Muita joiden mielestä Titanic-elokuva on yliarvostettu?
Huonosti näytelty, hirveästi virheitä, tylsä tarina joka keskittyy vain pariin henkilöön vaikka mielenkiintoisia henkilöitä olisi muitakin, myös leikkauksessa on tullut paljon virheitä. Jokaisella katsomis kerralla löytää vain lisää virheitä. Ihmettelen tämä on voinut voittaa niin paljon palkintoja. Jos elokuvassa oli joku muu laiva Titanicin sijaan niin en edes vaivautuisi katsomaan. Musiikki sentään on loistavaa ja sopii elokuvaan.
Loppuun haluan lisätä, että tekisin varmasti paremman, koska joku kuitenkin tulee sanomaan "tee itse parempi".
Kommentit (66)
Se paska liikemies oli paras! Hyvä leffa se on. Ainoa ylipitkä kohtaus oli se tekorempseä tanssi-ilta rääsyluokassa.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:43"]
Kuulostat fanaattiselta ja oudolta. Haloo, se on Hollywood-leffa eikä dokumentti.
[/quote]
Tiedän, että se on hollywood elokuva, mutta siitä huolimatta minua häiritsee se miksi päähenkilöiksi on valittu kaksi aivan turhaa henkilöä joilla ei ole elämässään vielä mitään saavutettuna. Siitä tarinasta olisi voinut tehdä aidomman ja koskettavamman kun olisi valinnut päähenkilöiksi yhden perheen joka olisi hajonnut onnettomuuden seurauksena.
[/quote]
Rosen perhehän hajosi. Hän hylkäsi äitinsä Jackin vuoksi ja äiti jäi luuloon, että Rose upposi laivan mukana.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 14:46"]
Kuulostat fanaattiselta ja oudolta. Haloo, se on Hollywood-leffa eikä dokumentti.
[/quote]
Tiedän, että se on hollywood elokuva, mutta siitä huolimatta minua häiritsee se miksi päähenkilöiksi on valittu kaksi aivan turhaa henkilöä joilla ei ole elämässään vielä mitään saavutettuna. Siitä tarinasta olisi voinut tehdä aidomman ja koskettavamman kun olisi valinnut päähenkilöiksi yhden perheen joka olisi hajonnut onnettomuuden seurauksena.
[/quote]
Rosen perhehän hajosi. Hän hylkäsi äitinsä Jackin vuoksi ja äiti jäi luuloon, että Rose upposi laivan mukana.
[/quote]
Ei se ole niin koskettavaa kuin se, että jos kyseessä olisi ollut perhe jossa on pieniä lapsia. Siitä elokuvasta olisi voinut tehdä todellisemman ja silti hyvän ja koskettavan rakkaustarinan ihan ilman Jaskaa ja Roosaakin.
Tästä aiheesta voin kinata vaikka maailman loppuun, mutta ei siitä ole mitään hyötyä kellekkään, koska me kaikki ollaan niin tiukasti kiinni siinä omassa mielipiteessämme.
T. Ap
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 14:56"]
Se paska liikemies oli paras! Hyvä leffa se on. Ainoa ylipitkä kohtaus oli se tekorempseä tanssi-ilta rääsyluokassa.
[/quote]
Billy Zane veti aivan huippuroolin, se ylimielisyys oli niin aitoa ja pienet eleet teki niin paljon. Minun mielestä se tanssi-ilta kolmannessa luokassa oli hyvä kohtaus, kolmatta luokkaa ei muuten niin paljon näytetty.
Tässä on yksi poistettu kohtaus, joka olisi minun mielestä pitänyt jättää elokuvaan. Tässä Rose menee kolmanteen luokkaan hakemaan Jackia juttelemaan sen jälkeen, kun oli edellisenä iltana meinannut hypätä alas.
Tuossa näkyy hyvin se luokkien ero.
James Cameronin leffat on kaikki samanlaisia: näyttäviä ja sisältä onttoa höttöä. Avatar? Pliiiiis, miten naurettavaa paskaa. Titanic - pinnallinen, sentimentaalinen, tylsä rakkausstoori. Kate Winslet on hyvä, mutta sai perinteiseen tapaan huomattavasti pienemmän palkkion kuin Leo.
Tosiaan, tuo nyt tv:ssä näytettävä Titanic on paljon mielenkiintoisempi. Siinähän on esimerkiksi kerrottu myös mykän elokuvan filmitähti Dorothy Gibsonista, jonka tarina on todella mielenkiintoinen. Selvisi Titanicin uppoamisesta ja oli itse näyttelemässä ekassa tosta katastrofissa tehdyssä leffassa, joskus silloin 20-luvulla. Näytteli siis itseään.
Minä luulen että ap on vain nähnyt elokuvan liian monta kertaa, jolloin se alkaa olla jo läpeensä tuttu ja kaipaisi siihen jotain uutta näkökulmaa. Näin käy varmasti mille tahansa elokuvalle, kun tarpeeksi monta kertaa katsoo ja nuo leikkausvirheet ovat sellaisia, jolita ei oikein voi välttyä, niitä on kaikissa elokuvissa. Ottoja otetaan niin paljon, ettei jokaisessa voi hiussuortuvat olla aina samoin päin. Niistä sitten valitaan parhaat otokset ja pieniä epäjohdonmukaisuuksia aina tulee, mutta ne kannnattaa jättää omaan arvoonsa. Titanicissa on muuten aika paljon hyviä poistettuja kohtauksia, jotka toki piti poistaa, koska elokuva on jo muutekin pitkä, mutta ne myös selittävät joitain pieniä yksityiskohtia.
T:32
Romattista tusinahömppää. Tasan kaksi asiaa tekivät siitä megasuositun ja niistä toinen on se keskeisin, eli leffan nimi. Kun leffalle lyödään nimeksi Titanic ja aihe sivuaa maailman legendaarista haaksirikkoa, niin jo pelkästään se takaa suuren suosion. Toinen syy on tietysti onnistunut tunnari.
Ilman näitä kahta, se oli todellakin vain keskinkertaista romanttista hömppää.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 15:36"]
Minä luulen että ap on vain nähnyt elokuvan liian monta kertaa, jolloin se alkaa olla jo läpeensä tuttu ja kaipaisi siihen jotain uutta näkökulmaa. Näin käy varmasti mille tahansa elokuvalle, kun tarpeeksi monta kertaa katsoo ja nuo leikkausvirheet ovat sellaisia, jolita ei oikein voi välttyä, niitä on kaikissa elokuvissa. Ottoja otetaan niin paljon, ettei jokaisessa voi hiussuortuvat olla aina samoin päin. Niistä sitten valitaan parhaat otokset ja pieniä epäjohdonmukaisuuksia aina tulee, mutta ne kannnattaa jättää omaan arvoonsa. Titanicissa on muuten aika paljon hyviä poistettuja kohtauksia, jotka toki piti poistaa, koska elokuva on jo muutekin pitkä, mutta ne myös selittävät joitain pieniä yksityiskohtia.
T:32
[/quote]
Juurikin näin. Kuten kerroin niin ensimmäisillä kerroilla elokuva oli suosikkini. Ei se siltikään mielestäni niin paljoa niitä palkintoja olisi ansainnut, mutta minähän en niistä päätä, ihmettelen vain.
Poistetut kohtaukset tosiaan ovat ihan hyviä ja osan niistä olisi voinut elokuvaankin tunkea kun olisi vähän lyhentänyt joitain kohtauksia.
T. Ap
Ko elokuvassa lavasteet ovat mahtavat. Elokuva sinänsä olisi ollut miljuuna kertaa parempi jos ei olisi ollut yhtään ihmistä siinä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 15:43"]
Romattista tusinahömppää. Tasan kaksi asiaa tekivät siitä megasuositun ja niistä toinen on se keskeisin, eli leffan nimi. Kun leffalle lyödään nimeksi Titanic ja aihe sivuaa maailman legendaarista haaksirikkoa, niin jo pelkästään se takaa suuren suosion. Toinen syy on tietysti onnistunut tunnari.
Ilman näitä kahta, se oli todellakin vain keskinkertaista romanttista hömppää.
[/quote]
Ehkä sekin hieman merkitsi, että Cameron sukelsi sinne hylylle ja sieltä saatiin elokuvaan ihan autenttista uutta materiaalia ja sen lisäksi rakennettiin laivasta todella hieno malli elokuvaan. Siinä katsojalle luotiin tunne siitä, että pääsi astumaan ja näkemään sisälle siihen legendaariseen laivaan, jonka kaikki tuntee, mutta jota juuri kukaan ei ehtinyt aikanaan nähdä, koska upposi jo neitsytmatkallaan. On niin helppoa ja suosittua lytätä Titanic sen siirappisuuden ja romanttisuuden takia, mutta kyllä totuus on, että on se aivan helvetin hienosti tehty elokuva.
Mun mielestä se on ihan hyvä. Herättää tunteita katsojissa tai no ainakin minussa. Ja näyttelykin on ihan hyvää mun mielestä. Jack ja Rose ovat niin suloinen pari. :)
Näyttelyssä ei ole mitään vikaa ja lavasteet ovat upeat, mutta kun tarina on niin kamalan tylsä ja elokuva hirveän pitkä. No eihän kukaan pakota minua katsomaan sitä uudestaan.
Rosen takki oli välillä märkä ja välillä ihan kuiva vaikka oli just kainaloita myöten kahlannu vedessä..
PerusSuomalaisena tykkäsin kovasti, kun maahanmuuttajia meni tuossa paljon.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:06"]
Listaas tähän niitä monia, eri vivahteisia virheitä?
[/quote]
Esimerkiksi siinä vaiheessa kun laiva uppoaa ja osa matkustajista liukuu alas kantta pitkin näkyy selvästi ne "rullalaudat" jotka laitettiin niihin pelastuliiveihin, että saatiin se liukuminen aikaan. Muutamassa kohdassa laivan ulkonäkö muuttuu. Siinä kohdassa kun Jack ja Rose ovat menossa sinne syömään niin yhdessä kohdassa he kulkevat ihan muiden perässä, seuraavassa kohdassa he ovatkin jäljessä muita eivätkä kävele, seuraavaksi he ovatkin taas muiden perässä ja kävelevät. Unohtamatta muutamaa kohtausta joissa näkyy valoja ja kamera. Vaatteilla ja hiuksilla on myös tapana muuttaa muotoaan kohtausten välissä. Miten se Jack voi olla niin järkevä ja rauhallinen tuollaisessa tilanteessa? Neuvoo Rosea kuin olisi aiemminkin ollut uppoavassa matkustajalaivassa. Miten helvetissä kukaan niistä hukkuvista ei edes yrittänyt päästä sille ovelle(?) jossa oli vain nuori tyttö ja poika?
Tuossa nyt muutama. Leikkaukseen liittyviä virheitähän nuo ovat suurin osa ja niitä tosiaan löytää jokaisen katsomisen aikana vain lisää. Ovat aikalailla noita lavasteiden vaihteluja ja kohtausten välissä tapahtuneita vaatteiden tai hiusten muutumisia, mutta niitä on paljon kun katsoo tarkemmin eikä vain ihastele sitä ihanaa rakkaustarinaa.
T. Ap
[/quote]
Muuten hyvä, mutta matkustajien "liukumisessa" ei käytetty rullalautoja vaan pelastusliivien alla oli magneetit ja kannen alla oli koneet jotka vetivät ihmisiä eteenpäin.. Idiootti mikä idiootti
Olen huono katsomaan elokuvia ja sen täytyy olla todella hyvä,että jaksan katsoa. Titanicin olen katsonut kahdesti.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:18"]
Olihan se hyvin näytelty, siitä ei ole toista sanaa. Ohjaus ja käsikirjoitus taas paikoitellen kökkö.
Kaunis lavastus, upeakin. Miten olivat miettineet asiat nappeja ja tasseja myöten.
Tarina oli köykäinen, naurettavan yksinkertainen. Sen takia mä en ole koskaan Titanicista pitänyt. Ehkä oli tarkoitus ollakin vimosen päälle rakkaustarina, mutta... Voi jee, että olipa niin ennalta-arvatta ja nolokin.
Ja sitä paskaa piti vielä kolme tuntia töllöttää. Voi jumalauta. Puolitoista tuntia olisi riittänyt ja silloin se olisi ollut ok romanttinen leffa. Lisäksi se kamala Celine Dionin rääkkäys biisi. Miten paljon naiseen mahtuu kärsimystä, kun se huutaa noin?
James Cameron sitten teki samat virheet myös Avatarissa. Kässäri perseestä, mutta visuaalisesti kaunis elokuva. Ihan perinteinen länkkäri tapaa inkkaritytön tarina.. NOLO! (sama tarina myös Titanicissa) Liian pitkä!
Cameron ei vaan osaa kuin tehdä ylipitkiä tylsiä eepoksia.
[/quote]
Ihmiset vaan pitää niistä. Titanit ja Avatar ovat kaksi maailman menestyneintä elokuvaa maailman historiassa
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:18"]
Olihan se hyvin näytelty, siitä ei ole toista sanaa. Ohjaus ja käsikirjoitus taas paikoitellen kökkö.
Kaunis lavastus, upeakin. Miten olivat miettineet asiat nappeja ja tasseja myöten.
Tarina oli köykäinen, naurettavan yksinkertainen. Sen takia mä en ole koskaan Titanicista pitänyt. Ehkä oli tarkoitus ollakin vimosen päälle rakkaustarina, mutta... Voi jee, että olipa niin ennalta-arvatta ja nolokin.
Ja sitä paskaa piti vielä kolme tuntia töllöttää. Voi jumalauta. Puolitoista tuntia olisi riittänyt ja silloin se olisi ollut ok romanttinen leffa. Lisäksi se kamala Celine Dionin rääkkäys biisi. Miten paljon naiseen mahtuu kärsimystä, kun se huutaa noin?
James Cameron sitten teki samat virheet myös Avatarissa. Kässäri perseestä, mutta visuaalisesti kaunis elokuva. Ihan perinteinen länkkäri tapaa inkkaritytön tarina.. NOLO! (sama tarina myös Titanicissa) Liian pitkä!
Cameron ei vaan osaa kuin tehdä ylipitkiä tylsiä eepoksia.
[/quote]
Ihmiset vaan pitää niistä. Titanit ja Avatar ovat kaksi maailman menestyneintä elokuvaa maailman historiassa
[/quote]
Titanic siis
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:06"] Listaas tähän niitä monia, eri vivahteisia virheitä? [/quote] Esimerkiksi siinä vaiheessa kun laiva uppoaa ja osa matkustajista liukuu alas kantta pitkin näkyy selvästi ne "rullalaudat" jotka laitettiin niihin pelastuliiveihin, että saatiin se liukuminen aikaan. Muutamassa kohdassa laivan ulkonäkö muuttuu. Siinä kohdassa kun Jack ja Rose ovat menossa sinne syömään niin yhdessä kohdassa he kulkevat ihan muiden perässä, seuraavassa kohdassa he ovatkin jäljessä muita eivätkä kävele, seuraavaksi he ovatkin taas muiden perässä ja kävelevät. Unohtamatta muutamaa kohtausta joissa näkyy valoja ja kamera. Vaatteilla ja hiuksilla on myös tapana muuttaa muotoaan kohtausten välissä. Miten se Jack voi olla niin järkevä ja rauhallinen tuollaisessa tilanteessa? Neuvoo Rosea kuin olisi aiemminkin ollut uppoavassa matkustajalaivassa. Miten helvetissä kukaan niistä hukkuvista ei edes yrittänyt päästä sille ovelle(?) jossa oli vain nuori tyttö ja poika? Tuossa nyt muutama. Leikkaukseen liittyviä virheitähän nuo ovat suurin osa ja niitä tosiaan löytää jokaisen katsomisen aikana vain lisää. Ovat aikalailla noita lavasteiden vaihteluja ja kohtausten välissä tapahtuneita vaatteiden tai hiusten muutumisia, mutta niitä on paljon kun katsoo tarkemmin eikä vain ihastele sitä ihanaa rakkaustarinaa. T. Ap [/quote] Muuten hyvä, mutta matkustajien "liukumisessa" ei käytetty rullalautoja vaan pelastusliivien alla oli magneetit ja kannen alla oli koneet jotka vetivät ihmisiä eteenpäin.. Idiootti mikä idiootti
[/quote]
Alat haukkumaan idiootiksi jos olen jostain asiasta eri mieltä? Ilmeisesti erilaisia mielipiteitä ei maailmaan mahdu.
Minun silmiini niissä muutamassa pelastusliivissä näkyy ne laudat siellä alla. Olen myös jostain joskus lukenut, että olisi ollut "rullalaudat" joita vedettiin vaijereiden avulla, mutta ilmeisesti se on ollut sitten väärää tietoa.
T. Ap
[/quote]
Lisäyksenä sanon vain sen, että en ole elokuvaa missään vaiheessa sanonut maailman paskimmaksi, koska sitä se ei ole. Kuten joku sanoikin niin tehosteet ovat vieläkin hyvät vaikka elokuva on tehty melkein 20-vuotta sitten. Ne musiikit myös ovat erinomaiset kuten totesin aiemmin. Ihmettelen vain sitä miten se on voinut voittaa niin paljon palkintoja vaikka kyseessä ei todellakaan ole niin hyvä elokuva, että olisi ne kaikki palkinnot ansainut. Osan kyllä ansaitsikin Pystyn katsomaan elokuvan, mutta jostain syystä varsinkin ne leikkausvirheet pomppavat silmilleni vaikka en haluaisi niitä nähdä. Ehkä ei pitäisi enää katsoa elokuvaa piiiitkään aikaan, että voisi taas katsoa sen ilman kritiikkiä. Kyseinen elokuva oli ehdoton suosikkini silloin pienempänä kun se oli vielä uutta ja jännittävää, nyt olen muuttunut pikkutarkaksi nysvääjäksi ja kiinnitän huomiota ihan turhiin juttuihin.
Elokuvissa en ole Titanicia käynyt katsomassa, koska en muutenkaan käy elokuvissa vaan ostan leffat dvd:lle jos ne vaikuttavat kiinnostavilta. En yhtään tykkää siitä, että huone on täynnä muita ihmisiä ja elokuvan äänet huutaa niin, että pää räjähtää ja kuulo menee, ei silloin voi katsoa elokuvaa rauhassa.
Tiivistettynä kyseessä on hyvä elokuva, mutta ei niin loistava kuin annetaan ymmärtää. Ehkä en vain miespuolisena ja vähemmän tunteellisena henkilönä saa siitä elokuvasta irti niin paljon kuin herkemmät ja romantiikan nälkäiset naiset.
T. Ap