Raskausarvet!!!!!!!!!!
Iltalehdessä oli juttu kolmen lapsen äidistä, joka "kehtasi" olla bikineissä raskausarpisen ja venyneen vatsanahkansa kanssa. Hitto soikoon! Nainenhan näytti ihan normaalilta ja hyvältä. Laittakaas kuvia oikeasti kauheannäkköisistä vatsoista.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:24"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:01"]
Tuollainen tappaisi jo halut: http://bcog.com/wp-content/uploads/2014/07/stretch-marks-31.jpg
[/quote]
Ainakin omasta mielestäni tuo vatsanahka on sentään vielä kiinteän näköinen, ja arvetkin on hyvin haalistuneet, vaikka leveitä ovatkin.
[/quote]
No juu sellainen repaleinen maha olisi tietty myös no-no.
[/quote]
Repaleinen? Pystyykö siitä repimään suikaleita?
[/quote]
Jaa no ne tiedä mikä olisi oikea sana. Sellainen roikkuva ja ryppyinen kuitenkin. Liikaa nousseen taikinan näköinen.
Minun lapset 15v ja 1.5v ja taas olen raskaana. Ei tullut mahan nahkalle yhtään raskausarpia eikä iho venynyt. En tiedä mista johtuu. En harrasta liikunta enkä käyttänyt erikois voidetta.
Olen muuten 37v.
Katsotaan miten täällä kerralla käy, maha ei vielä kasvanut . Toivottavasti tuuri käy taas.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:41"]Harvoinpa sitä pahoja raskausarpia tulee ellei ole jo raskautuessaan löysässä kunnossa (nahka jo valmiiksi venynyt). Perus-laihat-virtaset ei yleensä niitä saa
[/quote]
Ei kuule ole sillä mitään väliä minkä kokoinen tai kuinka, niinkuin sanoit LÖYSÄ odottaja on. Ainoa asia mikä merkitsee venymisarvissa on ihon elastisuus ja kuinka nopea masun kasvu on, että pystyykö iho sopeutumaan. Näihin asioihin ei voi ei voi itse vaikuttaa!!
Nimimerkillä murkku iästä asti rinnat ja lantio venymisarvilla, innolla odotan ensimmäistä raskautta ja millaiseksi vatsa jää..
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 04:55"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:41"]Harvoinpa sitä pahoja raskausarpia tulee ellei ole jo raskautuessaan löysässä kunnossa (nahka jo valmiiksi venynyt). Perus-laihat-virtaset ei yleensä niitä saa [/quote] Ei kuule ole sillä mitään väliä minkä kokoinen tai kuinka, niinkuin sanoit LÖYSÄ odottaja on. Ainoa asia mikä merkitsee venymisarvissa on ihon elastisuus ja kuinka nopea masun kasvu on, että pystyykö iho sopeutumaan. Näihin asioihin ei voi ei voi itse vaikuttaa!! Nimimerkillä murkku iästä asti rinnat ja lantio venymisarvilla, innolla odotan ensimmäistä raskautta ja millaiseksi vatsa jää..
[/quote]
Ei sinun ole pakko tulla raskaaksi ja synnyttää.
Kyllä se on kudostyypistä kiinni. Siskoni sai pari lastaan ennen minua ja odottaessani ensimmäistäni kysyin häneltä, saiko hän raskausarpia. Hän kysyi Mitä ne on? Ei tullut arpia miinullekaan, eikä äidillämmekään ole.
Tommoset tuli viikossa. Ja aina kun menee esim. kyykkyyn saattaa kirjaimellisesti oikeesti tuntea kun noita syntyy...
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:06"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:58"] [quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:57"]Tämä on minun "Luojan kiitos en halua lapsia!" -kuvani. [/quote] onko tuo sun maha? Saako kysyä onko monta lasta? [/quote] Ai onko minun mahani? Antaisiko linkin teksti jotakin vinkkiä? (Kuvan nainen sai kaksoset.) -7 [/quote] No joo sori tyhmä kysymys.. Rohkee oot! Eikä varmasti oo pahimmasta päästä, älä huoli :)
[/quote]
Luehan tuo sulle kirjoitettu vastaus vielä aamulla hyvien yöunien jälkeen uudestaan, niin ehkä ymmärrät :D
[/quote]
NYT MÄÄ YMMÄRRÄN!!! :D voi hele sitä on taas oltu ääliö :D
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 08:01"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:06"] [quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:58"] [quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:57"]Tämä on minun "Luojan kiitos en halua lapsia!" -kuvani. [/quote] onko tuo sun maha? Saako kysyä onko monta lasta? [/quote] Ai onko minun mahani? Antaisiko linkin teksti jotakin vinkkiä? (Kuvan nainen sai kaksoset.) -7 [/quote] No joo sori tyhmä kysymys.. Rohkee oot! Eikä varmasti oo pahimmasta päästä, älä huoli :) [/quote] Luehan tuo sulle kirjoitettu vastaus vielä aamulla hyvien yöunien jälkeen uudestaan, niin ehkä ymmärrät :D [/quote] NYT MÄÄ YMMÄRRÄN!!! :D voi hele sitä on taas oltu ääliö :D
[/quote]
Heh. Sattuuhan noita. :) -7
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:39"]Onko muut onnistuneet saamaan arpia myös polvitaipeisiin? :D Mulle tuli raskauden aikana jossain vaiheessa ihan huomaamatta sellaisia pienen pieniä juovia polvitaipeiden ympäristöön, enkä käsitä mistä se voi johtua. Voiko olla mahdollista että jalat olisi olleet niin turvonneet? Olivat kyllä niin mitättömiä arpia ettei niitä enää edes meinaa nähdä..
[/quote]
Mulla tuli. Ja johtui nimenomaan hirveästä turvotuksesta. Tiesin kyllä että jonkun verran on sitä turvotusta, mutta vasta vähän aikaa synnytyksen jälkeen tajusin, että sitä oli paljon, koska yhtäkkiä kahden päivän aikana painoa tippui yli 7 kiloa!
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 04:52"]Ei tulisi mieleenkään olla seksuaalisessa kanssakäymisessä kenenkään synnyttäneen naisen kanssa. Ei edes ilman arpia, mutta nuo arvet saavat jo oksennuksen lentämään.
Miehen mielipide
[/quote]
Kuinka, esimerkiksi baarissa, erotat synnyttäneen ja synnyttämättömän? Ensin se parikymppinen tissiblondi on niin kuuma pakkaus että lähestyt, mutta sitten kun tämä kertoo (jos kertoo) olevansa äiti, niin hän muuttuukin rupikonnaksi?
Huomaa kyllä että osa täällä ei oo äitinsä lisäksi naista alasti nähnykkään...
Suurimmasta osasta ei edes huomaa että ois joskua synnyttänyt!
Ei tullut vatsaan yhtään arpea, vaikka turvotusta oli ja painoa tuli hetkellisesti 20 kiloa lisää. Mutta pyllystä mulla on arpia teini-iästä muistona. Tuli muodot ilmeisesti nopeasti silloin. Onneksi bikineissäkin housut peittää arvet.
http://thinspirationaljourney.files.wordpress.com/2012/08/tumblr_lyhi4dmiah1qklvuqo1_500.jpg?w=402
ei mun vatsa mut lähellä. Vuosi synnytyksestä ja pari arpea vähemmän kuin kuvassa, ei missään välissä mun arvet ees menny punaiseksi. Ja ne pari viivaa tuli tosiaan vaan toiselle puolelle :D
Minulla on pahat raskausarvet mahassa ja rinnoissa. En tiedä, mitä ajatella näistä kommenteista. En voinut niille yhtään mitään, ja suurimman osan ajasta en edes ajattele niitä. Joskus uimahallissa joku jää katsomaan, mutta muuten niitä ei muista. Kunnes näkee tällaisia uutisia ja aloituksia.
Aloitetaanko samanlainen topikki vaikka finneistä tai rokonarvista? Tehdäänkö oikein uutinen sellaisesta? "Tässä on kolmekymppinen Jukka jolla eletty nuoruus näkyy kasvoissa vieläkin. Onneksi Jukka on niin rohkea että uskaltaa arvistaan huolimatta mennä lähi-Alepaan lauantaiostoksille!" Ja sitten kimpassa haukutaan Jukan naama.
Täällä kanssa yksi raskausarpinen kolmen äiti. Olin treenattu ja hoikka, 170/51 ennen raskauksia. En ymmärrä tuota kommenttia "löysyydestä", pikemminkin enemmänhän se kireä, laiha vatsanahka joutuu venymään... mutta ei mua mun arvet oikeestaan edes haittaa. Niitä nyt vain tuli, en minä sille mitään mahtanut.
Mulle arvista tuli ongelma vasta siinä vaiheessa kun arvettomat ystäväni kauhistelivat niitä. Jos en olisi kuullut niitä ilkeitä kommentteja niin en varmaan olisi ikinä antanut niiden haitata itseäni. Nyt viisi vuotta myöhemmin arvet ovat jo niin haalistuneet ja huomaamattomat etten muista niitä edes peiliin katsoessani. Kuitenkin raskauden jälkeisessä hormonimyrskyssä tunsin arpien pilanneen kroppani lopullisesti. Eli jos täällä on linjoilla joita kuita jotka pitävät vielä punaisena helottavia arpiaan järkyttävänä kriisinä niin voin lohduttavana sanana sanoa että muutaman kesän ruskettumisen jälkeen ne näyttävät aivan eriltä ja tasaantuvat muun ihon kanssa. Ja toivottavasti kenenkään ei tarvitse ainakaan omilta ystäviltään kuulla mitään niin mieltä pahoittavaa kuin itse kuulin.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:56"]Minulla on pahat raskausarvet mahassa ja rinnoissa. En tiedä, mitä ajatella näistä kommenteista. En voinut niille yhtään mitään, ja suurimman osan ajasta en edes ajattele niitä. Joskus uimahallissa joku jää katsomaan, mutta muuten niitä ei muista. Kunnes näkee tällaisia uutisia ja aloituksia.
Aloitetaanko samanlainen topikki vaikka finneistä tai rokonarvista? Tehdäänkö oikein uutinen sellaisesta? "Tässä on kolmekymppinen Jukka jolla eletty nuoruus näkyy kasvoissa vieläkin. Onneksi Jukka on niin rohkea että uskaltaa arvistaan huolimatta mennä lähi-Alepaan lauantaiostoksille!" Ja sitten kimpassa haukutaan Jukan naama.
[/quote]
Vituttaako?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:56"]
Minulla on pahat raskausarvet mahassa ja rinnoissa. En tiedä, mitä ajatella näistä kommenteista. En voinut niille yhtään mitään, ja suurimman osan ajasta en edes ajattele niitä. Joskus uimahallissa joku jää katsomaan, mutta muuten niitä ei muista. Kunnes näkee tällaisia uutisia ja aloituksia.
[/quote]
Tämä on sikäli vähän epäreilu vertaus, että aknea ei voi kukaan estää, mutta raskausarvet ovat itse aiheutettuja. En sinänsä haukkuisi kumpaakaan, mutta tämän ketjun kuvista voin näin yksilöimättä sanoa, että pahaltahan nuo näyttävät, todella pahalta.
Onko muut onnistuneet saamaan arpia myös polvitaipeisiin? :D Mulle tuli raskauden aikana jossain vaiheessa ihan huomaamatta sellaisia pienen pieniä juovia polvitaipeiden ympäristöön, enkä käsitä mistä se voi johtua. Voiko olla mahdollista että jalat olisi olleet niin turvonneet? Olivat kyllä niin mitättömiä arpia ettei niitä enää edes meinaa nähdä..