Miten ihmeessä annan itsestäni jatkuvasti täysin päinvastaisen ja niin negatiivisen kuvan?
Jokin mussa herättää monissa käsittämätöntä vihaa. Erityisen kummallista tässä on se, että ne asiat mistä ihmiset mua 'syyttää' menee niin täysin pieleen:
Yhdessä vaiheessa mua pidettiin jatkuvasti narkkina ja juoppona, vaikka oon oikeasti täysin päihteetön. On luultu lukuisia kertoja tra nsuksi ja ahdisteltu ho moudesta, vaikka oon biologinen nainen (tämän takia ollut jopa väkivallan uhkaa). Nyt sitten nykyisellä asuinalueella jouduin lähes saman tien pahasti hu oran maineeseen, vaikka todellisuudessa oon itse asiassa seksuaalisesti estynyt, en koskisi kenenkään genitaaleihin pitkällä tikullakaan. Vuosien varrella ollut monenlaista muutakin soppaa, mutta nuo esimerkit riittäköön.
Miten on mahdollista, että musta lähtee näin virheellisiä, täysin päinvastaisia 'viboja' ja vielä niin negatiivisia? En halua kenellekään mitään pahaa, haluaisin vain olla ja elää rauhassa. Mutta jokin mussa aina vaan triggeröi muita ihmisiä tavalla tai toisella, laittauduin sitten miten hyvänsä. Alan olla jo täysin ymmälläni, minkä ihmeen kirouksen oon saanut ylleni? Mikä kumma on se x-tekijä mussa, mikä saa muut ihmiset reagoimaan niin vahvasti?
Kommentit (37)
Yritän valheellisesti ylläpitää kulissia muille? Olen valhe ja valhetta aliusta loppuun? Tämä on sanomasi.
Toivottavasti joku lapioi kappaleesi tunkiolle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on niskassa satapäinen pskaa puhuvien ihmisten verkosto joka ottaa yhteyttä läheisiini, juoruaa, valehtelee ja kääntää heidät minua vastaan. Kyse on heistä.
Lääkitys auttaa!
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Ei halua myöntää totuutta millainen olet ja yrität valheellisesti ylläpitää kulissia millainen haluaisit olla
Mulla ei ole mitään muuta motiivia muokata itseäni kuin se että saisin olla rauhassa ihmisiltä. En aio vapaaehtoisesti liikkua ihmisten ilmoilla sen näköisenä, että saan siitä ylimääräistä lokaa niskaani. En ole niin masokistinen. Jos se on jonkun mielestä feikkiä, niin olkoon. Yritän vain suojella itseäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minulla oli yhdessä elämänvaiheessa samanlaista. Ihan kuin olisin ollut yleinen sylkyämpäri, jota kaikilla oli velvollisuus härkkiä ja kiusata.
Todennäköisesti sinulla on jotain samaa, eli selkääsi on ikään kuin teipattu lappu, jossa lukee "Potkaise minua!" ja muut ihmiset hyökkäävät kimppuusi kuin lauma simpansseja.
Osaatko yhtään arvioida, että mikä mahtoi saada sen loppumaan sun kohdalla?
Ap
Oletan, että minulla meni huonosti, ja se näkyi kilometrin päähän. Vieraat ihmiset saattoivat äristä tai komennella. Jopa yksi läheisistä kavereistani alkoi kiusata minua niin, että muiden ystävien oli jo pakko puuttua siihen meininkiin.
Jotkut ihmiset vaan ovat sellaisia, että he menevät potkimaan maahan poljettua ihmistä sen sijaan, että auttaisivat tai edes kulkisivat ohi.
Todennäköisesti vaan näytin sellaiselta, että minuun saa purkaa pikkusieluisten ihmisten mikroaggressioita ilman että sillä on mitään seurauksia. Ja sehän oli totta - en koskaan ärähtänyt takaisin enkä puolustanut itseäni. Painuin vain entistä enemmän lysyyn ja käperryin sisäänpäin.
Tilannetta ei hirveästi auttanut, että oli jo valmiiksi vaikea olla, ja kaikki ikävä jäi mieleen liiankin hyvin.
Suomi on täysi paskanpuhujien ihmemaa.
Tekstisi perusteella vaikutat fiksulta ja normaalilta ihmiseltä, mutta kateelliset tuntemattomat ihmiset vain haluavat sabotoida elämääsi paskapuheillaan.
Kuulostat älykkäältä ja mukavalta ja sanakin on hallussa. Luonteessa ei ole vikaa. Joten, kuten moni on sanonut, kyse on ulkonäöstä. Oletko liian pitkä ja roteva naiseksi? Tuumin vaan, kun sanoit, että transuksi luultu? Joku sun ulkonäössä saa ihmiset tuntemaan olonsa epämukavaksi. Joku sussa signaloi epänormaaliutta, tavalla tai toisella. Epänormaalius herättää ihmisissä primitiivistä pelkoa, joka ilmenee yhtä alkukantaisena aggressiona.
Vierailija kirjoitti:
Yritän valheellisesti ylläpitää kulissia muille? Olen valhe ja valhetta aliusta loppuun? Tämä on sanomasi.
Sulla on näköjään joulupullot juotu jo ennen joulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minulla oli yhdessä elämänvaiheessa samanlaista. Ihan kuin olisin ollut yleinen sylkyämpäri, jota kaikilla oli velvollisuus härkkiä ja kiusata.
Todennäköisesti sinulla on jotain samaa, eli selkääsi on ikään kuin teipattu lappu, jossa lukee "Potkaise minua!" ja muut ihmiset hyökkäävät kimppuusi kuin lauma simpansseja.
Osaatko yhtään arvioida, että mikä mahtoi saada sen loppumaan sun kohdalla?
ApOletan, että minulla meni huonosti, ja se näkyi kilometrin päähän. Vieraat ihmiset saattoivat äristä tai komennella. Jopa yksi läheisistä kavereistani alkoi kiusata minua niin, että muiden ystävien oli jo pakko puuttua siihen meininkiin.
Jotkut ihmiset vaan ovat sellaisia, että he menevät potkimaan maahan poljettua ihmistä sen sijaan, että auttaisivat tai edes kulkisivat ohi.
Todennäköisesti vaan näytin sellaiselta, että minuun saa purkaa pikkusieluisten ihmisten mikroaggressioita ilman että sillä on mitään seurauksia. Ja sehän oli totta - en koskaan ärähtänyt takaisin enkä puolustanut itseäni. Painuin vain entistä enemmän lysyyn ja käperryin sisäänpäin.
Tilannetta ei hirveästi auttanut, että oli jo valmiiksi vaikea olla, ja kaikki ikävä jäi mieleen liiankin hyvin.
Joo kuulostaa tutulta, samanlaista itselläkin. Pitäisi opetella puolustamaan itseäni paremmin.
Se on kyllä ikävää, miten ihmiset tuppaa hyökkäämään juuri niiden kimppuun, joilla näkee menevän jo muutenkin huonosti. Empatiakyky loistaa poissaolollaan... Ihminen on ihmiselle susi.
Ap
Mulla vähän sama, mutta olen mies. Sellainen Frendien Joey-tyyppinen. Älyttömän komea ja mukava, mutta ihmiset eivät vaan meinaa uskoa, että olen tällainen. Ulkonäön vanki :(
Vierailija kirjoitti:
Suomi on täysi paskanpuhujien ihmemaa.
Tekstisi perusteella vaikutat fiksulta ja normaalilta ihmiseltä, mutta kateelliset tuntemattomat ihmiset vain haluavat sabotoida elämääsi paskapuheillaan.
Kiitän kannustavista sanoista.😊 Oon kyllä vakavasti harkinnut ulkomaille muuttoa, varsinkin siitä lähtien kun luin, että Suomi oli jonkun tutkimuksen mukaan kuudenneksi epäempaattisin maa. Se selittääkin jo paljon...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat älykkäältä ja mukavalta ja sanakin on hallussa. Luonteessa ei ole vikaa. Joten, kuten moni on sanonut, kyse on ulkonäöstä. Oletko liian pitkä ja roteva naiseksi? Tuumin vaan, kun sanoit, että transuksi luultu? Joku sun ulkonäössä saa ihmiset tuntemaan olonsa epämukavaksi. Joku sussa signaloi epänormaaliutta, tavalla tai toisella. Epänormaalius herättää ihmisissä primitiivistä pelkoa, joka ilmenee yhtä alkukantaisena aggressiona.
Noh. Olin enemmän tai vähemmän koulukiusattu nuoruusvuosieni ajan. Normaalin juoruilun ja ulkopuolelle sulkemisen lisäksi oli ihan maahan paiskomista, esineillä heittämistä, varastelua jne. Normaalisti olin vain yhden porukan kohteena, mutta jos vointini heikkeni (ei kukaan jaksa määrättömästi kiusaamista, etenkin jos on vasta lapsi ja elämään tulee muutakin kuormitusta), aloin kelvata kohteeksi myös aivan vieraille ihmisille. Eli mitä heikommassa hapessa olin henkisesti - ehkä jopa aidosti masentunut välillä - sitä suurempi joukko ihmisistä tahtoi tehdä minulle pahaa. Vieraat ihmiset eivät olleet fyysisesti väkivaltaisia tai mitään, mutta täysin tuntemattomien ihmisten minuun kohdistama henkinen väkivalta oli suorastaan hämmentävän yleistä jos surin lemmikin kuolemaa, tunsin itseni yksinäiseksi tmv.
Kasvoin ihan normaaliksi työtä tekeväksi aikuiseksi, mutta en hyväksy ihmisiä lähelleni enää lainkaan. Se on säästänyt minua monelta surulta, kun en suotta hakeudu ihmisten seuraan.
Tässä on nyt varmaan kaksi ongelmaa.
1) Henkisesti väkivaltaisia ihmisiä riittää, sellaiset haistavat kilometrin päähän jos joku on vähänkään epävarma ja tykkäävät purkaa sitä omaa sairasta p*skaansa muiden niskaan.
2) Sinulta puuttuu tukiverkko/olet yksinäinen, joten välität tavallaan liikaa (joo helppo sanoa) mitä joku randomk*sipää sinusta ajattelee. Tarvitsisit edes sen yhden ihmisen joka välittää ja pitää sun puolia ja johon voit luottaa. Jokainen tarvitsee. Kun löytyy "backupia" ei enää tarvitse välittää (ihan niin paljoa ainakaan) kaikenmaailman mulqvisteista.
Tsemppiä, koita jaksaa etsiä niitä hyviä tyyppejä, kyllä niitä tuolla on. Jos ei muuten niin erilaisista netin yhteisöistä. Ole sinnikäs, kyl se siitä vielä! Et paini näiden ongelmien kanssa yksin. Tuntuu että tää on suorastaan epidemia Suomessa että sitä tukiverkkoa ei ole ja yksinäisyydestä kärsitään.
Mutta kyllä se lopulta kuitenkin alkaa, kun asettuu aloilleen yhteen paikkaan. Ei koko ajan voi muuttaa paikasta toiseen.
Ap