Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten olette lopettaneet kahvinjuonnin?

Vierailija
30.03.2015 |

Vinkkejä? ;( pikkuhiljaa vähentämällä, korvaamalla jollain muulla? mä haluaisin sairauden takia varmuuden vuoksi vähentää kahvin ihan minimiin. Tuntuu vaikeammalta kuin tupakanpolton lopetus :D

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaus? Mulla on kaikenlaisia mutta kahvista en luovu ikinä!

Vierailija
2/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän neuvon sovellusarvo on varmasti ihan nolla, mutta itselläni kahvi jäi raskauden vuoksi pois. Kahvin haju ja maku ällötti niin paljon, että laatta lensi joka kerta kun yritti vähänkään maistaa. Ja sitten se jäi kokonaan pois. En aloittanut uudestaan lapsen syntymän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kahvinjuonnin noin viisi vuotta sitten. Se oli niin vaikeaa, etten enää halua alkaa uudestaan. Syynä oli se, että halusin kofeiinin käytön minimiin. Korvasin kahvin vihreällä teellä ja yrttiteellä. Seurauksena oli lähes viikon kestäneet voimakkaat vierotusoireet: etova olo, päänsärky, lihassärky, tärinä, hikoilu... Oikein kunnon krapula joka kesti monta päivää.

Tsemppiä koitokseen! Se kannattaa kuitenkin. Itselläni loppuivat toistuvat päänsäryt, verensokerin heilahtelut ja makeanhimo :)

Vierailija
4/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin kahvin vähän aika sitten pois. Ekat päivät oli vaikeita ja join sitten teetä senkin edestä. Nyt parin kuukautta juomatta kahvia, eikä enää tee edes mieli. Pysy vaan tiukkana, ja juo alkuun sitä teetä aina kun alkaa kahvia tekemään mieli. Pikkuhiljaa voi sitten teenkin juontia vähentää.

Vierailija
5/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vaikeuksia. Sen kun et enää juo. Kokemusta on. Eikä mitään korvaavaa tilalle.

Vierailija
6/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kahvi pitäisi jättää pois? Ei se kohtuullisesti juotuna ole mitenkään epäterveellistä, päinvastoin sillä on monia hyviä vaikutuksia. Eikä vihreällä teellä tms. korvaaminen paljon auta, kofeiinia on siinäkin.

Vierailija
7/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin lopettaa, mutta aina kun vähennän, tulee se hirveä päänsärky. Kaksi kertaa olen onnistunut lopettamaan mahataudin takia, kun ei mikään pysynyt pariin päivään sisällä. Siinä ne vieroitusoireiden pahimmat päivät meni muutenkin potiessa. Sosiaalinen paine ajoi taas kahvittelemaan kuin huomaamatta.

Vierailija
8/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin vain kofeiinin, eli vaihdoin asteittain kofeiinittomaan kahviin. Rakastan kahvin makua mutta kofeiinista tuli kaikkia kurjia oireiluja. Juon myös nykyisin vihreää teetä enemmän, oolong on taivaallista!

Vierailija
9/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ongelma on se, ettei tee kahvia mieli, mutta olen aamukahvistani ihan fyysisesti riippuvainen. Mulla on hemmetillinen jysäri ennen aamukymmentä, jos en sitä kupposta saa ja ihan vain aamukahvin verran siis koko tuotetta käytän. Ja tän aamukahvijutun aloitin joskus ulkomailla, kun oli vatsan kanssa ongelmia ja kahvi oli siihen toimiva patenttiratkaisu. Nyt siitä sitten kärsitään.

Vierailija
10/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin "kerta rykäisyllä" kun epäilin närästystä. Olin todella kova juomaan kahvia aiemmin. Olin ollut 2 viikkoa juomatta ja meinasin ottaa kupillisen, hyi että maistui PAHALLE. Eli tosi nopeasti opin siitä pois. En usko että olisin koskaan onnistunut jos olisin vain yrittänyt vähentää. Nykyään inhoan kahvia.

Vierailija
11/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:41"]

Miksi kahvi pitäisi jättää pois? Ei se kohtuullisesti juotuna ole mitenkään epäterveellistä, päinvastoin sillä on monia hyviä vaikutuksia. Eikä vihreällä teellä tms. korvaaminen paljon auta, kofeiinia on siinäkin.

[/quote]

Kyllä teessä on huomattavasti vähemmän kofeiinia, kuin kahvissa. Kahvi rasittaa lisämunuaisia ja sydäntä. Voi aiheuttaa mm. rytmihäiriöitä jne. Jotkut ovat todella herkkiä. Itse esimerkiksi hypin seinille jo yhdestä energiajuomasta ja myös kahvi saa aikaan käsien tärinää ja levottomuutta. Vaikka kahvi sopisi sinulle, niin se ei tarkoita että se sopisi kaikille ihmisille. Meitä on katsos moneen junaan.

Vierailija
12/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lopettanut, mutta ei ole minusta mitenkään vaikeaa. Nimittäin vaikka juon töissä kahvia, niin kotona en juo sitä koskaan, ja esim. kesälomat menee aina täysin ilman kahvia. Kotona ei ole edes keitintä. Joskus pari ekaa päivää ilman kahvia särkee pää, mutta buranaa naamaan niin sillä se menee.

Vierailija
13/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin tupakoinnin toistakymmentä vuotta sitten ja kahvin juonnin vuosi sitten yksinkertaisesti lopettamalla. Kumpikin lopetus oli ennalla harkitsematon eli yks kaks vain lopetin. Suvussa on muitakin kaltaisiani, mutta tunnen vastapainoksi myös ihmisiä, jotka eivät vain onnistu, vaikka kuinka haluaisivat ja yrittäisivät.

Muutama keino kyllä tulee mieleen. Olet mitä syöt -ohjelmassa suositeltiin jotakin sikurijuurituotetta kahvin makua kaipaavalle, ehkäpä luontaistuotekaupassa tiedetään? Eräs tuttuni sai pontta siitä, että teeveden keittämisen ajan piti kahvipakettia kasvoillaan ja veti tuoksua nenäänsä niin, että tee kävi sitten melkein kahvista, kun oikein kuvitteli. Jollei pahoja vieroitusoireita ole, mukillinen kahvia aamuisin ja loppupäivä vain jotakin muuta aromaattista kuumaa juomaa voisi toimia. Ja yksi keino on hyvä: oma verenpainemittari, josta voi käydä katsomassa, mikä ero on kahvittomuudella ja kahvillisuudella.

Vierailija
14/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakurikahvia? ↑

Vierailija
15/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin viime kesänä kun oli niiiiiin kuuma, että kahvi ei kerta kaikkiaan maistunut..

Vierailija
16/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hag on todella hyvänmakuista, siihen on helppo vaihtaa. Itse tein asteittain niin että aamuisin join "vähäkofeiinista", eli keitin 50-50 hagia ja normaalia, jolloin kupissa oli puolet tavallisen kahvin kofeiinista. Loppupäivä teetä, tai kofeiinitonta kahvia (itsellä ei ollut töissä saatavana sitä). Kotona keitin iltapäiväkahviksi kofeiinitonta.
Nykyään juon melkein pelkästään kofeiinitonta tai teetä, välillä kyllä sorrun tuohon 50/50 kahviin, tai sekoitan 1:4 suhteessa, mutta täysin tavallista kahvia en juo.

Vierailija
17/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:51"]

Lopetin viime kesänä kun oli niiiiiin kuuma, että kahvi ei kerta kaikkiaan maistunut..

[/quote]

Mulla ei auta tuokaan. Kaadoin kuumaa kahvia vaniljajäätelön päälle ja kylläpä oli hyvää ja viilentävää.

Vierailija
18/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:32"]Tämän neuvon sovellusarvo on varmasti ihan nolla, mutta itselläni kahvi jäi raskauden vuoksi pois. Kahvin haju ja maku ällötti niin paljon, että laatta lensi joka kerta kun yritti vähänkään maistaa. Ja sitten se jäi kokonaan pois. En aloittanut uudestaan lapsen syntymän jälkeen.
[/quote]

Mulla oli ihan sama!!

Vierailija
19/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:42"]

Lopetin "kerta rykäisyllä" kun epäilin närästystä. Olin todella kova juomaan kahvia aiemmin. Olin ollut 2 viikkoa juomatta ja meinasin ottaa kupillisen, hyi että maistui PAHALLE. Eli tosi nopeasti opin siitä pois. En usko että olisin koskaan onnistunut jos olisin vain yrittänyt vähentää. Nykyään inhoan kahvia.

[/quote]

Mulla refluksi eikä tulisi mieleenkään jättää kahvia.

Vierailija
20/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:51"]

[/quote]

Ruokaa ei tee kesällä mieli mutta kahvi maistuu aina!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan