Kävin virpomassa
Muutin vuosi sitten kerrostalolähiöön. Tapanani on ollut askarrella pulleista pajunoksista kauniit hitaat ja käydä toivottamassa tuttavilleni onnea ja terveyttä pienen korun kera. Jatkoin perinnettä tänäkin vuonna, mutta olin yllättänyt siitä kuinka aggressiivisesti jotkut saman talonkin asukkaat tähän suhtautuivat. Enkä todellakaan ollut liikkeellä aamuvarhaisella vaan vasta yhdeksän aikaan. Mistään pelottavuudestakaan ei ollut kyse, vaan olin tehnyt muutamia pisamia poskeen ja minulla oli musta viitta mukana. Eräs pelkässä aamutakissa avannut rouva ymmärsi asian vielä selvästi väärin ja kutsui minut vihjaillen sisään virpomaan. Poistuin tilanteesta, koska itse olen kolmekymppinen mies ja hän oli varmaan jo viisissäkymmenissä eli äitini ikäinen, ja koin tilanteen muutenkin ahdistavana. Muutama ystävällinen vanhempi ihminen antoi Kinder-munia ja niitä täällä nyt herkuttelen. Onko teillä hyviä vinkkejä ensi vuoden virvontaan?
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:21"]
Anteeksi kirjoitusvirheet: hitaat = vitsat ja korut = lorut. Voi turkanen. Terveisin aloitusviestin kirjoittaja.
[/quote]Mä jo ehdinkin otsaani rypistellä, että mitkä "hitaat", mutta "korujen" kohdalla totesin itsekseni, että onpa kummallinen tapa ja vielä miehellä! :)
Hei vierailija, Muumeista en kovin välitä. Mutta kiitos kysymyksestä. Terveisin aloitusviestin kirjoittaja.
Hei vierailija, sinun pitäisi kuulla kevätlorujani. Moni on pitänyt niitä sympaattisina, kera virpomisvitsojen. Kiitos kommentistasi. Terveisin aloitusviestin kirjoittaja.
No, voisin kai virpoa teitäkin tässä mieleeni pulpahtaneella sikermällä: "Virvon varvon, virvon varvon. Varvon virvon kevättuulen, puhurin puhkuvan puhallellen. Varvon virvon pajunoksan, nuppuun puhkeevan uhkean. Varvon virvon vehreän verson, varvon virvon häiväreen. Varvon virvon lempeän puuskan, puuskan puhtoisen sulevan. Virvon varvon, virvon varvon". Terveisin aloitusviestin kirjoittaja.
Esitin äskeisen sikermän kolmannessa kerroksessa asuvalle rouvalle, mutta hänen miehensä keskeytti lausuman varsin vulgaarein sanankääntein. Terveisin aloitusviestin kirjoittaja.
No nyt joku sairas ihminen oli pudottanut viestin postiluukusta: "Vitun virpoja jos tuut vielä kerran pimpottaan niin ne saatanan risut on perseessä poikittain. Talotoimikunta". Mikä ihmisiä vaivaa? En kyllä aio lannistua ilkeyden edessä. Terveisin aloitusviestin kirjoittaja.
Äkkäsin tämän keskustelupalstan ja nousi kyllä hymy huulille kun luin. :)
Tosi ihanaa että isona ihmisenäkin lähtee virpomalla piristämään jonkun päivää (ainakin omaa), ja lorusi on kyllä tosi kekseliäs, voi kun täälläkin kävis enemmän tollasia mukavia virpojia.
Noh, minkäslaisia loruja kävit loitsimassa? Miten on viikko mennyt?
Terveisin hymyhuuli
Mä en ole päästänyt tänä vuonna 11-v virpomaan, koska ajattelin että on liian vanha. Joten taidat sinäkin olla. Ja et aamu varhaisessa muka, sunnuntai aamuna yhdeksältä on liian aikasin, suosittelen yhdentoista jälkeen.
Voin kertoa, että kyse ei todellakaan ollut porvoolaisesta virpomisesta, vaikka en halua tarkkaa paikkakuntaa kertoa. Ei ole kovin rakentavaa palautetta sanoa että keksi parempi, kun juuri parannuksia vinkkipyynnölläni halusin. Kiitos silti vastauksestasi. Terveisin aloitusviestin kirjoittaja.
Hei toinen vierailija, en ole ajatellut että olisin liian vanha tai että aamuaskareet kestäisivät kello yhteentoista saakka. Mutta kiitos vastauksestasi. Terveisin aloitusviestin kirjoittaja.
Heippatirallallallaa, tuli tullan laa, on oksat nuppuja pullollaan. Ihanaa. Virvoin varvoin, varvoin virvoin. Ihmiset saivat riemua ja onnea taas tänään. Terveisin, aloitusviestin kirjoittaja.
Hei vierailija. Mietin juuri uusia loruja huomista varten. Kiitos viestistäsi. Terveisin aloitusviestin kirjoittaja.
Onkohan sulla kaikki muumit laaksossa?