Tällä palstalla väitetään monesti suomalaisten tuijottavan ja että ulkomailla ei. Olen oitkästä aikaa matkalla ja voin todeta väitteen
Vääräksi omien kokemuksieni perusteella. Olen käynyt jo kuudessa maassa ja missään en ole voinut olla kiinnittämättä huomiota siihen kuinka niin turistit kuin myös paikalliset tuijottavat häiritsevän pitkään. Suomessa näin ei ole.
Kommentit (13)
Ehkä totta mutta kyllä Suomessakin tuijotetaan. Vieläpä suu auki ja pitkään. Pää kääntyy siihen suuntaan kun kävelee.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä totta mutta kyllä Suomessakin tuijotetaan. Vieläpä suu auki ja pitkään. Pää kääntyy siihen suuntaan kun kävelee.
Itse en ole Suomessa havainnut. Eihän suomalaiset yleensä edes uskalla katsoa toisiaan ellei ole tuttuja.
-ap
Ei riipu maasta vaan älykkyyden tasosta. Punaniskat tuijottavat kaikkialla ja ovat pahansuopia sekä vihamielisiä.
Saman huomaa Suomessa kun menee alueelle tai kaupunkiin jossa paljon sivistyneitä ihmisiä. Saa olla ihan rauhassa, eikä ketään kiinnosta läsnäolosi.
Samoin kun matkasi Italiassa ja katseli viinitiloja. Todella mukavaa, leppoisaa ja sivistynyttä porukkaa joka antaa sinun tutkia kaikessa rauhassa.
Menepä Napoliin niin heti on töllääjiä, osoittelevia yksinhuoltajia ja suu auki töllääviä vanhuksia. Samoin paikallisia törkeyksiä huudellaan vaikket ole katsonut päinkään.
Vierailija kirjoitti:
Mut suomlainen ymmärtää sentään kääntää pään pois, kun tajuaa, että tuokitus on huomattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole Suomessa havainnut. Eihän suomalaiset yleensä edes uskalla katsoa toisiaan ellei ole tuttuja.
-ap
ei ehkä siellä helsingissä.
savossa kyräily ja kyttäys sekä tuijottaminen on elinehto. samoin jos joku tulee kylään muualta niin heti on ongittu rekkarista nimet, kuka omistaa auton ja suunnilleen sukututkimus tehty netissä ettei vaan ole ventovieraita.
en malta odottaa että pääsen täältä muuttamaan pois. mm. iisalmen seutu on kyllä sydämeni kotiseutua mutta vain maisemiltaan. ihmiset ovat ihan hirveitä, sisäsiittoisia kyylääjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No minäpä olen ja monet tuttunikin. Jos vaikka ajaa autolla kaupan parkkipaikkaan niin heti viereisessä autossa olevat tuijottaa ja vielä monta kertaa. Ja jos nousee autosta ulos ja kävelee kauppaa kohti niin ihmiset tuijottaa varsinkin kaupan ulkopuolella seisovat. Erikoista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apNo minäpä olen ja monet tuttunikin. Jos vaikka ajaa autolla kaupan parkkipaikkaan niin heti viereisessä autossa olevat tuijottaa ja vielä monta kertaa. Ja jos nousee autosta ulos ja kävelee kauppaa kohti niin ihmiset tuijottaa varsinkin kaupan ulkopuolella seisovat. Erikoista käytöstä.
Pohjanmaalla samanlaista. Joskus on jop kööri ihmisiä kaupan ulkopuolella ihan vaan tuijottamassa, ja välillä kommentoivat epäasialliseen sävyyn ohikulkijoita.
Eikä ole mitään teinejä vaan 40, 50, jopa 60+ aikuisia.
Saksaan mennessä puen aina henkselishortsit ja puukengät eikä ole tuijoteltu.
Olen itse asunut "maalla" yli 50 vuotta ja luulen että tuo käytös on vain pohjattoman pahan olon oksentamista ympäristöön.
Moni on tölleissään yksin jopa viikkokausia. Ei ole mitään muuta ihmiskontaktia kuin nettitrollaus. Lähimmälle "raitille" on kilometrien tai kymmenien kilometrien matka.
Siellä sitten tollotetaan, mölistään ventovieraille ja arvostellaan toisten ulkonäköä vaikka itsellä tynnyrivatsa ja 60 kiloa ylipainoa.
Näillä ihmisillä on pinna kireällä, rahat tiukilla ja psyyke romuna. Se purkautuu sitten pahansuopuutena. Etsitään helppoa uhria johon purkaa pettymykset omassa elämässä.
Outoa jos teitä tuijotetaan. Miksi? Minua ei ole tuijotettua missään, ja olen käynyt "jo" (keski-ikäiselle ei mikään saavutus vaan olen matkustellut vähän) 13 maassa.
Menepä Pariisiin, Barcelonaan, Roomaan jne.jne.
Menepä Aurinkorannikolle, Amalfin rannikolle jne.jne.
Kukaan ei tuijota juuri sinua!
Lämpimissä maissa, joissa (etenkin kaupungeissa) asunnot ovat olleet/ ovat useimmiten ahtaita ja pimeitä; ihmiset ovat istuskelleet/ istuskelevat ulkona "kaduilla", jos suinkin mahdollista.
Nykyään et enää saa tuoda omaa tuoliasi kadulle "oman" ulko- ovesi viereen/ eteen.
Ennen, etenkin pienemmissä kaupungeissa/ kylissä se oli ihan yleistä....
Ihmiset istuvat ja katselevat ohi soljuvaa ihmisvirtaa; ei kai siinä ole mitään, mikä järkyttäisi kenenkään mieltä!
No ne väittävät Suomessa jotka eivät koskaan matkusta.