miten olette lopettaneet kahvinjuonnin?
Vinkkejä? ;( pikkuhiljaa vähentämällä, korvaamalla jollain muulla? mä haluaisin sairauden takia varmuuden vuoksi vähentää kahvin ihan minimiin. Tuntuu vaikeammalta kuin tupakanpolton lopetus :D
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:27"]
Vinkkejä? ;( pikkuhiljaa vähentämällä, korvaamalla jollain muulla? mä haluaisin sairauden takia varmuuden vuoksi vähentää kahvin ihan minimiin. Tuntuu vaikeammalta kuin tupakanpolton lopetus :D
[/quote]
meni puoli vuotta :D toisaalta aloitinkin kahdeksanvuotiaana. mutta mutta, rutiini siinä on se a ja o. aloitin sillä, että join kellon mukaan kahvit enkä niin että "keitänpä sumpit". koetin siis rikkoa edellisiä tapoja. siinä meni pitkään, mut sit aikanaan huomasin, että niistä kellonajoista oli tullut uus rutiini. sitten vaan rupesin napsimaan niitä kellon aikoja pois, kunnes jonkun kuukauden päästä huomasin että mulla no vain kello neljän sumpit. jossain vaiheessa lopetin kahvin ostamisen kokonaan, ja sen yhden kupin päivässä join jossain muualla.
siihen se sitten jäi.
-m35
Kerrasta poikki. Korvasin kahvin mustalla teellä. Ei tullut kummempia vieroitusoireita. Tuossa mustassa teessäkin on jonkin verran kofeiinia, ehkä siksi oireita ei tullut. Joisin muuten vihreää teetä mutta mulla tulee siitä paha olo. Kofeiinitonta teetä juon iltaisin. Siirryn ehkä kokonaan kofeiinittomaan teehen. Tuntuu, että kofeiiniissa on enemmän haittaa kuin hyötyä.