Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vuokranantaja tehdä näin?

Vierailija
18.12.2021 |

Moikka. Eli siis, kävin n. Kuukausi sitten katsomassa yhtä asuntoa, lähetin passistani kuvan sekä allekirjoitimme vuokrasopimuksen viikko sitten. Nyt sieltä tuli viesti, että luottotiedoissani lukee että on useita myöhästyneitä maksuja, että onko niitä enää ja voiko se vaikuttaa vuokran maksuun. Miten ensinnäkään vanhat velat voi vaikuttaa vuokran maksuun? Ja toinen, kun sopimus on jo allekirjoitettu ja tässä kuitenkin kuukauden heillä ollut minun sotuni, eihän ne enää voi purkaa sopimusta? Kauhee stressi...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukasin nyt vielä tän sopimuksen läpi, eikä tässä missään käy kyllä ilmi että vanhat velat tai luottotiedot vaikuttaisi asiaan mitenkään, niistä ei lue siis mitään. Myöskään sivulla mistä asunnon löysin ei lukenut tiedoissa näistä mitään, siksi kysyin sitä asuntoa. Kotivakuus ainoa mitä pyydetään. Ja yks juttu mitä en ymmärrä lukee tässä että mikäli huoneisto myydään vuokrasuhteen voimassaoloaika, vakuus on voimassa myös uuden vuokranantajan hyväksi? Ja nimenomaan vuokranantajan hyväksi lukee..

Vierailija
22/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai noin voi tehdä, jos et ole maksanut mitään vakuuksia vielä. Voit viedä asian sopimuksen purkamisena oikeuteen, mutta tuskin siinä voittaa.

Vakuus on maksettu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ettei tuollaisille rotille vuokratakkaan kämppää.

Varo vaan että jos itse olet joskus samallaisessa elämäntilanteessa niin ymmärrät :) yleensä semmosta ei kenellekään toivoisi mutta ei heru mitään sympatiaa sun kaltaiselle hirviölle.

Vierailija
24/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai noin voi tehdä, jos et ole maksanut mitään vakuuksia vielä. Voit viedä asian sopimuksen purkamisena oikeuteen, mutta tuskin siinä voittaa.

Vakuus on maksettu

Et kyllä ansaitsisi sitä vakuutta takas, muiden rahoilla elät ja otat velkaa vaan joita et maksa takaisin.

Kaiken paskan olet ansainnut.

Vierailija
25/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne luottotiedot tarkastetaan ennen sopimuksen kirjoittamista, joten eiköhän tää moka oo vuokranantajan. On toki nyt ymmärrettävästi huolissaan, kun niitä on paljon sellasia kun ei maksa vuokraa lainkaan ja suomessa voi kestää vuosi et saat sellasen pihalle

Vierailija
26/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuus on maksettu

Et kyllä ansaitsisi sitä vakuutta takas, muiden rahoilla elät ja otat velkaa vaan joita et maksa takaisin.

Kaiken paskan olet ansainnut.

Mikä sua vaivaa? Mä olen ihan kunnollinen kansalainen joka ei ole yhteen vuoteen tehnyt töitä, syystä joka ei sulle kuulu tippaakaan. Mistä sä edes tiedät mistä mä vakuuteni olen saanut? Hyi että mikä tyyppi, mee muualle

Vierailija
27/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, asia tuli nyt selväksi kun ei kerta missään noista ole mitään lukenut niin eiköhän tämä asia jotenkin järjesty. Velkaa mulla ei siis ole kun muutama satanen jotka hankin tosiaan sillon kun olin 18 vuotias. Yritän vielä kokeilla sitä vuokrasaneerausta toki haluan ne maksaa pois. Kiitos kaikille asiallisille ja hyvää iltaa <3

Vierailija
28/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot pitisi kyllä tarkastaa ennen sopimuksen allekirjoitusta? Olen vuokrannut luottotiedottomalle siitä tietoisena, siinä tapauksessa vuokralainen on itse rehellisesti kertonut tilanteen ennen vuokrasopimuksen tekoa ja näyttänyt selvityksen mistä luottotiedottomuus johtuu. Koskaan en ole vuokrannut asuntoa ihmiselle jolla on vuokravelkaa, näiden kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia.

Vierailija
29/32 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta, asia tuli nyt selväksi kun ei kerta missään noista ole mitään lukenut niin eiköhän tämä asia jotenkin järjesty. Velkaa mulla ei siis ole kun muutama satanen jotka hankin tosiaan sillon kun olin 18 vuotias. Yritän vielä kokeilla sitä vuokrasaneerausta toki haluan ne maksaa pois. Kiitos kaikille asiallisille ja hyvää iltaa <3

Mikä vuokrasaneeraus??

Tarkoitatko velkasaneerausta ?

Ei taida osua, jos sulla "muutama satanen" velkoja.

Tuosta vakuuden siirtymisestä jos asunto myydään: jos nykyinen vuokraisäntä myy asunnon altasi "vuokrattuna" tuon pykälän mukaan hän ei kierrätä vakuutta sinun kautta, vaan allekirjoittamalla sopimuksen hyväksyt sen, että vakuus siirretään suoraan uudelle omistajalle itse vuokrasopimuksen kylkiäisinä. Pelkkä pykälä siis. Ei erityisempää käytännön merkitystä siis sinulle.

Vierailija
30/32 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi noita tolliskoja jokka ei ymmärrä asioita vaan ovat syntyneet kultalusikka suussa ja luulevat tietävänsä kaikesta kaiken!!Ymmärtäkää että luottotiedot menettäneet ovat samanlaisia ihmisiä kuin muutkin,joillekki on vaan sattunut käymään ikävästi!!95% maksuhäiriöisistä on muista syistä menettäneet luottotiedot esim.konkurssi,ero,työttömyy jne,jne ja vaikka on merkinnät niin suurin osa maksaa vuokransa tunnollisesti, kuten vaikka pienituloinen,työtön,eläkel. saa asumistuen jonka voi siirtää automaattisesti menemään vuokran antajan tilille ja loput maksaa asukas. Eli vuokranantaja saa varnuudella koko ajan osan vuokrasta kelalta ja jos käy niin ikävästi et vuokraajalta jää saamisia on ainakin saanut isomman osan kuiteski eli tappio paljon pienempi.

Mutta työssä käyvä joka ei saa tuke ja on luototiedot kunnossa on paljon suurempi riski vuokraajalle!!Miettikääpäs tätä

Vierailija
31/32 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole luottotietoja, et välttisbsaa kotivakuutusta. Ja se vakuutus oli vuokrauksen ehto.

Niin makaa kuin petaa.

Vierailija
32/32 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja joka ei syrji kirjoitti:

Voi noita tolliskoja jokka ei ymmärrä asioita vaan ovat syntyneet kultalusikka suussa ja luulevat tietävänsä kaikesta kaiken!!Ymmärtäkää että luottotiedot menettäneet ovat samanlaisia ihmisiä kuin muutkin,joillekki on vaan sattunut käymään ikävästi!!95% maksuhäiriöisistä on muista syistä menettäneet luottotiedot esim.konkurssi,ero,työttömyy jne,jne ja vaikka on merkinnät niin suurin osa maksaa vuokransa tunnollisesti, kuten vaikka pienituloinen,työtön,eläkel. saa asumistuen jonka voi siirtää automaattisesti menemään vuokran antajan tilille ja loput maksaa asukas. Eli vuokranantaja saa varnuudella koko ajan osan vuokrasta kelalta ja jos käy niin ikävästi et vuokraajalta jää saamisia on ainakin saanut isomman osan kuiteski eli tappio paljon pienempi.

Mutta työssä käyvä joka ei saa tuke ja on luototiedot kunnossa on paljon suurempi riski vuokraajalle!!Miettikääpäs tätä

Jos tuloton ja rahaton sitten matkustaa pummilla ja jättää vielä siitäkin maksut maksamatta... Kuka haluaa tyhmän vuokralaisen?

Työssäkäyvä, itse vuokransa maksava on jo osoittanut hallitsevansa yhteiskunnan säännöt, vuokran maksamatta jättäminen on hänelle suurempi riski kuin jo luottotiedot menenttäneelle, ymmärtää että mitään tässä elämässä ei ilmaiseksi saa joten ei tuhoa asuntoa kun tietää että sen joutuu itse maksamaan, on oikeutettu niihin kelan tukiin työttömyyspätkän aikana...ainoa miinus on se että jonkun vuoden kuluttua työssäkäyvällä alkaa olla säästöjä ja halu ostaa oma asunto.