Menisitkö töihin pesulaan 7.43e/h palkalla? Sellaiseen työkkäri yrittää nyt pakottaa
EI todellakaan ole ihmisarvoista työtä tai palkkaa minun mielestäni
Kommentit (42)
Meet töihin sinne ja alat töhöileen.
Yritetäänkö tuolla palkalla saada ulkomailta tulleita töihin, "kun suomalaiselle ei rehellinen työ kelpaa"? Tukityöllistettynäkin taitaa päästä paremmalle tienestille.
Vierailija kirjoitti:
Tuhon tekisi täysillä 160h tunneilla 1188,8e/kk bruttona :D
Upeaa varmastti :D
Taitaa tuilla saada paremmin :D
Just.
Mä saan työttömän tukina 1220e/kk NETTO
Seppo8981 kirjoitti:
Tee hakemus 3v tasolla. Täyteen krijottusviheittä jne. Palkkatoiveet kattoon jne. Haastattelussa tuoksut vanhalle viinalle. Ei tuu valituksi.
Missä myydään eue-de-vie vieuxiä?
No jos olis ihan pakko, mutta hakisin koko ajan muuta ja lähtisin heti, koeajalla jos saisin muuta, sanoisin että työ on liian raskasta - ei pidä sanoa, että lähtee toisen työn takia, koska se ei ole laillinen purkuperuste.
Työkkäri mitään muuta pakota kuin hakemaan, jos haluaa päivärahansa pitää.
Ei sillä, haet ja jos pääset haastatteluun niin alat päivittelemään palkkaa. Esimerkkinä itse ihmettelisin miksi palkka on noin pieni, utelisin lähtevätkö työntekijät paremman palkan perässä johonkin. Jos haastattelu on menossa hyvin, toteaisin että no, onpahan perehdytyksen jälkeen helpompi työssäkäyvänä ja työkokemuksen kautta vaihtaa toiseen pesulafirmaan, jossa on parempi palkka.
Työnantaja tuskin sua ottaa töihin tuollakaan palkalla jos ylimielisenä toteaa ottavansa tuolla palkalla perehdytyksen vastaan, jonka jälkeen lähtee naapurille töihin.
"Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Pesulatyöntekijä on 2 028 euroa kuukaudessa.
Palkka oli kuntasektorilla 2 028 € (29 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin vuodelta 2020.
Keskipalkka kasvoi 76 € (3,9 %) vuodesta 2019 vuoteen 2020.
Palkkatiedot tilastoidaan useimmiten tehtävän sisältöön perustuen. Tästä tehtävästä voidaan käyttää myös nimikettä pesula-apulainen, pesulamyymälän työntekijä, pesulatyöläinen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just.
Mitä tukia tuohon sisältyy?
Vieläkö jossain oikeasti noin huonoa palkkaa maksetaan????!!! Ja itse en lähtisi vaikka aseella uhattaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just.
Mitä tukia tuohon sisältyy?
Työmarkkinatuki, Asumistuki ja Toimeentulotuki
Siis 8h työpäivästä 59,44. Vau. Saan työttömänä 81e päivässä. Eli millään alle 10 tuntipalkalla ei kannata lähteä kun on pari lastakin.
Mitäs koulutuksia ap omaa? Perskoulun jälkeen ihan ok.
Menisin ja jonkin ajan päästä hakisin paremmin palkattua alan työtä, kun olisi jo kokemusta.
Toain hkisin koko ajan jotain muutakin työtä, jos en tykkäisi tuosta hommasta. Työnantajan silmissä on hyvä asia, jos on yritystä ja on käysiitä huolimatta, ettei ole unelmatyö.
Kysy ensimmäisenä miten voi olla noin huono palkka.ja hauku ne siitä.
No eipä ole yhtäkään työtä löytynyt tökärin osoituksilla vaikka oon hakenut saadakseni rahaa jatkossakin. Ihan itte oon töitä löytänyt. Niitä käskyposteja menee vaikka kuinka monelle eikä sellainen tarkoita saatua paikkaa. Tee ap nyt vaan omaosuutes .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistetaan sadannen kerran: työkkäri ei pakota sua sinne töihin vaan työnantaja päättää työllistämisestä. Työkkäri voi käskeä sut hakemaan paikkaa, jota toki kannattaa hakea, mutta mikään varma työpaikka tuo ei ole.
Lässyn lässyn. Työkkäri ei pakota mutta painostaa karenssin uhalla tottelemaan.
Niin? Etkö ymmärrä lukemaasi? Anna työkkärin ihan rauhassa painostaa, kirjoita hakemus, karenssi vältetty. Mikä tuossa nyt niin vaikeaa on? Edelleen se työnantaja päättää ottaako sut töihin vai ei.
Vierailija kirjoitti:
"Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Pesulatyöntekijä on 2 028 euroa kuukaudessa.
Palkka oli kuntasektorilla 2 028 € (29 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin vuodelta 2020.
Palkkatiedot tilastoidaan useimmiten tehtävän sisältöön perustuen. Tästä tehtävästä voidaan käyttää myös nimikettä pesula-apulainen, pesulamyymälän työntekijä, pesulatyöläinen."
Miten nuo palkat on aina noin paljon duunitorin mukaan? Oma palkkani on 300 euroa vähemmän kuin mitä tuolla sanotaan, enkä tunne ketään samoissa hommissa olevaa joka saisi tämän enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo palkat on aina noin paljon duunitorin mukaan? Oma palkkani on 300 euroa vähemmän kuin mitä tuolla sanotaan, enkä tunne ketään samoissa hommissa olevaa joka saisi tämän enempää.
Kusetustahan nuo duunitorin palkat on
Vierailija kirjoitti:
Yritetäänkö tuolla palkalla saada ulkomailta tulleita töihin, "kun suomalaiselle ei rehellinen työ kelpaa"? Tukityöllistettynäkin taitaa päästä paremmalle tienestille.
Just lähdin laskemaan, että tukityöllistettynä saan 15 e/tunti. Lähes tuplat.
Lässyn lässyn. Työkkäri ei pakota mutta painostaa karenssin uhalla tottelemaan.