Joulu on rauhoittumisen aikaa -hah, oliskin!
Kolmena päivänä paikasta toiseen ajelua ja kyläilyä, rentoudesta kaukana. Onneksi omalla kohdalla ajokilsat jää kuitenkin alle 20km suuntaansa. Mut silti, stressaa. Ihan kauhean hankala dilemma kun sukua kokoontuu ja kaikki tulevat paikalle eli jos kieltäytyisin kyläilemästä (mihin tietysti aikuisella ihmisellä on oikeus) niin en sitten osaisi siitä kotona olostakaan nauttia kun tietäisin että muut siellä kokoontuvat silti keskenään. Sit minulla on vielä tuoreehko suhde, joten siinäkin on oma säätämisensä että minkä verran joulua vietetään yhdessä ja minkä verran erikseen. Muita, joista tuntuu samalta? Ja tähän ei tarvitse tulla kertomaan kuinka kokoontumisia tulisi välttää tänä jouluna(kin) Pidetään tautivapaana tämä keskustelu.
Kommentit (2)
Aina kannattaa kysyä itseltään: kenen ja minkä vuoksi teen niin? Mitä minä haluaisin tehdä? Ihmiset kuvittelevat tietävänsä, mitä muut heiltä odottavat. Usein se ei pidä paikkansa ja pahimmillaan kaikki toimivat kuvitelmien mukaan. Koska avoin keskustelu kunkin toiveista tuntuu olevan suomalaisille vaikeata, on otettava silloin oma elämä käsiinsä ja toimittava, miten itse haluaa. Aikuinen ihminen vastas itse omista tunteistaan. Kun yksi muuttaa käytöstään, se voi herättää muissa kateutta tai katkeruutta. Et ole vastuussa siitä.
Up