Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei pyöräilijät!

Vierailija
30.03.2015 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1427686252077.html

Lukekaa ja sisäistäkää!

Oli pakko laittaa tämä tännekin facebookin lisäksi, koska olen täysin kyllästynyt näihin kaupunkiemme liikennettä terrorisoiviin pyöräilijöihin.

Purkakaa ne fiksinne ja lähettäkää takaisin sinne Kiinaan mistä ostittekin. Sen naurettavan pikkulippaisen lakin voi änkeä vaikka uffin boksiin. Pyöräily trendi meni jo! Nyt se on taas yhtä out, kuin rullaluistelu.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tuntemistani pyöräilijöistä tietävät säännöt (myös tuon linkissä olevan). Mutta harva autoilija tietää, milloin he ovat väistämisvelvollisia pyöräilijöitä kohtaan. Ympyrässäkin kuvitellaan olevan etuajo-oikeutettuja. Kolmiokin tarkoittaa monille autoilijoille pelkästään väistämisvelvollisuutta autoja kohtaan.

Vierailija
22/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tiedän, että autoilijoita ärsyttää suunnattomasti noudattaa lakia. Tällaisia ennustuksia on saanut vuosikymmeniä kuulla, mutta alamaiset ovat aina nöyrtyneet kuninkaan edessä.

[/quote]

Persaukiset ajelee pyörillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:43"]

Mikä siinä on ettei voi ajaa rauhassa siihen suojatien reunalle ja taluttaa pyörää tien yli, sitten kun sopiva rako tulee? Miksi sinne tielle pitää änkeä niin uhmakkaasti? Ei autoilijatkaan kaikkea huomaa, josta syystä olenkin monta kertaa nähnyt näitä nk. läheltäpititilanteita.

[/quote]

Sopiva rako on silloin, kun siihen astelen. Aina ovat autot pysähtyneet. Jos autoilija ei näe kiinnitä erityishuomiota suojateihin, autoilijan paikka ei ole liikenteessä.

[/quote]

Höpö höpö! Koko liikenne toimisi paremmin jos nämä trendi-pyöräilijät voisivat välillä hieman joustaa liikenteessä. Jäisi aika monta peräänajoa yms. tapahtumatta vuosittain. Luulisi itsesuojeluvaistonkin sen kertovan, että isompaa kulkuvälinettä kannattaa väistää. Eihän juoksijatkaan hölmöile samalla tavalla liikenteessä. t. stadissa päivittäin autoileva ihminen.

[/quote]

Puuskuta, puuskuta, autoilija, mutta välillä kannattaisi lukeakin. Enhän minä ole pyöräilijä vaan jalankulkija, kun talutan pyörää. Laki kertoo, että autoilija on tässä tilanteessa väistämisvelvollinen, vaikka autoilijaa kuinka vituttaisi. Hirveän ahdistavaa noudattaa sitä lakia, autoilijat!

Vierailija
24/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:43"]

Mikä siinä on ettei voi ajaa rauhassa siihen suojatien reunalle ja taluttaa pyörää tien yli, sitten kun sopiva rako tulee? Miksi sinne tielle pitää änkeä niin uhmakkaasti? Ei autoilijatkaan kaikkea huomaa, josta syystä olenkin monta kertaa nähnyt näitä nk. läheltäpititilanteita.

[/quote]

Koska auton pitää antaa tietä heti, kun jalankulkija on tietä ylittämässä. Jos jäät seisomaan niin autoilija kuvittelee sinun antavan tietä. Parempi vaan kävellä määrätietoisesti suojatielle, jotta ei jää epäselväksi mennäänkö liikennesääntöjen mukaan.

Vierailija
25/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:36"]

Päivittäin nuo itsemurhakandidaatit ajaa muusta liikenteestä piittaamatta autotielle. Ei mitään järkeä. Onhan siinä suojatie, mutta auto ei pysähdy kovinkaan nopeasti, varsinkaan tälläisillä ilmoilla. Eli joku järki pitäisi olla fillaristien ja jalankulkijoidenkin touhuissa. Liikkenne pyörii sujuvimmin, silloin kun jalankulkijat sekä pyöräilijät tajuaisivat antaa toisinaan tietä.

[/quote]

Kyllä se on aika harvinaista, että autoilija antaa tietä jalankulkijalle, kuten lain mukaan pitäisi tehdä. Toki pyöräilijöissä ja jalankulkijoissakin on vikaa, mutta autolla saa paljon pahempaa tuhoa aikaan.

Vierailija
26/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelijänä minä väistän aina. Suojatien yli menen vasta sitten kun autoja ei näy tai jos autoilija itse pysähtyy.
Näin mulle kotona opetettiin, niin mä teen edelleenkin. Toki tiedän säännöt mutta minusta mukavempi näin, eipä tarvi pelätä että jään alle :D

Vierailija
27/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vituttaa mummot jotka kaupungilla ajelee siinä keskellä autotietä!!!
Eikä ees väistä

Vierailija
28/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vihdoinkin aika saada se suunniteltu pyöräilykortti pakolliseksi, ainakin kaupungissa pyöräileville? Sen verran tökeröä menoa tuolla liikenteessä nimittäin näkee. Ainakin kävisi pyöräilijöitä koskevat säännöt selviksi.

Vierailija
29/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijatkaan eivät näytä tuntevan liikennesääntöjä. Jalankulkija joutuu nököttämään suojatien edessä vaikka kuinka kauan, koska kukaan ei anna tietä. Päin vastoin, osa oikein kiihdyttää ennen suojatietä, jos näkee että jalankulkija lähestyy.

Jos autolle on pysähtymismerkki suojatien edessä, rullaavat he suojatien päälle, vaikka nimenomaan pitäisi pysähtyä ennen suojatietä (viiva ja stop-merkki)

Vierailija
30/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:36"]

Päivittäin nuo itsemurhakandidaatit ajaa muusta liikenteestä piittaamatta autotielle. Ei mitään järkeä. Onhan siinä suojatie, mutta auto ei pysähdy kovinkaan nopeasti, varsinkaan tälläisillä ilmoilla. Eli joku järki pitäisi olla fillaristien ja jalankulkijoidenkin touhuissa. Liikkenne pyörii sujuvimmin, silloin kun jalankulkijat sekä pyöräilijät tajuaisivat antaa toisinaan tietä.

[/quote]

Kyllä se on aika harvinaista, että autoilija antaa tietä jalankulkijalle, kuten lain mukaan pitäisi tehdä. Toki pyöräilijöissä ja jalankulkijoissakin on vikaa, mutta autolla saa paljon pahempaa tuhoa aikaan.

[/quote]

Se oikeus pitää ottaa, katsekontakti ja askel ajoradalle. Silti usein autoilija paahtaa menemään vaikka ollaan jo ajoradan puolella, ei pahemmin laki kiinnosta.

Vierailija
31/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelijänä minä väistän aina. Suojatien yli menen vasta sitten kun autoja ei näy tai jos autoilija itse pysähtyy. Näin mulle kotona opetettiin, niin mä teen edelleenkin. Toki tiedän säännöt mutta minusta mukavempi näin, eipä tarvi pelätä että jään alle :D

[/quote]

No niin minäkin ajattelen. Kunpa muutkin jalankulkijat ja pyöräilijät olisivat kanssamme samoilla linjoilla.

Vierailija
32/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelijänä minä väistän aina. Suojatien yli menen vasta sitten kun autoja ei näy tai jos autoilija itse pysähtyy. Näin mulle kotona opetettiin, niin mä teen edelleenkin. Toki tiedän säännöt mutta minusta mukavempi näin, eipä tarvi pelätä että jään alle :D

[/quote]

Tuokin on ihan ok, MUTTA älä jää odottelemaan siihen suojatien eteen vaan selkeästi kauemmas suojatiestä. Jos opetat autoilijat viis veisaamaan suojatiestä niin joku jää vielä sen takia auton alle.

Vierailija
33/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö! Koko liikenne toimisi paremmin jos nämä trendi-pyöräilijät voisivat välillä hieman joustaa liikenteessä. Jäisi aika monta peräänajoa yms. tapahtumatta vuosittain...

[/quote]

Autoilijan on ihan turha syyttää ketään muuta peräänajostaan. Jos ei ymmärrä tilannenouden ja/tai turvavälin käsitettä, niin kannattaa vaihtaa kulkeminen joukkoliikenteeseen. Joustoa tarvitaan paljon enemmän autoilijoilta, jotka kuvittelevat olevansa kuninkaita liikenteessä. Esimerkiksi moottoripyöräilijät ovat suuressa riskissä Suomen liikenteessä, koska osa autoilijoista kiilaa motoristeja ja muuten jättää heidät kokonaan huomioimatta.

Vierailija
34/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:01"]

[/quote]

No niin minäkin ajattelen. Kunpa muutkin jalankulkijat ja pyöräilijät olisivat kanssamme samoilla linjoilla.

[/quote]

Tajuaisivatpa muut autoilijat kanssa tehdä noin. Ärsyttää kun pitää stopmerkille tai punaisiin pysähtyä. Parempi olisi jos voisin vain huristella pysähtymättä ja muut väistäisivät.

Vierailija
35/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:00"]

Olisiko vihdoinkin aika saada se suunniteltu pyöräilykortti pakolliseksi, ainakin kaupungissa pyöräileville? Sen verran tökeröä menoa tuolla liikenteessä nimittäin näkee. Ainakin kävisi pyöräilijöitä koskevat säännöt selviksi.

[/quote]

Näkeehän sen jo nytkin, ettei se kortti mitään takaa. Autoilijoilla on kortti, mutta liikennesäännöt hukassa. Moni on jämähtänyt 1990-luvulle "tietoineen". Usein näkee väitettävän edelleen, ettei pyöräilijät saa esim. ajaa suojatiellä eikä tajuta pyörätien jatkeen ja suojatien eroa.

Vierailija
36/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:05"]

Höpö höpö! Koko liikenne toimisi paremmin jos nämä trendi-pyöräilijät voisivat välillä hieman joustaa liikenteessä. Jäisi aika monta peräänajoa yms. tapahtumatta vuosittain...

[/quote]

Autoilijan on ihan turha syyttää ketään muuta peräänajostaan. Jos ei ymmärrä tilannenouden ja/tai turvavälin käsitettä, niin kannattaa vaihtaa kulkeminen joukkoliikenteeseen. Joustoa tarvitaan paljon enemmän autoilijoilta, jotka kuvittelevat olevansa kuninkaita liikenteessä. Esimerkiksi moottoripyöräilijät ovat suuressa riskissä Suomen liikenteessä, koska osa autoilijoista kiilaa motoristeja ja muuten jättää heidät kokonaan huomioimatta.

[/quote]

Autoilija on ollut kuningas liikenteessä siitä asti, kun auto keksittiin. Ennen vanhaan sitä vaan ymmärrettiin kunnioittaa.

Vierailija
37/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:00"]

[/quote]

Näkeehän sen jo nytkin, ettei se kortti mitään takaa. Autoilijoilla on kortti, mutta liikennesäännöt hukassa. Moni on jämähtänyt 1990-luvulle "tietoineen". Usein näkee väitettävän edelleen, ettei pyöräilijät saa esim. ajaa suojatiellä eikä tajuta pyörätien jatkeen ja suojatien eroa.

[/quote]

Eipä nuo liikennesäännöt ole juurikaan sieltä 90-luvulta edes muuttuneet.

Vierailija
38/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan päivittäin kahta yksisuuntaista katua, ja joka ikinen kerta tulee joku fillaristi täyttä vauhtia vastaan väärään suuntaan! 

Joka päivä pelottaa, että koska jäävät alle! Miksei voi noudattaa liikennesääntöjä? Minä noudatan, ja toivoisin, että muutkin, varsinkin pyöräilijät.

ja sit ne mustiin pukeutuneet jotka juoksee ajoradalle varoittamatta ja eteensä katsomatta. Uskokaa huviksenne, te ette näy pimeässä!

Vierailija
39/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n linkkaamassa tilanteessahan oli kysymys pyöräilijästä eikä jalankulkijasta joten autoilijan etuajo-oikeus on selvä. Kuten jutussakin lukee on autoilijan helpompi väistää jalankulkijaa kuin puskan takaa lähes auton vauhtia syöksyvää pyöräilijää. Mutta siis aika yllättävää että suurin osa pyöräilijöistä ei tunne sääntöjä ja sitten kehtaavat vielä jättää jotain typerää palautette omasta tietämättömyydestään.

Vierailija
40/58 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:09"]

Eipä nuo liikennesäännöt ole juurikaan sieltä 90-luvulta edes muuttuneet.

[/quote]

Ovat kyllä, mutta sitähän ei moni tajua. Kuten juuri huomasimme...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän