Muita joiden mielestä Titanic-elokuva on yliarvostettu?
Huonosti näytelty, hirveästi virheitä, tylsä tarina joka keskittyy vain pariin henkilöön vaikka mielenkiintoisia henkilöitä olisi muitakin, myös leikkauksessa on tullut paljon virheitä. Jokaisella katsomis kerralla löytää vain lisää virheitä. Ihmettelen tämä on voinut voittaa niin paljon palkintoja. Jos elokuvassa oli joku muu laiva Titanicin sijaan niin en edes vaivautuisi katsomaan. Musiikki sentään on loistavaa ja sopii elokuvaan.
Loppuun haluan lisätä, että tekisin varmasti paremman, koska joku kuitenkin tulee sanomaan "tee itse parempi".
Kommentit (66)
Sanoisin että on ok, mutta ehkä ylihehkutettu kuitenkin. Kyllä sen kerran katsoo, toista kertaa en viitsi. Leonardo di Caprio on ärsyttävä kyllä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:43"]
Kuulostat fanaattiselta ja oudolta. Haloo, se on Hollywood-leffa eikä dokumentti.
[/quote]
Tiedän, että se on hollywood elokuva, mutta siitä huolimatta minua häiritsee se miksi päähenkilöiksi on valittu kaksi aivan turhaa henkilöä joilla ei ole elämässään vielä mitään saavutettuna. Siitä tarinasta olisi voinut tehdä aidomman ja koskettavamman kun olisi valinnut päähenkilöiksi yhden perheen joka olisi hajonnut onnettomuuden seurauksena.
Lisäyksenä sanon vain sen, että en ole elokuvaa missään vaiheessa sanonut maailman paskimmaksi, koska sitä se ei ole. Kuten joku sanoikin niin tehosteet ovat vieläkin hyvät vaikka elokuva on tehty melkein 20-vuotta sitten. Ne musiikit myös ovat erinomaiset kuten totesin aiemmin. Ihmettelen vain sitä miten se on voinut voittaa niin paljon palkintoja vaikka kyseessä ei todellakaan ole niin hyvä elokuva, että olisi ne kaikki palkinnot ansainut. Osan kyllä ansaitsikin Pystyn katsomaan elokuvan, mutta jostain syystä varsinkin ne leikkausvirheet pomppavat silmilleni vaikka en haluaisi niitä nähdä. Ehkä ei pitäisi enää katsoa elokuvaa piiiitkään aikaan, että voisi taas katsoa sen ilman kritiikkiä. Kyseinen elokuva oli ehdoton suosikkini silloin pienempänä kun se oli vielä uutta ja jännittävää, nyt olen muuttunut pikkutarkaksi nysvääjäksi ja kiinnitän huomiota ihan turhiin juttuihin.
Elokuvissa en ole Titanicia käynyt katsomassa, koska en muutenkaan käy elokuvissa vaan ostan leffat dvd:lle jos ne vaikuttavat kiinnostavilta. En yhtään tykkää siitä, että huone on täynnä muita ihmisiä ja elokuvan äänet huutaa niin, että pää räjähtää ja kuulo menee, ei silloin voi katsoa elokuvaa rauhassa.
Tiivistettynä kyseessä on hyvä elokuva, mutta ei niin loistava kuin annetaan ymmärtää. Ehkä en vain miespuolisena ja vähemmän tunteellisena henkilönä saa siitä elokuvasta irti niin paljon kuin herkemmät ja romantiikan nälkäiset naiset.
T. Ap
[/quote]
Mies joka katselee Titanic ohjelmia päivät pitkät ja näpertelee jotain Titanic pienoismalleja?
Ihan oikeasti? Minulle opetettiin pienenä että jos et voi sanoa asioita loukkaamatta toisia niin älä sano mitään. Joten en taida sanoa enempään.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:38"]
Leonardon roolisuoritus ei päätä huimaa. Ihan käsittämätöntä, että Kate joutui olemaan leffassa kaikki avut esillä ja sai silti melkein puolet vähemmän palkkiota roolista.
[/quote]
Pitäisikö pillun näyttämisestä maksaa miljoonia vai? Ei se nyt niin harvinainen asia ole
[/quote]
Sehän näytti vain rinnat ja pyllyä. Se minua jäikin harmittamaan, ettei elokuvassa näytetty minkälaista häpykarvamuotia sen ajan ensimmäisen luokan tytöt noudattivat. Luulen kyllä että kyllä sieltä pöheikkö olisi löytynyt.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 15:43"]
Romattista tusinahömppää. Tasan kaksi asiaa tekivät siitä megasuositun ja niistä toinen on se keskeisin, eli leffan nimi. Kun leffalle lyödään nimeksi Titanic ja aihe sivuaa maailman legendaarista haaksirikkoa, niin jo pelkästään se takaa suuren suosion. Toinen syy on tietysti onnistunut tunnari.
Ilman näitä kahta, se oli todellakin vain keskinkertaista romanttista hömppää.
[/quote]
Ei mikään elokuva menesty nimen takia
En vaan tajua ihmisiä tässä keskustelussa. Jos se leffa on mielestäsi huono, niin miksi kidutat itseäsi katsomalla sitä uudestaan ja uudestaan? Vielä vähemmän ymmärrystä on Leon vihaajille, on se niin komea ja rakastettava Jackina, Leo oli mun ensirakkaus ja vieläkin on seksikäs. Mmmm....
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:13"]
Kuulostat fanaattiselta ja oudolta. Haloo, se on Hollywood-leffa eikä dokumentti.
[/quote]
Tiedän, että se on hollywood elokuva, mutta siitä huolimatta minua häiritsee se miksi päähenkilöiksi on valittu kaksi aivan turhaa henkilöä joilla ei ole elämässään vielä mitään saavutettuna. Siitä tarinasta olisi voinut tehdä aidomman ja koskettavamman kun olisi valinnut päähenkilöiksi yhden perheen joka olisi hajonnut onnettomuuden seurauksena.
Lisäyksenä sanon vain sen, että en ole elokuvaa missään vaiheessa sanonut maailman paskimmaksi, koska sitä se ei ole. Kuten joku sanoikin niin tehosteet ovat vieläkin hyvät vaikka elokuva on tehty melkein 20-vuotta sitten. Ne musiikit myös ovat erinomaiset kuten totesin aiemmin. Ihmettelen vain sitä miten se on voinut voittaa niin paljon palkintoja vaikka kyseessä ei todellakaan ole niin hyvä elokuva, että olisi ne kaikki palkinnot ansainut. Osan kyllä ansaitsikin Pystyn katsomaan elokuvan, mutta jostain syystä varsinkin ne leikkausvirheet pomppavat silmilleni vaikka en haluaisi niitä nähdä. Ehkä ei pitäisi enää katsoa elokuvaa piiiitkään aikaan, että voisi taas katsoa sen ilman kritiikkiä. Kyseinen elokuva oli ehdoton suosikkini silloin pienempänä kun se oli vielä uutta ja jännittävää, nyt olen muuttunut pikkutarkaksi nysvääjäksi ja kiinnitän huomiota ihan turhiin juttuihin.
Elokuvissa en ole Titanicia käynyt katsomassa, koska en muutenkaan käy elokuvissa vaan ostan leffat dvd:lle jos ne vaikuttavat kiinnostavilta. En yhtään tykkää siitä, että huone on täynnä muita ihmisiä ja elokuvan äänet huutaa niin, että pää räjähtää ja kuulo menee, ei silloin voi katsoa elokuvaa rauhassa.
Tiivistettynä kyseessä on hyvä elokuva, mutta ei niin loistava kuin annetaan ymmärtää. Ehkä en vain miespuolisena ja vähemmän tunteellisena henkilönä saa siitä elokuvasta irti niin paljon kuin herkemmät ja romantiikan nälkäiset naiset.
T. Ap
[/quote]
Mies joka katselee Titanic ohjelmia päivät pitkät ja näpertelee jotain Titanic pienoismalleja?
Ihan oikeasti? Minulle opetettiin pienenä että jos et voi sanoa asioita loukkaamatta toisia niin älä sano mitään. Joten en taida sanoa enempään.
[/quote]
Kuka väittää, että teen noita asioita päivittäin tai edes kerran kuukaudessa? Viimeisimmän pienoismallin sain valmiiksi vähän aikaa sitten, mutta edellisestä on varmaan aikaa se 10-vuotta. Katson Titaniciin liittyviä elokuvia ja dokumentteja kun niitä telkasta tulee, mutta en omista yhtään dvd:tä tai elokuvaa kyseiseen laivaan liittyen. En myöskään joka päivä etsi netistä uutta tietoa kyseiseen laivaan liittyen. Teen noita asioita ainoastaan silloin kun siltä tuntuu. Ei Titanic ole minulle mikään pakkomielle, mutta kyllä se silti kiinnostaa minua.
T. Ap
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:13"]
[/quote]
T. Ap
[/quote]
[/quote]
Ohis: Kerro vaan, rupesi kiinnostamaan, en ole ap. Mitä vikaa siinä on jos on kiinnostunut traagisesta historiallisesta tapahtumasta ja risteilyaluksesta, joka oli elegantti ja kaunis? Itsekin katselen Titanic-dokumentteja mielenkiinnolla, jos satun tv:n ääreen. Pienoismalleja en harrasta, mutta jos hyllyssä olisi tilaa, kyllä sellainen Titanic pienoismalli hieno olisi. Harrastus sekin on muiden joukossa.
En ymmärrä tuollaista vähättelyä, mitä miehiä kohtaan harrastetaan. Yrität väittää, niinkuin siinä olisi jotain väärää että mies on tuollaisesta kiinnostunut. Mikä sinä olet määräämään mistä kukakin saa olla kiinnostunut?
Ap:sta tulee mieleen asperger, jonka kiinnostus kohdistuu Titaniciin ja pienet, epäolennaiset, virheet elokuvassa kasvaa suuriksi. Olisiko jonkinlaista aistiyliherkkyyttäkin jos elokuvien katsominen teatterissa ei onnistu?
Lähipiiristä löytyy hieman vastaavaa... ;)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:16"]
En vaan tajua ihmisiä tässä keskustelussa. Jos se leffa on mielestäsi huono, niin miksi kidutat itseäsi katsomalla sitä uudestaan ja uudestaan? Vielä vähemmän ymmärrystä on Leon vihaajille, on se niin komea ja rakastettava Jackina, Leo oli mun ensirakkaus ja vieläkin on seksikäs. Mmmm....
[/quote]
Jos minua tarkoitat niin mielestäni Titanic ei ole huono elokuva, vain yliarvostettu. Yliarvostettu ja huono ovat kaksi aivan eri asiaa. Mielestäni Titanic on ihan hyvä elokuva, mutta kestonsa ja tuon siirappisen rakkaustarinan vuoksi tosiaan suurimmaksi osaksi vähän tylsähkö. Vaikka jokaisella katsomiskerralla löytää jotain valitettavaa niin jokaisella kerralla löytää myös jotain uutta yksityiskohtaa johon ei aiemmin kiinnittänyt huomiota.
Kuten sanottua niin Titanic on hyvä elokuva, mutta ei MIELESTÄNI kaiken sen hehkutuksen arvoinen. Jonkun mielestä se on paras elokuva ikinä ja joidenkin mielestä paskin ikinä. Kumpaakaan mielipidettä en oikein ymmärrä, mutta en myöskään tuomitse. Fakta on myös se, että se elokuva ei tule menettämään suosiotaan.
T. Ap
Musta Jackin ja Rosen rakkaustarina ei ole uskottava. Koska Kate Winslet on iso norsu Leonardon pikkupoikamaisen hahmon rinnalla. Nuo kaksi ei olisi koskaan menneet sänkyyn.
Mutta onhan oikean Titanicin tarina hurja.
Tämä elokuva vaatisi vähintään yhden kunnon parodian. Sääli että Leslie Nielsen ennätti kuolla, olisi sopinut kapteenin rooliin hyvin
Musta oli tylsää, kun Rose ei tullut raskaaksi niiden paneskelusta siinä autossa.
Se kun se jäbä kytkettiin niihin putkiin ja sitä sitten sieltä pelastettiin. Hirveetä paskaa. Eikö sen nyt olisi voinut jättää pois.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:29"]
Ap:sta tulee mieleen asperger, jonka kiinnostus kohdistuu Titaniciin ja pienet, epäolennaiset, virheet elokuvassa kasvaa suuriksi. Olisiko jonkinlaista aistiyliherkkyyttäkin jos elokuvien katsominen teatterissa ei onnistu? Lähipiiristä löytyy hieman vastaavaa... ;)
[/quote]
En tiedä olenko asperger, mutta visuaalinen ihminen olen ainakin. Titanicissa on minulle käynyt niin, että kun sen silloin nassikkana katsoi niin monesti, että siitä sitten vahingossa alkoi löytää niitä virheitä. Eikä ne virheet niin suuriksi kasva etteikö elokuvaa voisi katsoa, enemmän minua ärsyttää se, että huomaan ne virheet. Eikä minun mielenkiintoni kohdistu pelkästään Titaniciin.
Olen nykyään aika kriittinen sen suhteen miltä mikäkin näyttää. Pienenä olin hyvä piirtämään ja sain jopa palkintoja piirtämisestä, mutta nykyään en enää voi edes piirtää, koska kaikki ne virheet sattuu silmään niin pahasti. Kun lopetin piirtämisen niin pienoismallit astuivat kuvioihin, mutta se oli melkein huonompi homma, koska se värien sotkeminen on yhtä helvettiä eikä ne koskaan miellytä silmääni. Viimeisimmässä Titanic-mallissakin piiput menivät aivan liian oransseiksi ja se ottaa kupoliin. Onneksi kuitenkin tykkään siitä näpertelystä sen verran, että en ole ainakaan vielä sitä lopettamut.
En usko, että olen asperger, olen vain "vähän" omalaatuinen.
T. Ap
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 15:43"]
Romattista tusinahömppää. Tasan kaksi asiaa tekivät siitä megasuositun ja niistä toinen on se keskeisin, eli leffan nimi. Kun leffalle lyödään nimeksi Titanic ja aihe sivuaa maailman legendaarista haaksirikkoa, niin jo pelkästään se takaa suuren suosion. Toinen syy on tietysti onnistunut tunnari.
Ilman näitä kahta, se oli todellakin vain keskinkertaista romanttista hömppää.
[/quote]
Ei mikään elokuva menesty nimen takia
[/quote]
Et sitten ymmärtänyt lainkaan lukemaasi. Mahdoitko olla edes syntynyt silloin, kun leffaa alettiin tekemään? Se oli valtava mediasensaatio kun kerrottiin, että legendaarisesta Titanicista tehdään elokuva. Siitä kohistiin vuosia, ennen kuin sitä oli esitetty kertaakaan. Jo pelkällä hypellä se täytti katsomot ja nimenomaan sillä, että sen leffan nimi oli legendaarinen ja mystinen Titanic, eikä esimerkiksi Jackin ja Rosen rakkaustarina.
Oli se silloin hieno, eikä noita virheitä huomannut, ei ole turhaan oscar palkittu!! Nykyäänhän erikoistehosteiltaan vanha, ja muutenkin tarina ei ole kovin nopeatempoinen nyky-yleisön silmään. Joten ymmärrän täysin miksi ap:n mielestä on yliarvostettu.
Mutta siki, kassikko on klassikko.
Silloin ilmestyessään se oli ihan kasin elokuva, tosin liian pitkä. Nyt vaikuttaa kököltä, keinotekoiselta. Kate ja Leonardo jotenkin epäsuhta pari, poju aivan liian nuoren oloinen; rooliin olisin kaivannut miehekästä raavasta aikuista miestä.
Titanic on maailman ihanin elokuva, mutta samalla kamalin, koska itken hysteerisesti heti alusta lähtien. En ole voinut katsoa ko. leffaa kymmeneen vuoteen kokonaan, vaan lopetan katsomisen aina siinä vaiheessa, kun laiva alkaa uppoamaan.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:38"]
Leonardon roolisuoritus ei päätä huimaa. Ihan käsittämätöntä, että Kate joutui olemaan leffassa kaikki avut esillä ja sai silti melkein puolet vähemmän palkkiota roolista.
[/quote]
Pitäisikö pillun näyttämisestä maksaa miljoonia vai? Ei se nyt niin harvinainen asia ole