Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkinen pettäminen, mielipiteitä tilanteestani?Olen aivan romuna...

Vierailija
30.03.2015 |

Viime syksynä löysin vahingossa mieheltä auki jääneeltä koneelta fb-viestittelyä hänen ja jonkun vanhan tuttavansa (nainen) kanssa. Viestit olivat flirttailevia ja kevyen romanttissävyisiä, ilmeisesti kyseessä on miehen joku kaukainen exä (ulkomaalainen), joka on tahollaan naimisissa ja kahden pienen lapsen äiti. Viesteissä haikailivat menneitä ja puhuivat siitä miettiikö toinen koskaan jos elämä olis mennyt eri tavalla jne. Ei mitään varsinaisesti sellaista, jonka voisi tulkita pettämiseksi tai edes aikomukseksi pettää (nainen asuu ulkomailla). Silti viestien lukeminen satutti. Suurin osa niistä oli ajalta ennenkuin aloimme seurustella, mutta niitä oli myös ajalta eli viime syksyltä, jolloin lapsemme oli puolivuotias. 

Kun mies tuli kotiin, otin viestit suoraan puheeksi ja pyysin anteeksi niiden lukemista (tiedän ettei olisi pitänyt eikä kuulu tyyliini lukea miehen viestejä). Hän oli tosi pahoillaan ja sanoi viestittelyn olleen pelkkää hänen ja tämän naisen välistä "huumoria" ja "läppää" jotka ovat heittäneet keskenään vuosikaudet. Täysin harmitonta siis.

Ok, asia jäi silleen ja päätin unohtaa sen. Kunnes nyt sitten, viikonloppuna lapsemme leikki miehen ipadillä, jolla oli jälleen auki hänen facebookinsa. En voinut vastustaa kiusausta, vaan menin lukemaan viestejä uudelleen. Viime syksyn jälkeen niitä oli tullut uudelleen uutena vuotena ja noissa viesteissä mies ja tämä nainen sopivat mm. että "2015 we will meet." Ei mitään tarkempaa ajankohtaa kuitenkaan. Luin sitten uudelleen vielä vanhemmat viestit ja tulin vakuuttuneeksi, ettei kyseessä ole mikään läppä tai huumori. Ilmeisesti nainen on miehen suuri rakkaus, jota ei koskaan saanut. Esim. kun meille syntyi lapsi, nainen oli lähettänyt onnitteluviestin miehelle inboxiin, johon mieheni oli todennut "well I guess I couldn't wait for you any longer". 

Nyt olen täysin romuna asiasta. Eilen sain illalla itkukohtauksen, mies kysyi mikä on, jolloin yritin ottaa puheeksi meidän suhteen ja kysyä olenko todella hänelle se oikea ja se kenen kanssa haluaa olla loppuelämänsä, tosin siitä ei itkulta tullut mitään. Mies ei sanonut asiaan juuta eikä jaata.

Nyt mies on työmatkalla Lontoossa ja pelkään hänen tapaavan tämän naisen. Sattuu niin pirusti, en tiedä kenelle puhua tai mitä tehdä, siksi kirjoitin tämän tänne. Sanokaa jotain, ihan mitä vaan, mitä tekisitte tilanteessani? Miten pääsen tästä edes eteenpäin? En halua jättää miestä tämän asian takia, meillä on hyvä yhdessä ja paljon tulevaisuudensuunnitelmia, ihana lapsi, hyvä seksielämä jne. Olen luullut että mies todella rakastaa minua, tuntuu kuin olisi matto vedetty jalkojen alta.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:34"]

Onko nainen kaunis? Viehättävämpi kuin sinä?

[/quote]

Ihan kaunis kyllä, mutta en sanoisi että välttämättä minua viehättävämpi (samaa tasoa ollaan). Olemme aika eri tyylisiä, hän tummatukkainen, tyypillisen britin näköinen. Minä vaalea ja aika tyypillisen ruotsalaisen näköinen (isäni on ruotsalainen), verrattuna tuohon naiseen olen hoikempi ja sporttisempi, todennäköisesti isorintaisempi myös. Tiedän miehen ihastuneen aluksi ulkonäkööni, joten en usko että se on siitä kiinni. 

Vierailija
42/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:39"]

Rauhoituhan nyt! Nainen on kaukana ulkomailla ja mies elää arkeaan SINUN kanssasi! Ehkä kyseessä on tosiaankin joku ikivanha nuoruuden ihastus, mutta mitä sitten? Edelleen... Mies asuu sinun kanssasi!

Jos olet noin epävarma itsestäsi ja mustasukkainen, niin voihan se olla, että sitä alkaa tosissaan toiset naiset kiinnostamaan. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin roikkuminen ja kyttääminen. 

Kuten tuolla jo joku sanoikin, nyt alat elämään omaa eläämääsi itsevarmoin ottein!

[/quote]

Kiitos. Tämä oli tosi hyvin sanottu kyllä, näin olen ajatellutkin. Pakko vaan jatkaa eteenpäin ja elää omaa elämää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:27"]TIEDÄN että viestien lukeminen oli virhe! Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että näitä viestejä on lähetelty ja haluan ymmärtää miksi ja miten ne pitää tulkita. Pariterapiaa olen miettinyt tosiaan, mutta nyt en uskalla enää kertoa miehelle lukeneeni niitä. Tosin luulen hänen arvaavan, koska varmaan tajusi unohtaneensa fb:n auki ipadille, jotka sekä lapsella että minulla on lupa käyttää. En halua moralisoinitia viestien lukemisesta, tiedän että se oli väärin! Haluan kommentteja siitä miten tästä eteenpäin ja mielellään jotain vertaistukea... Ap [/quote] Me ollaan miehen viestittelyjen jälkeen jatkettu yhdessä. Oletko varma, ettei jättänyt fb tä tahallaan auki, mun mies ainakin on hyvin tarkka noista.

[/quote]

En usko että jäi tahallaan auki. Sen yhden kerran jälkeen kun luin viestejä, mies on ollut tosi tarkka siitä, ettei fb jää auki yhteisille laitteille, myös puhelimeen laittoi avauskoodin.

Vierailija
44/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoituhan nyt! Nainen on kaukana ulkomailla ja mies elää arkeaan SINUN kanssasi! Ehkä kyseessä on tosiaankin joku ikivanha nuoruuden ihastus, mutta mitä sitten? Edelleen... Mies asuu sinun kanssasi!

Jos olet noin epävarma itsestäsi ja mustasukkainen, niin voihan se olla, että sitä alkaa tosissaan toiset naiset kiinnostamaan. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin roikkuminen ja kyttääminen. 

Kuten tuolla jo joku sanoikin, nyt alat elämään omaa eläämääsi itsevarmoin ottein!

[/quote]

Ei ap ole aluksi ollut epävarma. Kai se ketä tahansa shokeeraisi, että saisi tietää ettei ole omalle kumppanilleen se ensimmäisin vaihtoehto ollut koskaan.

Vierailija
45/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää tuollainen toisen viestien lukeminen.

Vierailija
46/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:43"]

[/quote]

Ei ap ole aluksi ollut epävarma. Kai se ketä tahansa shokeeraisi, että saisi tietää ettei ole omalle kumppanilleen se ensimmäisin vaihtoehto ollut koskaan.

[/quote]

Kiitos sinulle! <3

Ap

Vierailija
47/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi todistus siitä, että mitä vähemmän on kumppaneita, niin sitä parempi. Jos on jo kerran rakastunut todella, niin ei se seuraava kerta ole enää samanlaista. Monet kuitenkin tyytyvät uudessa suhteessa siihen, että suhde on mukava, vaikka intohimoa ei ole. Mies olisi tässä tapauksessa voinut odottaa tosin vähän pidempään, että tunteet exää kohtaa laimenevat edes jonkin verran ja sen jälkeen vasta alkaa uuteen suhteeseen ja perheen perustamiseen. Hän on kuitenkin päättänyt ruokkia rakkauttaan exää kohtaan.

Vierailija
48/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurja tilanne. Jos vaikka miehesi tapaisi hänet ja tajuaisi ettei olekkaan kummoinen leidi, varsinkaan jos pettää omaa miestään, usein miehet eivät osaa arvostaa sellaisia naisia.

Läppää  tarkoittaa miehesi tapauksessa flirttiä ja saavuttamaton nainen todennäköisesti vain pönkittää omaa itsetuntoaan kirjoitellessaan miehellesi.

Itse avaudun miehelleni jos  minulla on todisteita valehtelusta ja näin mies osaa nykyään peittää todella hyvin jälkensä joten olen vihdoin tajunnut että jos tahdon olla tilanteen tasalla pidän kaiken omana tietonani ja odotan että mies tulisi järkiinsä ja tahtoisi olla taas luottamuksen arvoinen.

Ihastuminen on voimakas tunne, eikä siitä välttämättä pääse yli kunnes tapaa ihastuksen ja tajuaa mikä on todella tärkeää.

Anna  ajan kulua ja seuraa tilannetta, anna pallo eli vastuu täysin miehelle ja jos hän valitsee tämän ihastuksensa niin valitkoon, kyllä sinä pääset siitä yli ja löydät jotain parempaa, tai sitten se kivempi vaihtoehto ja miehesi tajuaa ihastuksensa olevan epäluotettava tyrkky ja sinun oikea rakkaus, tsemppiä!

Vierailija
49/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies myös jäänyt kaksi kertaa kiinni toisille kirjoittelusta, toisen kerran jälkeen jätin hänet, hän itki ja katui ja otin hänet takaisin. Mies poisti kaikki facebookit, whatsappit sun muut ja on omistanut koko elämänsä perheellemme. Pikkuhiljaa luottamukseni on palannut, mutta ei se koskaan tule olemaan 100%, ei edes lähelle.

Vierailija
50/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle muuten, tässä on kaksi eri syytä miksi asia ei ole maailmanloppu vaikka totaalisen paskalta toki tuntuukin:

1) Ruusunpunaiset silmälasit naisesta ja siitä "mitä olisi voinut olla". Arkielämän realismi ei tullut kuvioihin, eikä pari päässyt testaamaan oikeaa parisuhdetta keskenään (aloituksessa ei tule ilmi seurustelivatko kuinka vakavasti)

2) jos kyse on ollut tosirakkaudesta kummankin osapuolen kohdalla, niin eroa ei olisi edes tullut missään vaiheessa.

Vierailija
51/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti mies ei ole seurustellut tämän naisen kanssa koskaan, vaan kyse on ihastuksesta joka on jäänyt ns. kaivelemaan ja elämä tullut heillä molemmilla väliin. Viestien perusteella heillä oli joskus vuosia sitten joku "moment",siis yhden illan juttu jossa nainen petti miestään.

Ap

Vierailija
52/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin AP..peruskuvio ja puhelimeen avauskoodit jne... kyllä, mieheni petti, ero tuli. Ja niitä miehiä on paljon, jotka pettävät eivätkä jää kiinni. Ja niimpä se ihana arkinen elämä perheen kanssa jatkuu..kivaahan se on käydä hiukan vaihtelupillua välillä hakemassa..

Ja kyllä..eroni jälkeen ei ole yksi eikä kaksikaa varattua joka on yrittäny pokata minua, vaan niitä on paljon. Surullista.

Vierailija
53/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, tosi lohdullisia kommentteja! <3

Uskotteko, että kyseessä voisi silti olla jostain oudosta "läpästä" näiden kahden välillä? 

Ap

Vierailija
54/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:50"]Mun mies myös jäänyt kaksi kertaa kiinni toisille kirjoittelusta, toisen kerran jälkeen jätin hänet, hän itki ja katui ja otin hänet takaisin. Mies poisti kaikki facebookit, whatsappit sun muut ja on omistanut koko elämänsä perheellemme. Pikkuhiljaa luottamukseni on palannut, mutta ei se koskaan tule olemaan 100%, ei edes lähelle.
[/quote]

Ja siis tuo että on omistautunut perheellemme tarkoittaa sitä, että käy enää todella harvoin juhlimassa, kertoo mulle avoimesti kenen kanssa on yhteydessä, on oikeasti osa meidän perhettä. Ennen hän oli irrallisempi, oli hän ja hänen menot sekä oma aika, joka oli niin pakollinen. Ja sekin sitten oli toisille naisille kirjoittamista. Aika näyttää miten meidän käy, mutta kyllä se itsetunnon päälle otti. Nämä toiset naiset olivat todella kauniita, saavuttamattomia, selvästi kerjäsivät vaan huomiota.

Vierailija
55/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vanha rakkaus vuosien takaa ulkomailla, kaikki parisuhteeni ovat olleet siinä mielessä kumppania kohtaan väärin, että olen aina ollut rakastunut tuohon mieheen ja aina pitänyt yhteyttä. Menneisyytemme on raskas, mutta rakas muisto, jota tulen aina kantamaan mukanani. Muutama vuosi sitten tapasin kuitenkin elämäni miehen, nykyisen aviomieheni ja ero aikaisempaan oli Se, että hänet tavattuani en enää tuntenut samoin tuota vanhaa rakkautta kohtaan. Mieheni tietää tuosta rakkaudesta ja olen avoimesti kertonut sen olevan yksi kivuliampia muistojani ja miehen olleen minulle todella tärkeä. Mieheni kuitenkin tietää, että hän on minulle paljon tärkeämpi, isompi ja rakkaampi asia kuin tuo vanha rakkaus ja mieheni luottaa sanaani tässä asiassa. Nykyään muisto vanhasta rakkaudesta on muuttunut ja jos Se tulee jossain mieleeni, koen lähinnä surumielisyyttä. Yhteydenpidon häneen lopetin, kun tapasin nykyisen mieheni. Ap asia ei auta kuin puhua, mielestäni miehesi käytös ei ole reilua, tiedän sen siitä, että en itse ole aikanani ollut reilu ex-kumppaneilleni. Henkinen pettäminen on täysin eri asia kuin pelkkä seksi ja siinä on kyse paljon isommasta asiasta.

Vierailija
56/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:53"]Kiitos, tosi lohdullisia kommentteja! <3

Uskotteko, että kyseessä voisi silti olla jostain oudosta "läpästä" näiden kahden välillä? 

Ap
[/quote]

Mun mies sanoi muuten täsmälleen samaa, kaikki pikkutuhma kirjoittelu olikin "läpällä". 21&26

Vierailija
57/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikävä kyllä usko. On aika helvetin paska läppä.

Vierailija
58/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:52"]

Juuri näin AP..peruskuvio ja puhelimeen avauskoodit jne... kyllä, mieheni petti, ero tuli. Ja niitä miehiä on paljon, jotka pettävät eivätkä jää kiinni. Ja niimpä se ihana arkinen elämä perheen kanssa jatkuu..kivaahan se on käydä hiukan vaihtelupillua välillä hakemassa..

Ja kyllä..eroni jälkeen ei ole yksi eikä kaksikaa varattua joka on yrittäny pokata minua, vaan niitä on paljon. Surullista.

[/quote]

tarkoituksenani oli tuoda esille, että ei ole mitään väliä vaikka oma nainen olisi kaunis,seksi hyvää ja parisuhdekin tuntuisi hyvältä. Se ei estä miehiä pettämästä. Miehille nämä ovat kaksi eri asiaa ja usein he ajattelevat että jos se oma nainen ei pettämisestä mitään tiedä niin ei se satutakkaan ja kaikki jatkuu aina ennallaan..joten antaa mennä vain.

Vierailija
59/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:50"]

Mun mies myös jäänyt kaksi kertaa kiinni toisille kirjoittelusta, toisen kerran jälkeen jätin hänet, hän itki ja katui ja otin hänet takaisin. Mies poisti kaikki facebookit, whatsappit sun muut ja on omistanut koko elämänsä perheellemme. Pikkuhiljaa luottamukseni on palannut, mutta ei se koskaan tule olemaan 100%, ei edes lähelle.

[/quote]

Kuinka monta kertaa tällainenkin kuvio päättyy siihen, että mies kuitenkin jossain vaiheessa on somessa taas kalastelemassa...?

Vierailija
60/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin minun tilanteestani. Mies jäi vuosi sitten kiinni fb viesteistä ensirakkauden kanssa. Tää nainen myös ulkomailla ja vakavasti sairas. Nainen peitteli ja ei kertonut minulle totuuksia vaikka niitä kyselin kuin myös mieheltäni. No nyt kuulemma eivät jatka enää viestittelyä ei fb ei missään viberissa tms. No oon hollilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä