Monetko lakanat teiltä löytyy?
http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-1427530538385.html
Eli monetko lakanat teiltä löytyy yhtä sänkyä kohti? Meillä jokaisen lapsen kaapista löytyy noin 4-5 vaihtolakanat ja vanhempien sänkyyn lakanoita on 6 erilaiset. Heräsipä tuota juttua lukiessa ajatus, että karsisin osan..
Kommentit (17)
Mulla oli äsken vielä kolme aluslakanaa, kolme pussilakanaa ja kuusi tyynyliinaa, mutta kissa repi yhen aluslakanan, niin kävin ostaa kaks lisää ja kaks tyynyliinaa. Täytyis vielä ainakin pussilakanoita ostaa, kun poikaystävä muuttaa tänne.
Lapselle kahdet, aikuisille neljät. Enimmillään on ollut 4 yövierasta, jolloin käyttämättöminä oli vaan 3 lakanat.
Kyllä ne kaikki löytyy, hukassa ei ole yksikään.
12 alus-, 7 pussilakanaa, uudistin joku aika sitten reikäiset lakanani uusiin.
Meillä on kolmet / sänky. Yhdet näistä jätetään kesällä anopin mökille. Siksi kahdet on vähän niukasti. Tosin esim. vanhempien sängyssä on yleensä aina samat lakanat.
Kaikille lapsille neljät lakanat jokaiselle (koska välillä on yövieraita ja joskus pienimmällä saattaa päästä vahinko). Aikuisten sänkyyn on kahdet lakanat. Laitan aina suoraan pesukoneeseen lakanat, kun olen vaihtanut ja meillä on kuivausrumpu.
Lastensänkyyn kaksi, pinnasänkyyn kolme ja parisänkyyn kolme.
Minulla on kolme settiä tuplaleveitä silkkilakanoita. Nukun aina yksin ja alasti, joten olen investoinut sängyssä lukemisen ja nukkumisen nautinnon maksimointiin. On minulla kaksi ihanaa pellavasettiäkin, mutta ne otan käyttöön harvakseltaan, kun tekee mieli rapeaa, mankeloitua elämystä.
Olipa muuten harvinaisen typerä juttu :o Meillä on parisänkyyn kahdet lakanat, pitäisi uusia kun alkavat olla sen verran kulahtaneet..
Lasten sänkyyn 4 pientä lakanaa ja just saatiin 6 lakanaa joista osa on pieniä, osa isoja. Lisäksi anopin jäljiltä kaapista löytyy varmaan 5 tavallista valkoista lakanaa. Noita 80x200 sänkyyn tulevia lakanoita voi onneksi hätätapauksessa käyttää parisängyssäkin.
Ja noista mainoskynistä. Olen tullut siihen lopputulokseen, että kyniä ei ole koskaan liikaa, eikä mulla ole ikinä koskaan mikään kynä hajonnut mihinkään laukkuun.
Ja jääkaapin ovessa on *hui kauhistus* magneetilla tärkeitä lappuja, esim tällä hetkellä sairaslomatodistus jonka vien ensi viikolla töihin, sekä kiinteistöverolappu joka lähtee kohta vanhemmilleni
Kahdeksan pussilakanaa ja kolme muotoonommeltua aluslakanaa.
Mies tuo kaiken isänsä kuolinpesästä. Melkein siis. Hänellä kahdetkymmenet lakanat.
Mulla on seitsemät ja lapsella viidet.
Lapsille 2-3 lakanat+pussilakanoita ja matsaavia tyynyliinoja 3kpl. Meille vanhemmille samoin.
Ihan järkyttävä määrä. Tuplaleveitä pussilakanoita on ainakin 9kpl, yksittäisiä pussilakanoita on yli 20kpl. Aluslakanoita ja tyynyliinoja on. Perheessämme 4hlö, mutta yökyläily ennätys on, että täällä on nukkunut 15 hlö.
Aikuisten sänkyyn kolmet, lapsen sänkyyn kolmet. Vähemmälläkin pärjäisi kun on kuivausrumpu.