Näkeekö ihmisestä päällepäin, jos on ollut vaikea elämä?
Kommentit (7)
Yleensä ei näe, tai ainakaan minä en näe.
Kun tutustuu tarkemmin, usein hämmästyy siitä, mistä kaikesta hyväntuulinen ja tasapainoinen ihminen onkaan selvinnyt.
Tunnen ihmisiä joilla on ollut vaikea elämä eikä sitä niistä päältäpäin näe.
Vanhoista ihmisistä näkee ryppyjen suunnista, onko heillä ollut enemmän iloinen vai surullinen ilme elämänsä aikana. Vaikka siis surun aika olisi jo taakse jäänyttä elämää silloin, kun ryppyjä alkaa tulemaan, näkyy ne "surun rypyt" kuitenkin, iloisesta ilmeestä huolimatta. Ne "surun rypyt" eivät kuitenkaan estä ilmettä näyttämästä aidosti iloiselta.
ja päinvastoin.
Jos ihminen kokee edelleen elämänsä vaikeaksi, se kyllä näkyy nuoremmallakin naamasta.
Ei näe. Sain jo nuorena kuulla, miten ihana, helppo ja täydellinen elämä minulla oli. Osa oli todella kateellisia ja aikuiset pitivät kiittämättömänä, jos yritin jostain puhua.
Ja ongelmani eivät olleet pieniä. Olin hyväksikäytetty lapsi, jota pahoinpideltiin. Olin vain aina reipas, hyvällä tuulella päälle ja kiltti ja kohtelias. Sitä olen edelleenkin, mutta sisällä on edelleen se pahasti satutettu lapsi.
Riippuu miten on käsitellyt historiansa. Tiedän yhden ihmisen joka on todistanut äärimmäisen pahoja asioita, joka on kuitenkin todella lämmin ja empaattinen. Hyvin vahva kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei näe. Sain jo nuorena kuulla, miten ihana, helppo ja täydellinen elämä minulla oli. Osa oli todella kateellisia ja aikuiset pitivät kiittämättömänä, jos yritin jostain puhua.
Ja ongelmani eivät olleet pieniä. Olin hyväksikäytetty lapsi, jota pahoinpideltiin. Olin vain aina reipas, hyvällä tuulella päälle ja kiltti ja kohtelias. Sitä olen edelleenkin, mutta sisällä on edelleen se pahasti satutettu lapsi.
Sitten kun nostaa itsensä suosta, syyllistetään siitä, että on muka kaiken saanut helposti, vaikka takana on unettomia öitä, stressiä, suunnitelmien muutoksia, eksyksissä olemista, epätoivoa, loppuunpalamista... Niin helppoa se on. Vaikka olisi hyvät kotiolot, voi silti joutua tilanteeseen, että saa trauman.
Ei näe. Minulla on ollut todella, todella vaikeita hetkiä, enkä edes itse muistanut niitä, mutta kärsin niiden takia masennuksesta. Ihmiset silti vihasivat minua, kun minulla meni hyvin elämässä.