Varför pratar ingen svenska här?
Är inte Finland ett tvåspråkigt land? Prata svenska nu, jag gillar inte att bara prata finska här. Skäms på dig!
Kommentit (104)
Den här är VAUVA.fi, ingen Babyborn.se. Om du måste tala svenska, flytta dig på Sverige.
Vierailija kirjoitti:
Den här är VAUVA.fi, ingen Babyborn.se. Om du måste tala svenska, flytta dig på Sverige.
Jag hittade inte sidan, det hade varit intressant att se den
varför i hela friden ska vi prata svenska här.
Dessutom skulle ingen stoppa det.
Jag tycker att detta också är rasistiskt, diskriminerande, eftersom svenska är vårt andra språk.
Jag gillar den här debatten här.
Vi behöver mera mod att skriva o tala svenska.
Skrivfel kan nämnas. Jag bestämde mig för att lära mig svenska.
Käyttäjä32638 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jag hittade inte sidan, det hade varit intressant att se den
Jag försökte också söka på sidan.. Om avsändaren av meddelandet ville komma med ett exempel, han borde ha kommit på rätt sida.
Vad gör du på julen?
Finns det verkligen några finlandssvenskar här? Vilka webbplatser besöker de?
Kan någon lista bra poddar och tv-program på svenska?
Ruotsi ruotsalaisille.
No ei. Eiköhän suomenruotsalaisille ole ihan omat fooruminsa tai sitten ovat ruotsalaisilla foorumeilla.
Itse suomenkielisenä en Suomessa ruotsia puhu vaikka sitä sujuvasti osaankin.
Jag pratar svenska här hela tiden, hör du inte? Nej, men du faktist menar att "varför skriver ingen svenska här", eller hur? Du är jävla dumm i huvud, vet du det? Ny har jag skrivit lite svenska. Glada vappen, rantahurri!
Vierailija kirjoitti:
Hevonen = häst
Pappi = präst
Suola = salt
Mallas = malt
Kaikki = allt
Hevonen on häst, koira on hund, kissa on katt mutta piano on Westerlund!
Kolla Familjeliv.se, där diskuterar dom om precis samma saker som vi här på bebis, otroligt va?
Fyi fan är du dum i huvudet din jävla rövhål.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi ruotsalaisille.
No ei. Eiköhän suomenruotsalaisille ole ihan omat fooruminsa tai sitten ovat ruotsalaisilla foorumeilla.
Itse suomenkielisenä en Suomessa ruotsia puhu vaikka sitä sujuvasti osaankin.
:-D Jag kan också springa fyra tusen meter i coopers test men jag är bara för cool at göra det
Jag har skickat många hälsningar till min vän Tiina på tråden där man skickar hälsningar till personer man saknar.
Tyvärr inte.
Tack!
Hejjsan hoppsan fallerallera!
Mjölk.
Har nI lutfisk eller julgädda till jul? Min mormor lagade alltid lutfisk till jul, det var en hel del blötläggande och kokande, tyvärr lärde jag mig inte detta. Nuförtiden blir det gravad sik, ifall jag får tag på sik någonstans. Jag gillar fisk, min favorit är rökt flundra på sommaren.
Jävla surfittor, hoppas ni alla blir sjuka o dör av korona.
jo ja här n nu skrivet. Bör vara ämnet för det som skrivs.
överlevande, Temper tempparit