Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei pyöräilijät!

Vierailija
30.03.2015 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1427686252077.html

Lukekaa ja sisäistäkää!

Oli pakko laittaa tämä tännekin facebookin lisäksi, koska olen täysin kyllästynyt näihin kaupunkiemme liikennettä terrorisoiviin pyöräilijöihin.

Purkakaa ne fiksinne ja lähettäkää takaisin sinne Kiinaan mistä ostittekin. Sen naurettavan pikkulippaisen lakin voi änkeä vaikka uffin boksiin. Pyöräily trendi meni jo! Nyt se on taas yhtä out, kuin rullaluistelu.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:21"]

Yleensä ajan tuossa tilanteessa melkein tielle, hyppään pyörän päältä muuttuen jalankulkijaksi pysäyttäen liikenteen! Näkisitte läskien autoilijoiden ilmeet. Autoton on liikenteen kuningas!

[/quote]

Minä olen peltikuoren sisällä suojassa ja menen tyossa tilanteessa ensin -et ehdi pysäyttämisen jälkeen kävellä suojatielle, et alkuunkaan ennen minua.

Ja arvaas mistä niitä vihaisia ilmeitä tulee...? Aivan.

Vierailija
42/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:50"]

Höpö höpö! Koko liikenne toimisi paremmin jos nämä trendi-pyöräilijät voisivat välillä hieman joustaa liikenteessä. Jäisi aika monta peräänajoa yms. tapahtumatta vuosittain...

[/quote]

Autoilijan on ihan turha syyttää ketään muuta peräänajostaan. Jos ei ymmärrä tilannenouden ja/tai turvavälin käsitettä, niin kannattaa vaihtaa kulkeminen joukkoliikenteeseen. Joustoa tarvitaan paljon enemmän autoilijoilta, jotka kuvittelevat olevansa kuninkaita liikenteessä. Esimerkiksi moottoripyöräilijät ovat suuressa riskissä Suomen liikenteessä, koska osa autoilijoista kiilaa motoristeja ja muuten jättää heidät kokonaan huomioimatta.

[/quote]

Autoilija on ollut kuningas liikenteessä siitä asti, kun auto keksittiin. Ennen vanhaan sitä vaan ymmärrettiin kunnioittaa.

[/quote]

Taas yksi autoilija itkemässä, kuinka pitää lakia noudattaa. Eikö ole hauskaa, että kukaan pyöräilijä ei täällä kiellä, että pyörilijän ei pidä noudattaa lakia. Kukaan kävelijäkään ei tee niin. Mutta autoilijoita on useampi itkemässä esimerkiksi siitä, kuinka pitää noudattaa täysin ilmiselvää, kyseenalaistamonta väistämisvelvollisuutta. On se niin vaikeaa olla, kun kuvittelee olevansa lain yläpuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on yksi äärimmäisen ylimielinen "minulla on oikeus" -pyöräilijä.

Juuri sellaisia on kiva laittaa kuriin kun pyöräilijä yrittää rikkoa sääntöjä ajatellen ettei autoilija kuitenkaan uskalla pitää oikeuksistaan kiinni.

Muuten uskallan! Kovaa muuten se asfaltti -eikö olekin? :)

Vierailija
44/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:11"]

Yleensä ajan tuossa tilanteessa melkein tielle, hyppään pyörän päältä muuttuen jalankulkijaksi pysäyttäen liikenteen! Näkisitte läskien autoilijoiden ilmeet. Autoton on liikenteen kuningas!

[/quote]

Minä olen peltikuoren sisällä suojassa ja menen tyossa tilanteessa ensin -et ehdi pysäyttämisen jälkeen kävellä suojatielle, et alkuunkaan ennen minua.

[/quote]

Tietoisesti jätät noudattamatta lakia, vaikka näet, että jalankulkija on tulossa? Jep, autoilijat, jep. 

Vierailija
45/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:16"]

Tässä ketjussa on yksi äärimmäisen ylimielinen "minulla on oikeus" -pyöräilijä.

Juuri sellaisia on kiva laittaa kuriin kun pyöräilijä yrittää rikkoa sääntöjä ajatellen ettei autoilija kuitenkaan uskalla pitää oikeuksistaan kiinni.

Muuten uskallan! Kovaa muuten se asfaltti -eikö olekin? :)

[/quote]

Siis jalankulkijana on jotenkin sääntöjen rikkomista, kun oletetaan, että autoilija noudattaa lakia ja antaa tietä? Näitä autoilijoita ei oikein ymmärrä normaali mieli taas.

Vierailija
46/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin keskustassa jalankulkijoita on koko ajan tulossa. Samoin autoja. Koko ajan. Koska pn autn vuoro mennä? Sitten keskiyöllä?

Toivoisin myös jalankulkijoilta pientä pelisilmää niin, että menisitte ryppäinä eikä aina yksi kerrallaan. Katsokaas kun meillä autoilijpillakin on oikeutemme. Muistakaa myös, että kääntyessä molemmille palaa vihreä, sinulle Janakkalassa ja minulle autoilija. Otatko vähän ripeämmin askelen jotta minäkin ehdin, kiitos!

Vierailija
47/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:17"]

[/quote]

[/quote]

Tietoisesti jätät noudattamatta lakia, vaikka näet, että jalankulkija on tulossa? Jep, autoilijat, jep. 

[/quote]

Jep, noi on justiin niitä jotka "ajaa kortilla" vaikka ajotaidot ovat niin heikot ettei heitä pitäisi päästää lähellekään autoa. Voisi melkein verrata rattijuoppoon ajokyvyiltään.

Vierailija
48/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:21"]

Kaupungin keskustassa jalankulkijoita on koko ajan tulossa. Samoin autoja. Koko ajan. Koska pn autn vuoro mennä? Sitten keskiyöllä?

Toivoisin myös jalankulkijoilta pientä pelisilmää niin, että menisitte ryppäinä eikä aina yksi kerrallaan. Katsokaas kun meillä autoilijpillakin on oikeutemme. Muistakaa myös, että kääntyessä molemmille palaa vihreä, sinulle Janakkalassa ja minulle autoilija. Otatko vähän ripeämmin askelen jotta minäkin ehdin, kiitos!

[/quote] Janakkalassa = Jalankulkija. Padi perk.

Vierailija
49/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Keskustassa tuollaisissa paikoissa on yleensä liikennevalot. Jos ei ole, niin autoilija mennä silloin, jos joku suvaitsee antaa tietä. Muuten mennään lain mukaan.

Vierailija
51/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Pyöräilijöitä tarkoitin. Sellaisia jotka törkeästi vaan tunkevat vastoin lakia auton eteen.... tai siis yrittävät tulla.

Ikinä ei ole sellaista vielä sattunut että joku tulisi pyörällä tuhatta ja sataa, pysäyttäisi munamankelisa nanosekunnissa, hyppäisi alas ja ehtisi kävellä alle. Minä olen silloin ehtinyt mennä jo.

Vierailija
52/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:24"]

http://yle.fi/uutiset/pyorailija_vai_autoilija_ensin_kolaritilanteissa_autoilija_on_useammin_syyllinen/7499703

[/quote]

Ei varsinaisesti yllätä, kun on näitä autoilijoiden asenteita tässäkin viestiketjussa lukenut. 

Vierailija
53/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Pyöräilijöitä tarkoitin. Sellaisia jotka törkeästi vaan tunkevat vastoin lakia auton eteen.... tai siis yrittävät tulla.

Ikinä ei ole sellaista vielä sattunut että joku tulisi pyörällä tuhatta ja sataa, pysäyttäisi munamankelisa nanosekunnissa, hyppäisi alas ja ehtisi kävellä alle. Minä olen silloin ehtinyt mennä jo.

[/quote]

Mutta tuokin pyöräilijä sanoi taluttavansa pyöräänsä eli siis olevansa jalankulkija. Kannmattaisiko lukea vähän tarkemmin? 

Vierailija
54/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:23"]

[/quote]

Keskustassa tuollaisissa paikoissa on yleensä liikennevalot. Jos ei ole, niin autoilija mennä silloin, jos joku suvaitsee antaa tietä. Muuten mennään lain mukaan.

[/quote]

Ei muuten ole. Valoristeyksen välissä on lukuisia valottomia suojateitä. Ne on järjettömiä ja aiheuttaa ruuhkaa. Espalla on pari leveää valotonta suojatietä, ja jos noudattaisivat sääntöjä pilkulleen, et saisi ajaa koko päivänä. Pakko hivuttaa sitä nokkaa pikkuhiljaa sinne väliin, että joskus pääsee eteenpäin. 

Vierailija
55/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:24"]

http://yle.fi/uutiset/pyorailija_vai_autoilija_ensin_kolaritilanteissa_autoilija_on_useammin_syyllinen/7499703

[/quote]

Ei varsinaisesti yllätä, kun on näitä autoilijoiden asenteita tässäkin viestiketjussa lukenut. 

[/quote]

Totta. Itse kuljen kummallakin menopelillä yhtä paljon. Autolla ajaessani en ole kohdannut väärin ajavia pyöräilijöitä. Se johtuu tasan siitä, että autoilijana tiedän väistämisvelvollisuuteni. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
56/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käytännön syistä en mene autolla Helsingin keskustaan jos ei ole ihan pakko. Juuri siksi että siellä on niin paljon jalankulkijoita ja liikennettä että saa olla koko ajan väistämässä. Helpompi hypätä ratikkaan ja hurauttaa sillä perille.

Vierailija
57/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta tuokin pyöräilijä sanoi taluttavansa pyöräänsä eli siis olevansa jalankulkija. Kannmattaisiko lukea vähän tarkemmin? 

[/quote]

Selitin jo.

Ja kyse oli hyvin teoreettisesta tilanteesta -ei niin käytännössä koskaan tapahdu.

Mutta niin tapahtuu kyllä että pyöräilijä tulee ihan pokkana luullen että autoilija väistää kyllä. Sitten autoilija ihan oikeasti ei väistäkään ja pyöräilijä joutuu jarruttamaan tosissaan.

Ja sitten näytetään niin vihaista naamaa vaikka lakia noudatettiin pilkulleen! :)

Vierailija
58/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla liikkuessa olen hämmästellyt sitä kuinka sokeasti pyöräilijät luottavat oikeuksiinsa. Kun esim. ylittää sivutien risteystä niin ei edes vilkaista että onko kääntyviä autoja tulossa. Itse aina autolla tullessa katson huolellisesti pyörätien mutta läheskään kaikki autoilijat eivät näin tee. Siksi olisi hyvä myös pyöräilijän pitää silmänsä auki, pyörällä liikkuessa hiljennän aina reilusti nopeutta ja varmistan että autoilija on huomannut minut ja aikoo väistää ennen kuin ylitän risteyksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän