Saako lapseton sanoa,
että omasta mielestä tärkeintä eivät ole lapset ja tulevaisuus. Vaan oma elämä ja nykyhetki. Lapsettomat maksavat jo nyt veroissa nykyajan lasten mittavia ja hintavia palveluja. Ilmaiset koulutukset, kaiken maailman koulupsykologit ym. kokoajan kuulee, että lapsille tarvitaan lisää sitä ja tätä. Miksi eivät nykyajan vanhemmat kanna enää vastuutaan jälkikasvustaan kuten ennen, sekä taloudellisesti että muilla osa-alueilla.
Kommentit (52)
Se, että olet syntynyt ja käynyt koulun ei ole oma valintasi. Se, että teet tänne ylikuormitetulle pallolle lisää ylimääräisiä kuormittajia ja vaadit jatkuvasti suurempia summia yhteisestä potista itsellesi ja jälkeläisillesi taas on valinta.
Ei tajuta mitään lapsista ja niiden kasvatuksesta vaan nähdään lapset vain kuluina ja häiriötekijöinä. Päälle vielä uhotaan, ettei muka nykyajan lapsista edes aikuisena tule veronmaksajia. Ei edes hahmoteta, että myös itse ollaan joskus oltu lapsia.
Koska ei tunneta lapsiin liittyviä palveluja, höpistään jostain ihme erityisluokista, vaikka ne on menneiden vuosikymmenten luksusta, nykyään kaikki tungetaan inkluusion nimissä samaan luokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja se vasta-argumentti kun sanoo ettei halua lapsia, on yleensä että kuka tekee sitten tulevat veronmaksajat tähän maahan. Mitä ihmettä, puolet nykyisistä lapsista tulee jäämään ilman töitä jo nyt kun ei ole tarpeeksi työpaikkoja ja iso osa on henkisesti tai fyysisesti sellaisessa jamassa, ettei heistä tule ikinä mitään muuta kuin verovarojen kuluttajia. Tämä pitäisi jokaisen syyllistäjän muistaa. Kaikista ei tule veronmaksajia, se on fakta.
Juuri näin. Ja suuri osa työpaikoista on juurikin yhteiskunnan ilmaisia palveluja näille lapsille, jotka tarvitsevat kokoajan vain lisää palveluja kasvaakseen tervepäiseksi aikuiseksi.
Kertoisiko joku, mitä ovat nämä uudet lukuisat ilmaiset palvelut, joihin lapsiperheet hukutetaan? Joku lista vaikka, odotan innolla.
Vierailija kirjoitti:
Ap oletko itse kasvanut aikuiseksi? Vai oletko ihminen, jonka ympärillä sirkus pyörii? Moni vela on.
Kyllä olen. Ja hyvissä ajoin. Mitä nyt vaikka työpaikalla mietin käyyöstäni, on se huomattavasti kypsempää kuin esim monien perheellisten. Milläköhän tavalla velalla on tarvetta pyörittää sirkusta ympärillään. Ei onneksi esiinny mun piireissä tätä.
Lapsilisät alunperin tarkoitettiin köyhille perheille tuloerojen kaventamiseksi,miks sitä maksetaan tänään rikkaiden pennuille. Heidän vanhemmat pistää ne vain lapsensa tilille esim.ajokorttia tms. varten. Onko tähän meillä varaa?
Vierailija kirjoitti:
Kertoisiko joku, mitä ovat nämä uudet lukuisat ilmaiset palvelut, joihin lapsiperheet hukutetaan? Joku lista vaikka, odotan innolla.
Koulupsykologit, ilmaiset toisen asteen koulutukset ym. Vaikka kuinka monesta suunnasta kuullut, että panostuksesta huolimatta lapset käyttäytyvät vuosi vuodelta huonommin.
Viimeisimpänä esimerkkinä vaikka Imatralaisen bussikuskin pahoinpitely ja kuvaaminen, kun oli mennyt huomauttamaan ilkivallasta. Tämmöistä jälkeä saadaan näitä pikku keisareita paapomalla.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkään kaupungissa ei tavallinen keski-ikäinen pääse edes terveyskeskukseen lääkäriin. Kaikki rahat syydetty näille vuosi vuodelta laiskemmille ja huonommin käyttäytyville tulevaisuuden toivoille.
Meitä on minä, mies ja kolme lasta. Meillä aikuisilla on työterveyshuolto, nuorimmalla lapsella neuvola ja vanhimmilla lapsilla kouluterkkari.
Käytämme myös telkkarin päivystystä.
Tavallinen keski-ikäinen pääsee vaivansa niin vaatiessa terveyskeskukseen omalla vuorollaan.
Mistä päättelet, että lapsemme ovat laiskoja ja huonosti käyttäytyviä?
Keski-ikäistä lapsetonta nyt yleensäkin lapset kiukuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkään kaupungissa ei tavallinen keski-ikäinen pääse edes terveyskeskukseen lääkäriin. Kaikki rahat syydetty näille vuosi vuodelta laiskemmille ja huonommin käyttäytyville tulevaisuuden toivoille.
Meitä on minä, mies ja kolme lasta. Meillä aikuisilla on työterveyshuolto, nuorimmalla lapsella neuvola ja vanhimmilla lapsilla kouluterkkari.
Käytämme myös telkkarin päivystystä.
Tavallinen keski-ikäinen pääsee vaivansa niin vaatiessa terveyskeskukseen omalla vuorollaan.
Mistä päättelet, että lapsemme ovat laiskoja ja huonosti käyttäytyviä?
Keski-ikäistä lapsetonta nyt yleensäkin lapset kiukuttavat.
Juuri yritin soittaa viikolla tk:n ja läpi ei päässyt. Ei ole kaikilla työpaikoilla työterveyttä. Huonosta käytöksestä kuulee ja näkee ihan joka paikassa. Luonnollisestikaan en juuri sinun perhettäsi erikseen tiedä, en ole selvännäkijä. Kiva jos teillä on terveydenhuolto kunnossa ja lapsetkin. Minua ei vain kiinnosta sinun eikä muidenkaan lapset, eikä heihin syydetty taloudellinen panostaminen. Toki meitä kaikkia pitäisi kiinnostaa esim ilmasto, eritoten teidän, jotka olette tuottaneet tänne eläjiä vielä pidemmäksi aikaa kuin minun ikäluokkani.
Vierailija kirjoitti:
Lapseton ei itse ole ollut päiväkodissa, koulussa, ilmaisissa harrastuksissa jne? Ihan omia lapsuusaikojaan ne korvaa nyt maksettavilla veroillaan.
Ei nyt ihan noinkaan ollut. Olen aloittanut kansakoulun 60-luvulla,ei päiväkotia,ei kerhoja. Oppikoulussa piti olla eväät kun ruoka maksoi samoin lukio oli kallis kun lukukausimaksut+kirjat kustannettiin itse. Mutta hyvä kun asiat ovat nyt paremmin kuin silloin,en ole katkera. Hyvin olen pärjännyt. t. lapseton nainen 63v.
Ei ollut päiväkotia ja ilmainen harrastus oli leikkiä yksin metsässä.
Saahan sitä mielipiteensä sanoa, mutta Suomi on nyt vain on hyvinvointiyhteiskunta ja sellaisessa lapsiperheillekin on palveluita, koska lapsilla ja niiden vanhemmilla on paljon tarpeita. Lapseton ei ehkä ymmärrä, jos ei ole kokemusta lapsista. Esim. edullinen päivähoito; lapsia ei voi jättää yksin kotiin, kun vanhemmat menee töihin pyörittämään omalta osaltaan yhteiskunnan renkaita.
kaikenlaisia kommareita kans sikiää lapsituillansa täs nistimaassa.
Asia ei ole ihan noin mustavalkoinen. Tietenkin oma hyvinvointi ja elämän mielekkyys on erittäin tärkeää, mutta on kyllä typerää elää vain tässä hetkessä. Tulevaisuus tulee todennäköisesti, joten sen eteen voi ja kannattaa tehdä nyt töitä. Omenapuu kannattaa istuttaa mielummin nyt kuin huomenna.
Sain ensimmäisen lapsen ollessani 35v, joten siihen ikään mennessä olin kyllä jo maksanut veroja puolison kanssa useita tuhansia kuukausittain. Molemmat vakitöissä koko aikuisuuden. Että ei se nyt suoraan niin mene, että te nyt maksaisitte meidän perheellisen elämisen, kyllä tässä on itsekkin kannettu siihen yhteiseen kaivoon. Lääkärikäynnit hoidettu aina yksityisellä, joten ei niitäkään palveluita ole käytetty ja siten systeemiä kuormitettu. Ainoastaan teillä ajan ja kirjastoa käytän edelleen.
Vielä sen lisään, että on meitä hyviäkin vanhempia ja nimenomaan fiksujen ja hyvin toimeentulevien kannattaisi lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät alunperin tarkoitettiin köyhille perheille tuloerojen kaventamiseksi,miks sitä maksetaan tänään rikkaiden pennuille. Heidän vanhemmat pistää ne vain lapsensa tilille esim.ajokorttia tms. varten. Onko tähän meillä varaa?
Aikanaan lapsista sai verohelpotuksia, enää ei.
Vierailija kirjoitti:
Itse en halua edes työskennellä missään nykyajan lasten parissa. Lapsiperheillähän tuntuu olevan olettamus, että muut ovat syntyneet pelkästään passaamaan heitä.
Täh? Perusteletko vähän?
En tunne ketään vanhempaa, joka ajattelisi näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseton ei itse ole ollut päiväkodissa, koulussa, ilmaisissa harrastuksissa jne? Ihan omia lapsuusaikojaan ne korvaa nyt maksettavilla veroillaan.
Ei nyt ihan noinkaan ollut. Olen aloittanut kansakoulun 60-luvulla,ei päiväkotia,ei kerhoja. Oppikoulussa piti olla eväät kun ruoka maksoi samoin lukio oli kallis kun lukukausimaksut+kirjat kustannettiin itse. Mutta hyvä kun asiat ovat nyt paremmin kuin silloin,en ole katkera. Hyvin olen pärjännyt. t. lapseton nainen 63v.
Itse kävin lukion vasta 80-luvulla. En muista, että silloin olisi ollut kummoista lukukausimaksua, mutta kirjat kyllä piti kustantaa itse. Siitä jatkoin sitten teknilliseen korkeakouluun, jossa oli muodollinen lukukausimaksu (jotain 500mk) mutta kaikki muu piti sitten kustantaa itse. Eka vuosi meni opintolainalla. Sitten välivuosi armeijassa, jonka jälkeen opintotuki nousi sille tasolle, että kesät töitä paiskimalla pärjäsi aina talven yli.
Tosin keväällä laskettiin killinkejä, että ne riittää ekaan kesätyötiliin, joka tuli yleensä vasta kesäkuun puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin lukion vasta 80-luvulla. En muista, että silloin olisi ollut kummoista lukukausimaksua, mutta kirjat kyllä piti kustantaa itse. Siitä jatkoin sitten teknilliseen korkeakouluun, jossa oli muodollinen lukukausimaksu (jotain 500mk) mutta kaikki muu piti sitten kustantaa itse. Eka vuosi meni opintolainalla. Sitten välivuosi armeijassa, jonka jälkeen opintotuki nousi sille tasolle, että kesät töitä paiskimalla pärjäsi aina talven yli.
Tosin keväällä laskettiin killinkejä, että ne riittää ekaan kesätyötiliin, joka tuli yleensä vasta kesäkuun puolella.
Tästä unohtui se varsinainen pointti, että jos olisi pitänyt maksaa Teknillistä korkeakoulua käydessä vastaavan ulkomaalaisen koulun lukukausimaksut, niin olis jäänyt käymättä, paitsi, jos olisi sitoutunut velkavankeuteen. No ehkä se tähän ikään mennessä (50+) olisi jo maksettu pois.
Jokainen meistä on sukunsa viimeinen. Lapsia tehdään vain itsekkäistä syistä. Pulaahan niistä ei tässä maailmassa ole.