Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stressiherkkä tuuliviiri: Mitkä mahdollisuudet saada mitään aikaiseksi elämässä?

Vierailija
18.12.2021 |

Eli olen todella stressiherkkä ja myös sairastun stressistä herkästi, vastustuskyky romahtaa ja tulee erinäisiä kiusallisia ja ällöjä vatsaoireita. Ja tarpeeksi pahasti stressaantuneena musta tulee lopulta itsetuhoinen, potentiaalisesti jopa aggressiivinen, tai saatan myös vaipua eräänlaiseen horrostilaan, jolloin olen ihan voimaton ja lähinnä vaan nukun. Taustalla onkin useita burn outteja. Lisäksi olen luonteeltani melkoinen tuuliviiri: ailahtelevainen, päättämätön ja impulsiivinen, eli mulla on myös melkoisia sitoutumisvaikeuksia.

Minkälaiset on mun realistiset mahdollisuudet saavuttaa mitään elämässäni näillä specseillä? Tähän asti elämä ollut yhtä kaaosta.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudu tyynesti. Töissä teet sen minkä työajan puitteissa ehdit, loput jää tekemättä. Ole teflonia arvostelulle. Älä ajattele työasioita työajan jälkeen. Henkilökohtaisessa elämässä toimit kuten haluat, älä nöyristele kenellekään. Näin olen itse luovinut.

No kun edes pystyisin käymään töissä. Tai koulussa. Hetken aikaa pystyn sinnittelemään ns. normaaliarjessa, yleensä muutaman kuukauden, mutta sitten iskee lopulta romahdus, kun en enää saa nukuttua ja vatsa on julmetun kipeä ja millon mitäkin tautia pukkaa päälle ja vie voimat.

-ap

Ai niin, ja siihen päälle vielä älyttömät spontaanit ideani laittaa kertarysäyksellä koko elämäni uusiksi, jolloin viimeistään lähden menemään töistä/koulusta, ellei uupumus ole ehtinyt nujertaa mua jo sitä ennen.

-ap

Voi olla adhd, onko tätä tutkittu? Toki muutkin psyykkiset häiriöt voivat oireilla samoin tavoin, mutta juurisyyn tunnistaminen olisi tärkeää ylipäätään. Hyviä neuvoja annettu ketjussa, mutta voi olla että tarvitset apua näiden saavuttamiseen. Nuo kuvaamasi piirteet eivät ole sinä, vaan oireita. Niihin on mahdollista saada apua, lievittää niitä ja oppia tulemaan toimeen niiden asioiden kanssa, joita ei voi muuttaa.

Vierailija
22/22 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vahvoja B-vitamiineja kannattaisi käyttää, eikä C-vitamiinikaan varmaan pahaa tekisi. Jos valita saa niin mahdollissimman laadukasta, esim. Solgarin tai Skipin vitamiineja. 

https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/kolumnit/se-oli-b-vitamiini

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000002727963.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän