Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako lapseton sanoa,

Vierailija
18.12.2021 |

että omasta mielestä tärkeintä eivät ole lapset ja tulevaisuus. Vaan oma elämä ja nykyhetki. Lapsettomat maksavat jo nyt veroissa nykyajan lasten mittavia ja hintavia palveluja. Ilmaiset koulutukset, kaiken maailman koulupsykologit ym. kokoajan kuulee, että lapsille tarvitaan lisää sitä ja tätä. Miksi eivät nykyajan vanhemmat kanna enää vastuutaan jälkikasvustaan kuten ennen, sekä taloudellisesti että muilla osa-alueilla.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua edes työskennellä missään nykyajan lasten parissa. Lapsiperheillähän tuntuu olevan olettamus, että muut ovat syntyneet pelkästään passaamaan heitä.

Vierailija
2/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on paljon lapsettomia ystäviä sekä puoliso. Välillä vain ihmetellään näitä kääpiöitä, jotka on kuin pikku keisareita. Kunto on huono, sekä fyysinen että psyykkinen. Ja siihenhän auttaa vain lisäraha, jota tarvitaan loputtomasti lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verojen maksu noin pännii, niin etkö voisi miettiä mitä palveluja sinä saat yhteiskunnalta, mitä palveluja käytät. Tulisin hulluksi jos miettisin että juuri minun veroni (joka nyt ei ole järin suuri) menisi johonkin tyhmään. Itse käytän kirjastoa ja olen muutaman kerran opiskellut työn ohessa, joissa olen saanut verorahojani takaisin. Kustannan tietysti myös puolisoni työttömyysturvan. En naapurin aatun tai serkun kaiman siskon.

Vierailija
4/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkään kaupungissa ei tavallinen keski-ikäinen pääse edes terveyskeskukseen lääkäriin. Kaikki rahat syydetty näille vuosi vuodelta laiskemmille ja huonommin käyttäytyville tulevaisuuden toivoille.

Vierailija
5/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat maksavat toki, mutta kun uusia maksajia ei tahdota tehdä niin jatkossa hekin elävät (esim eläkkeet) toisten rahoilla. Olen itsekin lapseton ja todennäköisesti jäänkin, koska ikää on jo yli 50.

Vierailija
6/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja se vasta-argumentti kun sanoo ettei halua lapsia, on yleensä että kuka tekee sitten tulevat veronmaksajat tähän maahan. Mitä ihmettä, puolet nykyisistä lapsista tulee jäämään ilman töitä jo nyt kun ei ole tarpeeksi työpaikkoja ja iso osa on henkisesti tai fyysisesti sellaisessa jamassa, ettei heistä tule ikinä mitään muuta kuin verovarojen kuluttajia. Tämä pitäisi jokaisen syyllistäjän muistaa. Kaikista ei tule veronmaksajia, se on fakta.

Vierailija
7/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja se vasta-argumentti kun sanoo ettei halua lapsia, on yleensä että kuka tekee sitten tulevat veronmaksajat tähän maahan. Mitä ihmettä, puolet nykyisistä lapsista tulee jäämään ilman töitä jo nyt kun ei ole tarpeeksi työpaikkoja ja iso osa on henkisesti tai fyysisesti sellaisessa jamassa, ettei heistä tule ikinä mitään muuta kuin verovarojen kuluttajia. Tämä pitäisi jokaisen syyllistäjän muistaa. Kaikista ei tule veronmaksajia, se on fakta.

Kutipaperiin jääneet maksavat toki myös aika vähän veroja.

Vierailija
8/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapseton saa niin sanoa. Lapsellinen ei tietenkään, koska sen jälkeen kun tekee päätöksen lisääntyä, ykkösprioriteetti pitää olla lapsi, tämän tarpeet ja hänen luotsaaminen kunnon kansalaiseksi. Sen jälkeen pitäisi olla automaatio, että omat halut ovat kakkossijalla siihen saakka kunnes lapsi on saatettu hyvän itsenäisen elämän alkuun. Jos tuntuu ettei siihen kykene, on ainoastaan kaikkien osapuolten etu jättää lisääntymättä. Hyvin yksinkertaista:)

Vierailija
9/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta eivät takuulla kulutakaan verovaroja.

Vierailija
10/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Veikkaisin, että harvempi tulee maksamaan summan, joka kuluu että nykyajan kläpi saadaan aikuiseksi ja veroja maksamaan.

Vierailija
11/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Minunpa veroista maksetaan ihmisille ties mitä peräpukamavoiteita ja rakennetaan autoteitä jonnekin itäsuomeen missä en ole ikinä käynytkään. En silti valita.

Vierailija
12/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton on itse lypsänyt lapsena yhteiskunnalta palvelut, päivähoidot ja koulutukset. Kun aikuisena pitäisi sitten maksaa tämä takaisin käymällä töissä ja maksamalla veroja, sekä käyttämällä vapaa-aikana työpanoksensa uusien lasten synnyttämiseen ja kasvatukseen, lapsettoman työpanos jää vain ansiotyöhön. Lapsi maksaa vanhemmalleen keskimäärin 120 000 + loputon työmäärä. Lapsettomat siis pääsevät halvalla ja luistavat ihmisten uusintamisesta.

Vierailija
13/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton ei itse ole ollut päiväkodissa, koulussa, ilmaisissa harrastuksissa jne? Ihan omia lapsuusaikojaan ne korvaa nyt maksettavilla veroillaan.

Vierailija
14/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai lapseton saa niin sanoa. Lapsellinen ei tietenkään, koska sen jälkeen kun tekee päätöksen lisääntyä, ykkösprioriteetti pitää olla lapsi, tämän tarpeet ja hänen luotsaaminen kunnon kansalaiseksi. Sen jälkeen pitäisi olla automaatio, että omat halut ovat kakkossijalla siihen saakka kunnes lapsi on saatettu hyvän itsenäisen elämän alkuun. Jos tuntuu ettei siihen kykene, on ainoastaan kaikkien osapuolten etu jättää lisääntymättä. Hyvin yksinkertaista:)

Pointti oli, että oletetaan muidenkin olevan suunnilleen syntyneen palvelemaan juuri sen oman jälkeläisen tarpeita. Missä kukaan julistaa, että minä ensin, kaikkein tärkeintä minulle ovat omat tarpeeni. Ei, julkisesti se on aina se oma lapsi ja ohella lapset yleensä.

Vierailija
15/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta eivät takuulla kulutakaan verovaroja.

Ap pap pap. Et laskenut kaikkia kuluja. Jos sen kutipaperin peräkamarin reiskalle maksaa yhteiskunta erilaisina tukina, niin periaatteessa kyllä kuluttavat silloin myös verovaroja.

Vierailija
16/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseton ei itse ole ollut päiväkodissa, koulussa, ilmaisissa harrastuksissa jne? Ihan omia lapsuusaikojaan ne korvaa nyt maksettavilla veroillaan.

Toki, mutta 80-luvulla oli kustannukset huomattavasti kohtuullisemmat, eikä koko sirkus pyörinyt joidenkin kääpiöiden oikkujen ympärillä.

Vierailija
17/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseton on itse lypsänyt lapsena yhteiskunnalta palvelut, päivähoidot ja koulutukset. Kun aikuisena pitäisi sitten maksaa tämä takaisin käymällä töissä ja maksamalla veroja, sekä käyttämällä vapaa-aikana työpanoksensa uusien lasten synnyttämiseen ja kasvatukseen, lapsettoman työpanos jää vain ansiotyöhön. Lapsi maksaa vanhemmalleen keskimäärin 120 000 + loputon työmäärä. Lapsettomat siis pääsevät halvalla ja luistavat ihmisten uusintamisesta.

Toki jokainen on koulun käynyt. Mutta nykyään on ilmaiset opiskelut, erityisluokat, melkein kaikki on niin erityisiä nyt. Koulupsykologit ym ym. Kaikki tämä, koska nykyajan vanhemmat haluavat teettää ja maksattaa kaiken yhteiskunnalla.

Vierailija
18/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko itse kasvanut aikuiseksi? Vai oletko ihminen, jonka ympärillä sirkus pyörii? Moni vela on.

Vierailija
19/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vois korjata vanhempiensa virheen ja poistaa itsensä.

Vierailija
20/52 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminäMinäminäminäminäminä