Kirsti Paakkasella ei ollut yhtään ystävää tai läheistä, kuoli työkavereiden ympäröimänä
Surullista :( Kirstiä kävi hesarin mukaan ennen kuolemaa katsomassa vain vanhat työkaverit. Vielä kuolinvuoteellakin puhui vain Marimekosta
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi olla niin yksinäinen?
Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole, todella moni muukin on. Ei itsellänikään ole yhtään ystävää ja hukutan itseni töihin, niitä onneksi riittää loputtomiin. Työkaverit toki on. Mutta heidän kanssaan puhutaan aika pintapuolisesti ja enemmän he puhuvat lapsistaan. Minulla kun ei ole lapsia eikä miestä niin on vähän puheenaiheet vähissä.
Olen kiitollinen kaikista ihmisistä joita elämässäni on. Isäni kuoli äskettäin, mutta äiti elää vielä. Tätä tämä elämä joillakin on.
Toisaalta ihmiset harvoin ovat supermukavia. Kyllä minua ainakin rasittaa esim. äitini jouluvierailu. Hän ei tosiaankaan ole helppo ihminen. Ei hyödytä laittaa edes joulupöytää. Hän siirtää kaiken ja syö mieluiten yksin vierashuoneessa. Kyttää kaikki tavarat ja laskee mitä mikäkin on maksanut. On tosi negaaja muutenkin. Pidän itselleni joulun kun hänen vierailunsa on päättynyt. Aikuisiällä psykologiaa opiskelleena olen ymmärtänyt miksi olin teininä niin masentunut. Siskoni taas on psykologin tuomion mukaan sadisti. Sellaisia lähesiä ei paljoa kaipaa. Eri asia sitten mikäli läheiset olisivat oikeasti mukavia ja toisilleen hyvää toivovia.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä39337 kirjoitti:
En niinkään ota kantaa Paakkasen ystäviin kuolinvuoteella vaan siihen valtavaan elämäntyöhön mitä hän suomalaiseen yhteiskuntaan rakensi. Marimekko on nyt tunnettu maailmalla ja tuottaa valtavasti rahaaj ja mainetta Suomelle. Hän jätti myös megaperinnön Suomen lapsille kiitollisuudesta siitä mitä oli saanut vaikka oli vaatimattomista oloista. Uskon, että hän lähti vanhana ja jo hyvin hauraana niiden ystävien ympäröimä jotka oli halunnut. Sairauksien ja lonkkamurtuman heikentämänä kuolema tulee yleensä aina nopeasti, ilman, että monikaan ehtii kuolinvuoteen luo!
Marimekko on pikkufirma, jonka liikevaihto vastaa yhden prisman liikevaihtoa. Tunnettu Suomessa, rajojen ulkopuolella täysin marginaalinen brändi, vastaavia on tuhansia.
Tulepa esittelemään se sun oma firma, joka on Marimekkoa suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole, todella moni muukin on. Ei itsellänikään ole yhtään ystävää ja hukutan itseni töihin, niitä onneksi riittää loputtomiin. Työkaverit toki on. Mutta heidän kanssaan puhutaan aika pintapuolisesti ja enemmän he puhuvat lapsistaan. Minulla kun ei ole lapsia eikä miestä niin on vähän puheenaiheet vähissä.
Olen kiitollinen kaikista ihmisistä joita elämässäni on. Isäni kuoli äskettäin, mutta äiti elää vielä. Tätä tämä elämä joillakin on.Toisaalta ihmiset harvoin ovat supermukavia. Kyllä minua ainakin rasittaa esim. äitini jouluvierailu. Hän ei tosiaankaan ole helppo ihminen. Ei hyödytä laittaa edes joulupöytää. Hän siirtää kaiken ja syö mieluiten yksin vierashuoneessa. Kyttää kaikki tavarat ja laskee mitä mikäkin on maksanut. On tosi negaaja muutenkin. Pidän itselleni joulun kun hänen vierailunsa on päättynyt. Aikuisiällä psykologiaa opiskelleena olen ymmärtänyt miksi olin teininä niin masentunut. Siskoni taas on psykologin tuomion mukaan sadisti. Sellaisia lähesiä ei paljoa kaipaa. Eri asia sitten mikäli läheiset olisivat oikeasti mukavia ja toisilleen hyvää toivovia.
Olet kyllä jalo ihminen, kun äitisi kanssa ylipäänsä vietät joulua. Kuulostaa aika karulta. Tsemppiä tulevaan juhlaan.
Musta tuntuu, että ihmeellisesti joitakin toisia ihan ventovieraita voi häiritä joidenkin ystävättömyys, vaikka henkilöä itseään ei häiritsisi ollenkaan. Huvittava tilanne varsinkin sellainen, missä valehdeltaisiin, jonkun valittavan ystävättömyyttään ja jotkut yrittävät sitten toisten "käskystä" ystävystyä ja käyttäytyvät varsin merkillisesti henkilöä kohtaan. Tai sama se mitä on sanottu, mutta ylipäätänsä jos valehdellaan jostain jotain, vaikka että on itkeskellyt ja valitellut jonkun asian perään ja jotkut lähtevät sitten toimimaan sen mukaan, vaikka henkilö ei ole sanonut yhtään mitään ja saattaa olla itseasiassa ihan eri mieltä asioista mitä esitetään muille.
Tyhmänhän siinä tekee itsestään vaan ne henkilöt, joille on selitelty puuta heinää, uskoneet kaiken ja ryhtyneet toimimaan sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että ihmeellisesti joitakin toisia ihan ventovieraita voi häiritä joidenkin ystävättömyys, vaikka henkilöä itseään ei häiritsisi ollenkaan. Huvittava tilanne varsinkin sellainen, missä valehdeltaisiin, jonkun valittavan ystävättömyyttään ja jotkut yrittävät sitten toisten "käskystä" ystävystyä ja käyttäytyvät varsin merkillisesti henkilöä kohtaan. Tai sama se mitä on sanottu, mutta ylipäätänsä jos valehdellaan jostain jotain, vaikka että on itkeskellyt ja valitellut jonkun asian perään ja jotkut lähtevät sitten toimimaan sen mukaan, vaikka henkilö ei ole sanonut yhtään mitään ja saattaa olla itseasiassa ihan eri mieltä asioista mitä esitetään muille.
Tyhmänhän siinä tekee itsestään vaan ne henkilöt, joille on selitelty puuta heinää, uskoneet kaiken ja ryhtyneet toimimaan sen mukaan.
Tiedän vastaavan tapauksen. Kaikkea levitelty ympäriinsä ja ihmiset pässeinä juosseet huolestuneena ympäriinsä. Kaikkein huvittavinta ovat olleet huhut ongelmallisista sukulaissuhteista, vaikka oikeasti henkilöllä on varsin hyvät välit olleet aina molempiin vanhempiin, eikä mitään isoja ristiriitoja kenenkään kanssa.. Ihmisiä saadaan kai uskomaan helposti mitä vain kunhan vaan kerrotaan ja toistetaan.
Mikä sen huvittavampaa kun saada huolestuneita katseita eikä itse tiedä miksi tai jos nämä tulevat jostain keksitystä ei todellisesta aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kiitollinen kaikista ihmisistä joita elämässäni on. Isäni kuoli äskettäin, mutta äiti elää vielä. Tätä tämä elämä joillakin on.Toisaalta ihmiset harvoin ovat supermukavia. Kyllä minua ainakin rasittaa esim. äitini jouluvierailu. Hän ei tosiaankaan ole helppo ihminen. Ei hyödytä laittaa edes joulupöytää. Hän siirtää kaiken ja syö mieluiten yksin vierashuoneessa. Kyttää kaikki tavarat ja laskee mitä mikäkin on maksanut. On tosi negaaja muutenkin. Pidän itselleni joulun kun hänen vierailunsa on päättynyt. Aikuisiällä psykologiaa opiskelleena olen ymmärtänyt miksi olin teininä niin masentunut. Siskoni taas on psykologin tuomion mukaan sadisti. Sellaisia lähesiä ei paljoa kaipaa. Eri asia sitten mikäli läheiset olisivat oikeasti mukavia ja toisilleen hyvää toivovia.
Olet kyllä jalo ihminen, kun äitisi kanssa ylipäänsä vietät joulua. Kuulostaa aika karulta. Tsemppiä tulevaan juhlaan.
Ihme kommentti. Mäkin vietän äitini kanssa, mutta oma perhe myös mukana. Kaikilla ei ole laajaa sukua tai on tekemisissä vaan harvojen sukulaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kommentti. Mäkin vietän äitini kanssa, mutta oma perhe myös mukana. Kaikilla ei ole laajaa sukua tai on tekemisissä vaan harvojen sukulaisten kanssa.
Luitko kommentin johon vastasin? Toivottavasti sun äiti käyttäytyy paremmin. Itsekin vietän joulua monenlaisilla kokoonpanoilla. Kukaan ei onneksi hipsi omiin oloihinsa jouluruokaa syömään, vaan kaikki tykkäävät istua yhdessä. Kukaan ei tee inventaaria, ainakaan näkyvästi/kuuluvasti kotini irtaimistosta.
Joskus kannattaisi lukea ja syventyä aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Niin kyseenalaista on jos jotkut lähetetään "tukemaan" jotain, mutta henkilö ei edes itse tiedä miksi ja mihin. Se todistaakin aika hyvin tukemisen jalon tarkoituksen ja sopiikin kysyä mistä ja kenen laittamana on tukikampanja lähtenyt liikkeelle. Jos henkilö ei itse ole "ongelmistaan" (olkoon todellisia tai keksittyjä) kertonut sopii kysyä myös kuka niistä tietää sitten ja miten ja miksi levitellä ympäriinsä eli mikä on tarkoitus. Ei nolaaminenkaan toimi, jos kohde ei tiedä mitä on puhuttu, eikä muutenkaan välitä.
Kirsti Paakkasella oli yksi lapsi. Se oli Marimekko.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin moni äiti ja isä, monilapsisen perheen vanhempi, kuolee ilman, että vuoteen vierellä on ainuttakaan lasta.
He ehtivät vain perinnönjakoon.
Äläpä syyllistä. Moni asuu muualla kuin vanhemmat, ei siinä ehdi kuolinvuoteelle. Oma isä oli viikkoja saattohoidossa, mutta kuoleman hetkellä vuoteen vierellä oli vain hoitaja ja ambulanssihenkilökunta. Me ei oltaisi ehditty muutaman kilometrin päästä.
Perunkirjoituksen ajankohta on tiedossa hyvissä ajoin eikä perinnönjaossa kenenkään tarvitse olla paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä39337 kirjoitti:
En niinkään ota kantaa Paakkasen ystäviin kuolinvuoteella vaan siihen valtavaan elämäntyöhön mitä hän suomalaiseen yhteiskuntaan rakensi. Marimekko on nyt tunnettu maailmalla ja tuottaa valtavasti rahaaj ja mainetta Suomelle. Hän jätti myös megaperinnön Suomen lapsille kiitollisuudesta siitä mitä oli saanut vaikka oli vaatimattomista oloista. Uskon, että hän lähti vanhana ja jo hyvin hauraana niiden ystävien ympäröimä jotka oli halunnut. Sairauksien ja lonkkamurtuman heikentämänä kuolema tulee yleensä aina nopeasti, ilman, että monikaan ehtii kuolinvuoteen luo!
Marimekko on pikkufirma, jonka liikevaihto vastaa yhden prisman liikevaihtoa. Tunnettu Suomessa, rajojen ulkopuolella täysin marginaalinen brändi, vastaavia on tuhansia.
Ei väite ollut, että mulla on isompi yritys kuin Marimekko. Väite oli, että Marimekko on tunnettu maailmalla ja teki valtavasti rahaa. Kerroin vain minkäkokoinen ja tunnettu Marimekko on. Koon puolesta vertailukohta on vaikka Kannelmäen Prisma. Turha tosiasioista on suuttua.
Vierailija kirjoitti:
On surullista, jos työ on pakkopullaa ja tapa ansaita rahaa, mutta Paakkasen kohdalla asia ei tainnut olla näin.
Jos työ ja yritys on ollut intohimo ja elämän merkityksellisin asia, niin eikö ole silloin hienoa, että kuoleman hetkelläkin se on läsnä?
Hyvä jumala, jos teet minusta hullun niin älä ainankaan työhullua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä39337 kirjoitti:
Ei väite ollut, että mulla on isompi yritys kuin Marimekko. Väite oli, että Marimekko on tunnettu maailmalla ja teki valtavasti rahaa. Kerroin vain minkäkokoinen ja tunnettu Marimekko on. Koon puolesta vertailukohta on vaikka Kannelmäen Prisma. Turha tosiasioista on suuttua.
Eivät ole verrattavissa. Prisma on päivittäisruokakauppa ja se myy monenmerkkisiä ja laatuisia tuotteita. Marimekko myy vain omia tuoteitaan, Marimekkoa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös hän ollut vapaaehtoisesi lapseton? Jätti miehensä, keskittyäkseen yritykseensä.
Mutta olihan hänellä tyyliä. Ja rajut korkokengät, vau!
m56
Ei ollut vapaaehtoisesti lapseton vaan olisi halunnut lapsia ja se oli hänen elämänsä suuri suru.
Kuinka moni teidän työkavereista tulee kuolinvuoteellenne?
Minun ei kyllä tule yksikään , mutta joitakin muita uskoisin tulevan . Eli kyllä nuo hänen työkaverinsa varmasti olivat ihan ystäviä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen julkisuuden henkilön kohtalo. Ei yhtään oikeaa ystävää 😥
No eipä niitä ole meillä taviksillakaan, ettei sen puoleen.
Edes sisarusten kanssa ei tulla toimeen, saati muiden. Ihmissuhteet on äärimmäisen mutkikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin moni äiti ja isä, monilapsisen perheen vanhempi, kuolee ilman, että vuoteen vierellä on ainuttakaan lasta.
He ehtivät vain perinnönjakoon.
Niinhän sitä on sanottu, että äiti hoitaa kymmenen lasta mutta kymmenen lasta ei hoida äitiään.
Miksi pitäisi olla ”laaja ystäväpiiri”? Työkaveri voi olla samalla ystävä! Lisäksi luuletteko että vaikka niitä ystäviä olisi paljonkin, kaikki satavuotiaat kokoontuu toistensa kuolinvuoteille?
Sitä paitsi kuolinvuoteelle menokaan ei ole niin helppoa. Ei ainakaan meidän perheessä ole pystytty käymään katsomassa kaikkia kuolemassa olevia ystäviä/sukulaisia sairaalassa. Olen nähnyt oman isäni kuolleena ennen arkkuun laittoa ja se oli kammottavaa.
Elämässä hyvin moni asia on täyttä feokkiä. Useimmat ihmisetkin.