Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä asia sinusta on liian työläs?

Vierailija
19.12.2021 |

Minkä takia jokin asia on toiselle hirveän työläs ja raskas, ja toinen hoitaa sen saman homman muutamassa minuutissa ilman mitään härdelliä?

Olen itse viime aikoina kuunnellut erään tuttavan voivotusta siitä, kuinka esimerkiksi koiran ruoan hakeminen yhdestä tietystä erikoisliikkeestä on aivan hirveän työlästä, se että hän imuroi vanhan äitinsä yksiön käydessään on valtava ponnistus, kuinka aika ei millään kerta kaikkiaan tahdo riittää siihen että varaisi laatikot ja kinkun lounasravintolasta... Tässä muutama esimerkki näistä kauhean hankalista ja raskaista ja työllistävistä asioista joita hänen elämässään on.
Kyseessä on terve työikäinen ihminen, joka asuu miehensä kanssa. Ei lapsia.
Minun on vaikea käsittää, kuinka tällaiset muutaman minuutin vievät hommat voivat jollekin olla niin vaikeita ja raskaita. Osaako joku selittää?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muuttuu työlääksi siinä vaiheessa, kun on masentunut ja väsynyt ja voimat ihan loppu. Asia voi olla vaikka kuinka pieni tahansa.

Vierailija
2/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaverissasi marttyyrin vikaa? Hehän usein tekevät pienistäkin asioista valtavan numeron ja huokailevat, että MINÄ taas tämänkin joudun hoitamaan, vaikka kyse olisi tosiaan yksiön imuroimisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämääähän on argumentteja kovassa kilpailussa. Aina löytyyy parempia.

Vierailija
4/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue aloitusta, mutta ruoanlaitto.

Vierailija
5/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muaa kiinnostaa saada mahdollisimman paljon rahaa mahdollisimman vähällä työlllä.

Vierailija
6/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen huomannut, että sellaiset ihmiset jotka eivät osaa priorisoida asioita tai erottaa kokonaisuudesta niitä olennaisia juttuja, usein jotenkin hermostuvat ja ahdistuvat ja valittavat tuohon tyyliin kaikesta pienestä. Voivat siis nysvätä jonkun ihan epäolennaisen asian kanssa päiväkausia, jahkailla ja kysellä muiden mielipiteitä moneen kertaan, ja sitten uupuvat kun vielä tämä yksikin sähköposti pitäisi lähettää..

Vierailija
7/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen mielestä esim makaronilaatikko ja hernekeitto on hirveen "työläitä" ruokia. ???

Paistat maustat jauhelihan, keität makaronin. 10min. Munamaito. Tunniksi uuniin.

Liotat herneitä yön yli. Keität 1,5h. Ok.

Lisäät suolaa. Halutessasi kinkkusuikaleita tai paistettua jauhelihaa.

Vierailija
8/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovaat äijät pidetään firmojen listoiilla ettei vahingossakaan synny kilpailevia firmpja ja vieeelä vuoden pakkopaita että ei päääse käytttämään firmantyökaluja omasssa firmasssaaan ja pitää liiikkeeessä.

Vierailija
9/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen työläyttä aikana, joka siihen hommaan menee. On aika työlästä, jos johonkin pihatyöhön tai remonttihommaan menee aikaa enemmän kuin viikonloppu. Työläältä tuntuu myös leipominen tai ruoanlaitto, jos se vie yli kolme tuntia. Mutta olen samaa mieltä siinä, että työlästä ei ole todellakaan joku koiran ruoan haku kerran viikossa.

Vierailija
10/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä olen huomannut, että sellaiset ihmiset jotka eivät osaa priorisoida asioita tai erottaa kokonaisuudesta niitä olennaisia juttuja, usein jotenkin hermostuvat ja ahdistuvat ja valittavat tuohon tyyliin kaikesta pienestä. Voivat siis nysvätä jonkun ihan epäolennaisen asian kanssa päiväkausia, jahkailla ja kysellä muiden mielipiteitä moneen kertaan, ja sitten uupuvat kun vielä tämä yksikin sähköposti pitäisi lähettää..

Tai uskot juoruihin etkä tajua, millainen työkuorma on todellisuudessa. Tuota käytetään puhtaasti kiusaamistarkoituksessa, että hukutetaan joku työtaakan alle ja sitten syyllistetään siitä, että hän ei osaa priorisoida tai mitä milloinkin. Lisäksi kuitenkin muistetaan valittaa kaikesta.

Vierailija
11/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuminen lenkille lähtöä varten, etenki talvella. Pitää laittaa välihousua ja paitaa ja ulkohousut, kengät, pipo, hanskat jne jne.

Ei vaan jaksais!

Vierailija
12/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi sukulainen just tällainen. Kaksistaan asuva aikuinen pariskunta, päivätyö, ei lapsia, lemmikkejä eikä muita huollettavia, ei mitään aikaa vieviä harrastuksia tai luottamustehtäviä kummallakaan.

Ja silti aivan hirveän raskasta ja nimenomaan työlästä kaikki. Yritin tuossa syksyllä järjestää yhtä pientä tapahtumaa näiden kanssa, mutta siitä ei tullut suoraan sanottuna mitään. Ei millään ollut aikaa kysyä tarjousta kahvittajalta, ei kerta kaikkiaan ehtinyt varata siivoojaa, aivan mahdottoman hankalaa hoitaa lounastauolla yksi ostos ja viedä se työmatkalla paikkaan X...

Kyllä minä mietin, että mitä ihmettä nämä ihmiset ditten esim. iltaisin tekevät? Istuvat kaksistaan sohvalla ja katsovat telkkaria kuusi tuntia?

Vierailija
13/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woke-tyyppien, persujen ja ananastukkaklovnien juttujen kuuntelu.

Nevö ägen 🙂

Vierailija
14/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa kuunnellut näitä lapsettomia, joilla on ihan hemmetin raskasta ihan joka ikinen pikkuasia. Siinä ajassa, mikä käytetään voivotteluun, asian olisi tehnyt moneen kertaan. En osaa sanoa, mistä johtuu.

Saamattomuus, ei osata erotella pieniä asioita isoista (priorisointi), ei vain saada tartuttua toimeen. Henkinen mylly käy silti (tai ehkä juuri siitä johtuen) ylikierroksilla ja "uuvutaan", vaikkei paljon mitään saada aikaankaan.

Vierailija
15/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt vaan on erilaisia. Toiset luonnostaan toimeliaampia ja aikaansaavempia ja osallistuvampia kuin toiset. Toiset hitaita, mukavuudenhaluisia, ehkä arkojakin hoitamaan asioita tai järjestämään mitään, varmaan myös laiskoja.

Vierailija
16/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssa kuunnellut näitä lapsettomia, joilla on ihan hemmetin raskasta ihan joka ikinen pikkuasia. Siinä ajassa, mikä käytetään voivotteluun, asian olisi tehnyt moneen kertaan. En osaa sanoa, mistä johtuu.

Saamattomuus, ei osata erotella pieniä asioita isoista (priorisointi), ei vain saada tartuttua toimeen. Henkinen mylly käy silti (tai ehkä juuri siitä johtuen) ylikierroksilla ja "uuvutaan", vaikkei paljon mitään saada aikaankaan.

Joo, just tää, että sinä aikana kun voivottelet kiirettä ja työläyttä, olisit jo hoitanut sen asian kaksi kertaa. Voi että, kuinka ärsyttää.

Vierailija
17/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeutuminen lenkille lähtöä varten, etenki talvella. Pitää laittaa välihousua ja paitaa ja ulkohousut, kengät, pipo, hanskat jne jne.

Ei vaan jaksais!

Mitään alus- ja välivaatteita ei lenkille tarvita jos on suunnilleen joka säähän sopiva takki ja ulkohousut. Ne takit vievät minulla kotona paljon tilaa kun en pysty pitämään samaa keliolosuhteiden vähänkin muuttuessa.

Vierailija
18/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, minkä kokee työlääksi, riippuu omista voimavaroista ja motivaatiosta. Olen viimeiset 4,5 vuotta huolehtinut muistisairaasta äidistäni hänen tilansa jatkuvasti huonontuessa ja se on ollut todella uuvuttavaa. Muistan että joskus esimerkiksi äidin lakanoiden vaihto tuntui melkein ylivoimaiselta (hän saattoi riisua vaipan salaa ja kastella uudet puhtaat lakanat, niin että sitä lakananvaihtoa tuli ihan liian usein). Mutta toisaalta jokin kuusiaidan leikkaus ei tuntunut ollenkaan työläältä, vaikka siinä piti kiipeillä tikkailla, kurkotella ja sahata paksumpia oksia sahalla, kun siinä sai olla ulkona ja leikatut kuusenoksat tuoksuivat hyvältä.

Vierailija
19/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu

Vierailija
20/71 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, olen lapseton mutta hoidan muiden lapset ja vielä suvun vanhukset vapaa-ajalla jota minulla ei oikeasti olisi, olen vain niin paljon nopeampi kaikessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi