kaikki muutkin tekevät omilta osiltaan ihan samoin. Pysy itse kotonasi vaikka tuomiopäivään asti jos olet niin heikkoa tekoa, helposti haavoittuva ja elinkelvoton yksilö, ettet viikon lentsua ja köhinätautia kestä hengissä. Ei Sinua kukaan tule kotoasti pois repimään. Tai kupsahda siihen koronaasi jos olet kupsahtaaksesi tai tukehdu siihen rättiisi.
"Kuulun riskiryhmään ja olen pikkuisen höynä... "
Minä ja moni muu olemme teihin ”riskiryhmäläisiin” ja teidän vaatimuksiinne sekä erikoissuojeluunne kaikki tyynni perinpohjin kyllästyneitä.
Oikein miestenmies siellä 😂. Vaikutat aggressiiviselta. Onneksi nykyään harjoitellaan tunnetaitoja jo päiväkodeissa, jos on henkilökuntaa siis, tätä olisi monet miehet tarvinneet jo paljon aikaisemmin. Aika ollut silloin tietenkin erilainen kuin tämän Jätkän ollessa lapsi. Jostain luin, että armeijassakin huomattu, että tunnetaidot joillakin nuorilla armeijapojilla kypsymättömät. IL.n ja IS.n juttuihin hyvin putkinäköisesti kommentoineet ovat lähes 100 % miehiä. Omalla nimellään useat siellä "äänessä". Ala-arvoista, kypsymätöntä ja omaa egoaan pönkittäviä kommentteja sielläkin. Surullista, onneksi olen omia nuoriani osannut kasvattaa avarakatseisiksi ja tunnetaidoiltaan terveiksi.
Huomenna taas maski naamassa töihin. Toivotaan, että pysytään terveinä.
Vierailija kirjoitti:
Pelottelu näyttää toimivan
Juu, toimii se. Vielä on lähes 20 % rokottamatta kun uskovat hämärien YouTube-tieteilijöiden pelotteluja ties mistä huuhaasta eivätkä uskalla sen takia rokotetta ottaa.
Eli valehtelet.