Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hampaan poiston jälkeen: jo parantuneen kuopan harjaus??

Vierailija
18.12.2021 |

Hammas nyppästiin pois kolmisen viikkoa sitten ja nyt on jäljellä parantunut kuoppa. Miten puhdistaa sitä? Se kerää ikävästi ruokaa... Harjaaminen tavallisella hammasharjalla aristaa. Mutta kai sitä täytyisi kuitenkin harjata jotenkin? Implanttiin varattu aika vasta keväälle.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. hammastikkuharjalla (semmoinen kumi-/muovipäinen, tiedäthän?) varovasti kaivelee ja käyttää suuvettä, eiköhän puhdistu.

Vierailija
2/9 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan tulehtunut, vaikken harjalla harjannutkaan.Purskuttelin aika monta kertaa päivässä hammastahnalla ja suuvedellä. Söin myös liemiruokaa, jottei sinne kerry ruuantähteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään kuoppaa pitäisi olla. Oletko siis kaivanut siitä sen hyytymän pois, jonka pitäisi muodostaa uudisluuta?

Vierailija
4/9 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö kuopan puolella vaan pureskele toisella puolella, ellei kuormita liiaksi.

Vierailija
5/9 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan millään töki tai ronki sitä sitten että menee iho rikki. Tuttuni sai aivan megalomaanisen infektion kun ei antanut rauhassa kuopan parantua vaan "puhdisti" sitä ahkerasti. Joutui sairaalaan ja antibiootit suoneen.

Vierailija
6/9 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon suihkuttanut kuoppaan vettä lääkeruiskulla, toimii.

Vierailija
7/9 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan tulehtunut, vaikken harjalla harjannutkaan.Purskuttelin aika monta kertaa päivässä hammastahnalla ja suuvedellä. Söin myös liemiruokaa, jottei sinne kerry ruuantähteitä.

No en kai voi seuraavaa neljää kuukautta syödä pelkkää soseruokaa? Silloin vasta asennetaan implantin ruuvi, siihen saakka joudun pärjäilemään tämän kuopan kanssa.

Ap

Vierailija
8/9 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään kuoppaa pitäisi olla. Oletko siis kaivanut siitä sen hyytymän pois, jonka pitäisi muodostaa uudisluuta?

Siis vieläkö siinä pitäisi muka olla verihyytymä, vielä kolmen viikon jälkeenkin? Mitään haavaa ei enää ole, se on parantunut ja tikit poistettu. Jäljellä enää tuo kuoppa.

-ap

Vierailija
9/9 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin annoin sen vain olla. Purskuttelin varovasti. Älä syö mitään sellaista josta jää helposti paloja jumiin, esimerkiksi raaka kaali ja porkkana.