Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkinen pettäminen, mielipiteitä tilanteestani?Olen aivan romuna...

Vierailija
30.03.2015 |

Viime syksynä löysin vahingossa mieheltä auki jääneeltä koneelta fb-viestittelyä hänen ja jonkun vanhan tuttavansa (nainen) kanssa. Viestit olivat flirttailevia ja kevyen romanttissävyisiä, ilmeisesti kyseessä on miehen joku kaukainen exä (ulkomaalainen), joka on tahollaan naimisissa ja kahden pienen lapsen äiti. Viesteissä haikailivat menneitä ja puhuivat siitä miettiikö toinen koskaan jos elämä olis mennyt eri tavalla jne. Ei mitään varsinaisesti sellaista, jonka voisi tulkita pettämiseksi tai edes aikomukseksi pettää (nainen asuu ulkomailla). Silti viestien lukeminen satutti. Suurin osa niistä oli ajalta ennenkuin aloimme seurustella, mutta niitä oli myös ajalta eli viime syksyltä, jolloin lapsemme oli puolivuotias. 

Kun mies tuli kotiin, otin viestit suoraan puheeksi ja pyysin anteeksi niiden lukemista (tiedän ettei olisi pitänyt eikä kuulu tyyliini lukea miehen viestejä). Hän oli tosi pahoillaan ja sanoi viestittelyn olleen pelkkää hänen ja tämän naisen välistä "huumoria" ja "läppää" jotka ovat heittäneet keskenään vuosikaudet. Täysin harmitonta siis.

Ok, asia jäi silleen ja päätin unohtaa sen. Kunnes nyt sitten, viikonloppuna lapsemme leikki miehen ipadillä, jolla oli jälleen auki hänen facebookinsa. En voinut vastustaa kiusausta, vaan menin lukemaan viestejä uudelleen. Viime syksyn jälkeen niitä oli tullut uudelleen uutena vuotena ja noissa viesteissä mies ja tämä nainen sopivat mm. että "2015 we will meet." Ei mitään tarkempaa ajankohtaa kuitenkaan. Luin sitten uudelleen vielä vanhemmat viestit ja tulin vakuuttuneeksi, ettei kyseessä ole mikään läppä tai huumori. Ilmeisesti nainen on miehen suuri rakkaus, jota ei koskaan saanut. Esim. kun meille syntyi lapsi, nainen oli lähettänyt onnitteluviestin miehelle inboxiin, johon mieheni oli todennut "well I guess I couldn't wait for you any longer". 

Nyt olen täysin romuna asiasta. Eilen sain illalla itkukohtauksen, mies kysyi mikä on, jolloin yritin ottaa puheeksi meidän suhteen ja kysyä olenko todella hänelle se oikea ja se kenen kanssa haluaa olla loppuelämänsä, tosin siitä ei itkulta tullut mitään. Mies ei sanonut asiaan juuta eikä jaata.

Nyt mies on työmatkalla Lontoossa ja pelkään hänen tapaavan tämän naisen. Sattuu niin pirusti, en tiedä kenelle puhua tai mitä tehdä, siksi kirjoitin tämän tänne. Sanokaa jotain, ihan mitä vaan, mitä tekisitte tilanteessani? Miten pääsen tästä edes eteenpäin? En halua jättää miestä tämän asian takia, meillä on hyvä yhdessä ja paljon tulevaisuudensuunnitelmia, ihana lapsi, hyvä seksielämä jne. Olen luullut että mies todella rakastaa minua, tuntuu kuin olisi matto vedetty jalkojen alta.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki tätä ketjua seuranneet! Aion nyt ottaa kertaheitolla selvää siitä, ovatko epäilykseni aiheellisia vai eivät. Tiedän, että tämä on väärin, mutta katson näin tärkeässä asiassa tarkoituksen pyhittävän keinot. Eli kierrän miehen puhelimen suojakoodin niin, että otan miehen puhelimen toiseen käteen, toiseen oman puhelimeni, josta soitan hänen puhelimeensa. "Vastaamisen" jälkeen välittömästi pääsen lukemaan hänen viestejään, jolloin varmasti selviää, onko hänellä meneillään jotain jonkun toisen kanssa vai ei. Tiedän tekeväni väärin, mutta en saa mielenrauhaa muutoin. Tulen sitten kertomaan tänne, miten kävi.

AP

Vierailija
22/73 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/73 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:36"]Vuosikaudet jatkunut toisen naisen ihailu. Pitää sinua vain varavaihtoehtona. Älä alennu tuohon. Olet jo kerran ottanut asian puheeksi, eikä mies ole tehnyt asian eteen mitään korjatakseen sen vaan on jatkanut exästä unelmointia. Täytyy aikamoinen asennemuutos tapahtua, että voitte edes harkita yhdessä jatkamista. Tuo ei ole elämää.
[/quote]
No ei ole. Ukko ei osaa edes lohduttaa ap, tarkemmin ei halua.

Vierailija
25/73 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 17:02"]Ainakaan minun iphonen suojakoodia EI tarvitse näpytellä kun puhelimeen vastaa, vaan juuri tuolloin puhelimeen saattaa päästä "käsiksi" ilman suojakoodiakin. Sama juttu mieheni puhelimessa varmasti, koska on täsmälleen sama malli kuin omani.

AP
[/quote]

Onpa kummallinen "suoja"

Vierailija
26/73 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ihan ensirakkauksia olla niin kai tosi monilla on joku "ihonalainen" jota välillä voi lämmöllä muistella. Ja nykyisin kun on fb:t ja muut missä voi pitää yhteyttä, näitä muisteluja voidaan tehdä yhdessäkin. Harmitonta hupia, ei sen kummenpaa. Ei kannata jäädä sitä märehtimään, itseänsä vaan satuttaa. Ja tuollainen kyttääminen tulee varmasti vaikuttamaan suhteeseen.

Vierailija
27/73 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli provokaatio näköjään.

Vierailija
28/73 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullut saman tarinan aiemminkin.

Vierailija
29/73 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, bullshittiä.

Vierailija
30/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta vinkuminen ja lähde tai elä omaa elämääsi ilman vakoilua.

Vierailija
31/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun neuvoni on (vaikka se tuleekin vähän myöhässä), että ei pidä mennä lukemaan toisen viestejä. Siitä pahoittaa vain oman mielensä.

Vierailija
32/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Olen tosi pahoillani.

Pariterapia voisi auttaa jos kuitenkin molemmat haluatte jatkaa?

Vierailija
33/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIEDÄN että viestien lukeminen oli virhe! Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että näitä viestejä on lähetelty ja haluan ymmärtää miksi ja miten ne pitää tulkita. Pariterapiaa olen miettinyt tosiaan, mutta nyt en uskalla enää kertoa miehelle lukeneeni niitä. Tosin luulen hänen arvaavan, koska varmaan tajusi unohtaneensa fb:n auki ipadille, jotka sekä lapsella että minulla on lupa käyttää.

En halua moralisoinitia viestien lukemisesta, tiedän että se oli väärin! Haluan kommentteja siitä miten tästä eteenpäin ja mielellään jotain vertaistukea...

Ap

Vierailija
34/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä eroaisin tai hankkisin netistä miehen jonka kanssa viestittelisin

Vierailija
35/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa. Tuo on minunkin pahimpia pelkojani, kun oon käräyttänyt mieheni kirjoittelemasta useamman naisen kanssa vähän tuohon tyyliin. Ota asia taas puheeksi miehen kanssa. Jos tuntuu, että tämä nainen on hänelle tärkeämpi, kuin sinä, niin jätä se sika.

Vierailija
36/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nainen kaunis? Viehättävämpi kuin sinä?

Vierailija
37/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:27"]TIEDÄN että viestien lukeminen oli virhe! Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että näitä viestejä on lähetelty ja haluan ymmärtää miksi ja miten ne pitää tulkita. Pariterapiaa olen miettinyt tosiaan, mutta nyt en uskalla enää kertoa miehelle lukeneeni niitä. Tosin luulen hänen arvaavan, koska varmaan tajusi unohtaneensa fb:n auki ipadille, jotka sekä lapsella että minulla on lupa käyttää.

En halua moralisoinitia viestien lukemisesta, tiedän että se oli väärin! Haluan kommentteja siitä miten tästä eteenpäin ja mielellään jotain vertaistukea...

Ap
[/quote]

Me ollaan miehen viestittelyjen jälkeen jatkettu yhdessä. Oletko varma, ettei jättänyt fb tä tahallaan auki, mun mies ainakin on hyvin tarkka noista.

Vierailija
38/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikaudet jatkunut toisen naisen ihailu. Pitää sinua vain varavaihtoehtona. Älä alennu tuohon. Olet jo kerran ottanut asian puheeksi, eikä mies ole tehnyt asian eteen mitään korjatakseen sen vaan on jatkanut exästä unelmointia. Täytyy aikamoinen asennemuutos tapahtua, että voitte edes harkita yhdessä jatkamista. Tuo ei ole elämää.

Vierailija
39/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:18"]Viime syksynä löysin vahingossa mieheltä auki jääneeltä koneelta fb-viestittelyä hänen ja jonkun vanhan tuttavansa (nainen) kanssa. Viestit olivat flirttailevia ja kevyen romanttissävyisiä, ilmeisesti kyseessä on miehen joku kaukainen exä (ulkomaalainen), joka on tahollaan naimisissa ja kahden pienen lapsen äiti. Viesteissä haikailivat menneitä ja puhuivat siitä miettiikö toinen koskaan jos elämä olis mennyt eri tavalla jne. Ei mitään varsinaisesti sellaista, jonka voisi tulkita pettämiseksi tai edes aikomukseksi pettää (nainen asuu ulkomailla). Silti viestien lukeminen satutti. Suurin osa niistä oli ajalta ennenkuin aloimme seurustella, mutta niitä oli myös ajalta eli viime syksyltä, jolloin lapsemme oli puolivuotias. 

Kun mies tuli kotiin, otin viestit suoraan puheeksi ja pyysin anteeksi niiden lukemista (tiedän ettei olisi pitänyt eikä kuulu tyyliini lukea miehen viestejä). Hän oli tosi pahoillaan ja sanoi viestittelyn olleen pelkkää hänen ja tämän naisen välistä "huumoria" ja "läppää" jotka ovat heittäneet keskenään vuosikaudet. Täysin harmitonta siis.

Ok, asia jäi silleen ja päätin unohtaa sen. Kunnes nyt sitten, viikonloppuna lapsemme leikki miehen ipadillä, jolla oli jälleen auki hänen facebookinsa. En voinut vastustaa kiusausta, vaan menin lukemaan viestejä uudelleen. Viime syksyn jälkeen niitä oli tullut uudelleen uutena vuotena ja noissa viesteissä mies ja tämä nainen sopivat mm. että "2015 we will meet." Ei mitään tarkempaa ajankohtaa kuitenkaan. Luin sitten uudelleen vielä vanhemmat viestit ja tulin vakuuttuneeksi, ettei kyseessä ole mikään läppä tai huumori. Ilmeisesti nainen on miehen suuri rakkaus, jota ei koskaan saanut. Esim. kun meille syntyi lapsi, nainen oli lähettänyt onnitteluviestin miehelle inboxiin, johon mieheni oli todennut "well I guess I couldn't wait for you any longer". 

Nyt olen täysin romuna asiasta. Eilen sain illalla itkukohtauksen, mies kysyi mikä on, jolloin yritin ottaa puheeksi meidän suhteen ja kysyä olenko todella hänelle se oikea ja se kenen kanssa haluaa olla loppuelämänsä, tosin siitä ei itkulta tullut mitään. Mies ei sanonut asiaan juuta eikä jaata.

Nyt mies on työmatkalla Lontoossa ja pelkään hänen tapaavan tämän naisen. Sattuu niin pirusti, en tiedä kenelle puhua tai mitä tehdä, siksi kirjoitin tämän tänne. Sanokaa jotain, ihan mitä vaan, mitä tekisitte tilanteessani? Miten pääsen tästä edes eteenpäin? En halua jättää miestä tämän asian takia, meillä on hyvä yhdessä ja paljon tulevaisuudensuunnitelmia, ihana lapsi, hyvä seksielämä jne. Olen luullut että mies todella rakastaa minua, tuntuu kuin olisi matto vedetty jalkojen alta.

[/quote]

Surullista. Koita jaksaa ja puhu sen kanssa.

Vierailija
40/73 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoituhan nyt! Nainen on kaukana ulkomailla ja mies elää arkeaan SINUN kanssasi! Ehkä kyseessä on tosiaankin joku ikivanha nuoruuden ihastus, mutta mitä sitten? Edelleen... Mies asuu sinun kanssasi!

Jos olet noin epävarma itsestäsi ja mustasukkainen, niin voihan se olla, että sitä alkaa tosissaan toiset naiset kiinnostamaan. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin roikkuminen ja kyttääminen. 

Kuten tuolla jo joku sanoikin, nyt alat elämään omaa eläämääsi itsevarmoin ottein!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi