Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huutonetistä vaatepaketteja ostaneet: Oletteko olleet tyytyväisiä?

15.09.2006 |

Itse olen yhden paketin huutanut ja aika halpa paketti oli kyseessä. Puolet oli kuitenkin rievuksi joutavia, vaikka meillä kyllä käytetään kuluneempaakin kampetta.

Mieli tekisi kuitenkin ostaa paketti toistamiseen, mutta mistä hyvän paketin tunnistaa? Kertokaa kokemuksianne. Ensikokemus oli sen verran huono, ettei meinaa oikein rohkeus riittää...

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täytyy myöntää etten hirveästi jaksa innostua huutonetin hinnoista ;)

Itse olen muutaman vaatteet ostanut ja ne mitkä olen ostaneet ovat olleet kyllä pääsääntöisesti kuvauksen mukaisia. Olen mm ostanut yhden marimekon tasaraitapaidan pojalle, oli väri jota ei enää kaupasta saa. Samoin tytölle sellaisen hatun mitä ei enää kaupasta saa. Sekä muutamat farkut esikoiselle.

Kerran ostin gollegetakin, joka oli myyjän mielestä vain muutaman kerran pidetty, mutta minusta se oli niin nukkainen etten yhtä nukkaiseksi ole vaatteita saanut koskaan pesemällä ja pitämällä.

Itse olen niinä muutamana kertana ostanut vain sellaisia merkkejä mitkä on muutenkin tuttuja.

Itse olen muutaman vaatepaketin myynyt, mutta hinnat nousee minussa ihan pilviin, jos seassa on vähänkin merkkivaatteita ja itselle tulee aivan rosvo olo, vaikkakin lastemme vaatteet on hyväkuntoisia. Säälin jotenkin kuitenkin ostajia, jos joku maksaa vaatteesta enemmän kun mitä olen itse siitä maksanut uutena...

Joten olen nykyään mielummin antanut lasten pienet vaatteet (jopa ne reimatecit, joista huutonetissä maksetaan säälittävän isoja summia) sukulaisille ja hyvän ystävän lapsille ilmaiseksi. Ystävä tosin aina antaa lapsille vähän rahaa vaatteista ja se on minusta ihan kiva ele, koska itse en niistä rahaa tartte, ovat jo meillä kuitenkin käytössä olleet.

huutonetistä tykkään ostella kirjoja. sieltä on lapsille paljon kirjoja ostellut edullisin hinnoin ja pk on kirjoissa kohtuulliset.

Vierailija
22/36 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin tytön ollessa pienempi, ostin enemmänkin vaatepaketteja ja olin ihan tyytyväinen. Kyllä ihmisen palautteet jotakin kertovat (onko suoria kehuja vaatteista vai vain " kiitos ja hei tyylisiä" ...), samoin tarkat kuvat ja kuvaukset. Pienempien vaatteita sain ainakin ihan siistejä kivoja ja nättejä =olin tyytyväinen ja hinnat eivät aivan hurjiksi kohonneet. Nyt tytön ollessa isompi, hyviä vaatepaketteja on vaikeampi löytää, tai jos löytyykin paketti jossa vaatteet olisi järjestäin siistejä niin hinnat kokoaa taivaisiin. Nyt olen lähinnä keskittynyt ostamaan yksittäisiä ihanuuksia joita vastaan tulee ja joista olen sitten valmis maksamaan enemmänkin kun en tuotetta muualtakaan saisi.

Huutonet oli ihan pelastus varsinkin tytön ollessa pieni, meilläpäin vaatetarjonta on tosi heikkoa ja kirppisten taso myös aivan luokatonta :( Huutiksesta sain tytölle paljon kivoja ja siistejä vaatteita. Tosin nyt olen kyllä tullut itse tarkemmaksi sen suhteen mitä lapsille päälle puen joten nykyisin vaikeampi senkin vuoksi mieluisia paketteja löytää. Vaatteiden kunnosta olen aina ollut tarkka, mutta nykyään olen aivan täynnä kaikkia nalle puh- mikki-bamse sarjan vaatteita ym. ja haluan mielummin laadukasta tyylikästä vaatetta.

Mutta minulla on kyllä hyviä kokemuksia huutonetistä. Kun itse on sekä ostajana että myyjänä tarkka, niin suuremmilta pettymyksiltä uskon välttyvän. Itse olen myös kovin neuvotteluhaluinen jos ostaja ei ole tyytyväinen ja mukaviin myyjiin olen kyllä itsekin törmännyt.

Itse myyn yleensä lasten vaatteita pois paketteina alhaisella lähtöhinnalla ja ilman hintavarausta. Tärkeintä itselleni on päästä niistä eroon, tosin hinnat kohoaa usein hurjiksikin, mielestäni kohtuuttomiksi kun käytetystä vaatteesta kyse. Mutta luotan siihen jos tarkkana tyyppinä olen kaikki mahd. viat kertonut että ostaja sen on myös huomannut ja kyllä ostajat on tyytyväisiä olleet. Usein on tullut vielä erikseen kiitos postia s-postiin joka aina lämmittää mieltä :))

Kaikilla tosiaan tarjontaa kotiseudulla ei vaatteista ole niin hyvin kuin esim. pääkaupunkiseudulla joten huutonet keino löytää hieman erilaisiakin vaatteita kuin mitä paikkakunnan halpahalli tarjoaa ;)

Tosin hinnat kyllä kohoavat välillä niin tajuttomiksi esim jossain lindex bamse-tuotteissa että pyörtyä meinaa...tosin kaikilla ei lindexiä lähellä joten menisikö sen piikkiin... ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idaantonia on kyllä oikeassa, että ne ylistävät palautteet kyllä kertoo jotain! Kiitos ja anteeksi on sitten helposti se neutraali positiivinen. Paitsi suomalaisilla ei ole tapana leperrellä, vaikka kuinka olisi ollut loistavaa palvelua ja loistavia tuotteita. Mieheni on sarjassaan niitä :) Kiitos ja anteeksi meni miten meni :)

No joo ehkäpä minäkin taasen ajankulukseni tyhjennän kaappeja ja naputtelen huuto.nettiin ilmoituksen kaksi kun äippälomalle jään. Jotenkin vaan jäänyt huonoista ostoksista kammo käytettyihin (tässä tapauksessa RIEPUIHIN). Omat kaupat sai muuten kiitosta ja ylistäviä kehuja, mutta sitten yksi onneton valittaja osui kohdalle ja se että hänelle ei tosiaan mikään uusikaan oli tarpeeksi uutta edes kaupassa, niin unohtaisi kokonaan käytetyn ostamisen. Käytetty on käytetty, eikä uusi ja minun hyväkuntoinen on muille ollut miltei uusi tai kuin uusi...ARGH pitikin palauttaa mieleen koko ostaja! Olin varmaan viikon pahalla tuulella sen yhden ostajan takia, kun mikään ei auttanut. Ensi kerralla jos törmään kyseisen kaltaiseen vali vali ostajaan, niin siirrän suosiolla kauppasumman *10 ja pyydän ettei toiste tee kauppoja kanssani :)

Vierailija
24/36 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin paketteihin kuitenkin yleensä valikoituvat ne vaatteet, joita myyjä ei jaksa yksitellen laittaa myyntiin tai ovat jollakin lailla epäkäytännöllisiä tms. Poikkeuksia tästä tietysti löytyy myös. Joka tapauksessa ostaisin itse kyllä vaatteet ihan yksittäin.

Se, mitä joku kirjoitti merkkivaatteista, jostka on ostettu 50% alesta en tunnista lainkaan poikien vaatteiden ollessa kyseessä. Itse myyn poikieni merkkivaatteita ja missään pk-sudun putiikeista ei taatusti jää poikien Timberlandia tms. tuollaiseen loppualeen myytäväksi kuin ihan yksittäisiä kappaleita. Lisäksi ainakaan poikien merkkivaatteista ei todellakaan makseta mitään huimia summia. Se, jos tyttöjen äidit hullaantuvat elleen ja lelleen on sitten eri asia.

Uusiakin merkkivaatteita taatusti löytyisi nettikaupasta, mutta hassu asia nimenomaan on se, että moni ei nimenomaan halua ostaa netistä ulkomailta. Syitä tähän on varmasti monia, mutta tuskin mikään niistä olisi ylitsepääsemätön, jos toimeen vain tarttuisi. Näin monille jää vaihtoehdoksi huutonetit ja muut kirpparit.

Vierailija
25/36 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä niitä löytyy (ja paljon, itsekin menin ostoksille alen loppuaikoina). Ostin mm. Timberlandin vaaleansinisen gollegen 2T ja oranssin 3T, kolme pikeepaitaa, lippiksen ja sandaalit (kaikki -50%), ja kyllä niitä jäi vielä loppualeenkin ;-) Ja kyseessä siis Pompii, Bambami ja Zicco.

Kyllä se on vaan tosiasia, että pääkaupunkiseudulla merkkivaatetta saa alennusmyynneistä todella edullisesti, myös pojille (ja suurin osa täälläkin kirjoittelevista hyödyntää näitä aleja;-)...)

deuxpetits:

Se, mitä joku kirjoitti merkkivaatteista, jostka on ostettu 50% alesta en tunnista lainkaan poikien vaatteiden ollessa kyseessä. Itse myyn poikieni merkkivaatteita ja missään pk-sudun putiikeista ei taatusti jää poikien Timberlandia tms. tuollaiseen loppualeen myytäväksi kuin ihan yksittäisiä kappaleita. Lisäksi ainakaan poikien merkkivaatteista ei todellakaan makseta mitään huimia summia. Se, jos tyttöjen äidit hullaantuvat elleen ja lelleen on sitten eri asia.

Vierailija
26/36 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tosiaan sanoa, että suurin osa myyjistä ja ostajista huuto.netissä ovat TODELLA mukavia ja kaupanteko on ihan hauskaa :)

Meillä kun lapset puetaan pääosin ns.merkkivaatteisiin, on Huutis ainoita paikkoja, missä hyväkuntoisista kalliimmista vaatteista, saa kohtuuhintoja. Välillä tosiaan vähän liikaakin.. Itsepalvelukirpiksillä ne vaan vähinnä varastetaan pöydistä, ja ja pöytähinnat pöyristyttäviä. Ja valehtelisin, etteikö ole kiva saada vähän " takaisinkin" rahaa uusiin ostoksiin.

Tämän allekirjoitan täysin :) Ja toisaalta yritän itse myyjänä ajatella niin, että jos laitan lähtöhinnan alas ja kerron missä kunnossa vaate on ja jos joku huutaa hurjia summia niin sitten niin vaan on. Antaa huutaa :)

Vierailija
27/36 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tosiaan sanoa, että suurin osa myyjistä ja ostajista huuto.netissä ovat TODELLA mukavia ja kaupanteko on ihan hauskaa :)

Meillä kun lapset puetaan pääosin ns.merkkivaatteisiin, on Huutis ainoita paikkoja, missä hyväkuntoisista kalliimmista vaatteista, saa kohtuuhintoja. Välillä tosiaan vähän liikaakin.. Itsepalvelukirpiksillä ne vaan vähinnä varastetaan pöydistä, ja ja pöytähinnat pöyristyttäviä. Ja valehtelisin, etteikö ole kiva saada vähän " takaisinkin" rahaa uusiin ostoksiin.

Tämän allekirjoitan täysin :) Ja toisaalta yritän itse myyjänä ajatella niin, että jos laitan lähtöhinnan alas ja kerron missä kunnossa vaate on ja jos joku huutaa hurjia summia niin sitten niin vaan on. Antaa huutaa :)

Vierailija
28/36 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huippujuttu, jos pojillekin saa noin hyvään hintaan perusvaatteita. Itse ostan kokoja 4 ja 6, joten en varmaan ole edes vilkaissut vauvapuolelle. Omasta mielestä Pompiinkin poikienosasto oli jo kesäkuun alussa täynnä ei oota.

Vierailija
29/36 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

deuxpetits:

huippujuttu, jos pojillekin saa noin hyvään hintaan perusvaatteita. Itse ostan kokoja 4 ja 6, joten en varmaan ole edes vilkaissut vauvapuolelle. Omasta mielestä Pompiinkin poikienosasto oli jo kesäkuun alussa täynnä ei oota.

Itse etsin myös pojalle kokoa 4 ja sitä ei kyllä ikinä jää aleen. Vauvoille kyllä on vaatetta sielläkin tarjolla. Mutta just tuota poikien kokoa ei löydy sitten käytettynäkään enää hyvää

Vierailija
30/36 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään tällä hetkellä 6-8 numeroissa ja olen luopunut toivosta löytää aleista mitään.

Käytettynäkään ei tämän kokoiselle ole oikein mitään tarjolla. Vaatteet tietysti ovat pidempään käytössä ja kuluvatkin enemmän...

Eli ainoa tapa on melkein ostaa uutena normaalihinnalla tai tyytyä " jämiin" .

Vierailija
31/36 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun parhaat mallit katoaa heti kun mallisto tulee...vähän kun myöhästyy, niin turha enää haikailla suosituimpien mallejen perään... Lapselle sentäs joskus löytää alesta jotain, mutta itselle tuskin koskaan! Enkä oikein jaksa itseä varten aleja kierrelläkkään. Tietysti jo on todella pieni tai sitten vähän isompi ihminen, niin alesta löytyy hajakokoja...(voi niitä aikoja kun 34 koon vaatteet oli niitä oikeita tai pikkuisen reiluja, sillon alestakin sai kantaa niska vääränä juuri sellaisia kuin oli etsinytkin :) No enään on turha haikailla pienten kokojen perään :)

Vierailija
32/36 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni on nyt vasta kohta 4 kuukautta vanha ja muutamia paketteja olen huutanut huutonetistä. Olen saanut tosi kivoja vaatteita ja halpaan hintaan, verrattuna siihen jos olisin ostanut uutena kaupasta. Jos huutohinnat on korkeita en lähde huutamaan ollenkaan ja ostan vain vaatteita missä on tarkat kuvaukset ja yksittäiskuvat. Voihan olla että vielä tulen törmäämään huonoihin kauppoihin, mutta tällä hetkellä olen ollut tyytyväinen. Sekin on varmaan aivan totta että vauvanvaatteet ovat parempikuntoisia kuin taaperon tai leikki-ikäisen jolloin käyttöikä on pidempi ja vaate kuluu ihan eri tavalla, mutta aion myös jatkossa " ottaa riskejä" ja ostaa huutonetistä. Muakin välillä naurattaa se miten paljon ihmiset on valmiita maksamaan käytetyistä vaatteista :)

Vierailija
33/36 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ottavatko myyjät ihan oikeesti niin isoja summia kun on huudon hinta. Yks esimerkki, retro potkari+pipo 100€ siis 30 vuotta vanha. Vaikka onkin retroa...

Oon itekki huutanu sieltä vaatetta (en paljoa) ja yleensä pyrin ostamaan niin, että pääsee ite hakemaan niin pystyy heti siinä sanomaan jos joku ei miellytä. Kyllä ainakin nämä myyjät on itse esitelleet vaatteet ja sanoneet että rohkeasti voi sanoa, jos joku ei miellytä. Tietenkään kaikki myyjät ei näin tee mutta omalle osalle on sattunut hyviä myyjiä :)

Nyt kun poika rupee olemaan sen ikänen ettei kirppikseltä enää oikein tahdo löytyä olen alkanut katselemaan vaatepaketteja huuto.netistä. Katsotaan sitten miten käy...

Vierailija
34/36 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...varmasti monessa paketissa onkin niin että pari parenpaa vaatetta kuvan etualalla ja sitten muuta käytetympiä joita ei erikseen kannata myydä. Jos myyjä laittanut kohteestaan vain yhden ison kuvan niin itse olen usein pyytänyt vaatteista lisäkuvia s-postiin jolloin näkee paremmin mitä vaatteita paketissa todellisuudessa on.

Mutta jos hiukan jaksaa vaivaa nähdä niin kyllä sieltä hyviäkin paketteja löytyy, siis sellaisia joissa kaikki on hyvää tavaraa. Esimerkiksi itse myyn usein pakettina pois sen vuoksi etten jaksa jokaista vaatetta laittaa erikseen myyntiin...tai jos jaksaisinkin niin en kestä sitä yksitellen kuoriin pakkaamista kohteiden sulkeuduttua ;) Sen vuoksi myyn usein paketteina jotta pääsen itse helpommalla, vaikka tiedän että saisin vaatteistani ainakin tuplaten paremman hinnan jos yksittäin möisin.

Ja sen verran tarkka olen itse vaatteista että mitään lumppuja en paketteihinkaan laita, huonot surutta pois, lahjoitan jollekin jos joku haluaa tms., Joskus olen jotain käytetympiä laittanut pakettiin kuvan kera sillä tavalla että huudon voittaja saa ne kaupanpäälle jos haluaa, mutta olen maininnut että hintaa niille ei kannata laskea.

Vierailija
35/36 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajat ovat olleet tyytyväisiä kauppoihin, kirjoitan kuvaukset tarkkaan ja koitan kuvata niin että vaatteiden kunnon näkee myös kuvista. Muutenkin myyn huuto.netissä vain hyväkuntoista tavaraa. Parasta palautetta onkin olleet TODELLA tyytyväiset ostajat, jotka ovat kehuneet vaatteita palautteessa, silloin itsellekkin jää tosi hyvä mieli :)

Ostajana olen tarkka myyjän palautteista ja vaatteiden kuvauksista. Mieluummin huudan kohteita joissa on hyvät kuvat vaatteista, mutta olen ostanut sellaisenkin paketin, ettei kuvasta kauheasti vielä näe ja olin silti tyytyväinen kauppaan, vaatteet oli hyväkuntoisia. Silloin kyllä ostan vain lähistöltä jotta voin hakea vaatteet ja todeta ne siisteiksi ennen maksua.

Minuakin ihmetyttää miten joissakin vaatepaketeissa hinnat nousee aivan törkeiksi (satoja euroja). Itse olen saanut vaatteista myydessä n.2¿/kpl ja minusta se on ihan ok hinta hyvästä käytetystä vaatteesta.

Yksittäin myydessä vaatteista saa parhaan hinnan, mutta itsekkään en jaksa aina pakkailla ja lähettää vaatteita yksittäin..

Vierailija
36/36 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut 20-30 vaatetta huutonetistä ja ollut lähes 100% tyytyväinen. Tämä johtunee siitä, että ostan uusia, laput kiinni olevia vaatteita ja yleensä kyselen mitat tosi tarkasti ja välillä pyydän lisäkuvia. Jos näitä em. tietoja ei saa, voi olla varma että on jotain hämärää.

Kerran olen pettynyt, silloin hinta oli halpa, mutta kuitenkin kovat postikulut, joten palauttaa ei kannattanut. Onneksi myyjä hyvitti vähän ja sai neutraalin palautteen. Minä annan kyllä negan palautteen, jos siihen on perusteltu aihe. Ihan pienestä en kuitenkaan minäkään ala vääntää. Pettymystapauksessa käsite " vähän pesunukkaa" oli HYVIN ERILAINEN. Näin ollen olen nykyisin entistä varovampi, koska nuo lähtevät suoraan UFF:lle.

Itse myyn vain ja ainoastaan sellaista, mitä voisi itsekin vielä käyttää. Muut vien suoraan UFF:lle.

Hintataso nousee tosiaan välillä hurjaksi, mutta sehän ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa... Minulla on omat hintarajat, joiden yli en mene, vaikka tuote olisi kuinka ihana ja uniikki.

Vaatepaketeista minulla ei ole kokemusta. Olen siis ostanut vain yksittäisiä. MUTTA sanoisin, että todennäköisesti noin puolet on ihan p:tä ja loput ok, joten suhteuta hintatarjouksesi sen mukaan. Ja mitä isommaksi lapsi tulee, sitä vaikeampi saada hyvää käytettyä.

Toisaalta: minut yllätti se, kuinka jo 2 pesussa joihinkin vaatteisiin tulee mielestäni hirveä nukka, joten vaatteiden merkillä=laadulla on tosiaan myös väliä.

Rohkeasti vain huutamaan sen verran kuin kukkaro kestää!