Alakoululaiset ja älypuhelimet
Tokaluokkalainen tyttöni haluaa uutta iphonea. Saanee jonkun vanhemman mallin, mutta mietin, onko kaikilla lapsilla netti puhelimessa? Vähän hurjalta tuntuu, kun ei sitten pysty yhtään vahtiin millä sivuilla puhelimellaan käy. Toisaalta tuntuu että rajoitan lasta ja hänen oppimistaan jos ei pääse nettiin puhelimellaan. Miten te muut vanhemmat olette asian ratkaisseet? Nyt pääsee tabletillaan nettiin mutta aika hyvin sitä pystyy kotona kuitenkin valvomaan.
Kommentit (4)
Alakoululaisten älypuhelimilla olo on jo mennyt täysin överiksi. Olen itse juuri käynyt koulut joten tiedän, että ainut peli missä älypuhelinta tarvittaisiin on Kahoot.it . Luulen, että kyseessä on "mutkun kaikilla kavereillakin on" ilmiö. Alakoululaisen ei tarvitsisi nettiä mielestäni käyttää muuten, kuin kotona yhteisellä tietokoneella tai mainitusti tabletilla. Se on minun mielipiteeni.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 18:37"]Alakoululaisten älypuhelimilla olo on jo mennyt täysin överiksi. Olen itse juuri käynyt koulut joten tiedän, että ainut peli missä älypuhelinta tarvittaisiin on Kahoot.it . Luulen, että kyseessä on "mutkun kaikilla kavereillakin on" ilmiö. Alakoululaisen ei tarvitsisi nettiä mielestäni käyttää muuten, kuin kotona yhteisellä tietokoneella tai mainitusti tabletilla. Se on minun mielipiteeni.
[/quote]
Meillä kolmasluokkalainen on älypuhelimellaan vaan kotona ja automatkoilla, helppo vahtia kun pelailee vaan olkkarissa tms.
Numero 2
No meillä tokaluokkalaisella on joku miljoona vuotta vanha puhelin. Nettiin sillä ei pääse. Jos lapsi haluaa nettiin niin sitten se hoidetaan ihan tietokoneen kautta siten, että me vanhemmat tiedämme millä sivuilla lapsi surffailee.
On netti kolmasluokkalaisella. Eipä siitä paljoa iloa ole ilmankaan. Lataa ja pelaa pelejä, tekee valokuvanmuokkauksia ja katselee Youtubea ja Katsomoa.