Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa aletaan uskoa, etten oikeasti halua lapsia?

Vierailija
28.03.2015 |

Nyt ikää 20v. Olen sanonut niin kauan kuin muistan, etten halua koskaan lapsia. Pidän kyllä lapsista, mutten halua niitä itselleni. Koko teini-ikä minulle on hoettu, että kyllä se mieli siitä muuttuu. Minua ei oteta tosissaan, nauretaan päin naamaa. Kauanko tässä täytyy vierähtää vielä aikaa, että ihmiset oikeasti ymmärtävät, että olen tosissani?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus on hyvästä sitten jos sua kiinnostaa jatkuva juhliminen eri aineiden avulla, on kyse sitten etonalista, kannabiksesta, metamfetamiinista, sienistä ym. Jos tuo ei kiinnosta ja silti et halua lapsia, sitten susta ei kovin helposti kukaan kiinnostu.

Vierailija
2/16 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toitotin 23-vuotiaaksi, etten koskaan halua lapsia. Sitten mieli muuttuikin ja nyt olen jo 2. kertaa raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:23"]

Lapsettomuus on hyvästä sitten jos sua kiinnostaa jatkuva juhliminen eri aineiden avulla, on kyse sitten etonalista, kannabiksesta, metamfetamiinista, sienistä ym. Jos tuo ei kiinnosta ja silti et halua lapsia, sitten susta ei kovin helposti kukaan kiinnostu.

[/quote]

Okei. En juuri käytä päihteitä ja se on myös ok, jos kukaan ei minusta kiinnostu. Viihdyn itseksenikin. :)

Vierailija
4/16 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan usko koskaan. Miten joku ei voi haluta lapsia?

Vierailija
5/16 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vannoin 31v asti etten halua lapsia.. sitten jysähti hirveä vauvakuume ja nyt 32v oon raskaana.

Kyllä 20vuotiaan mieli voi muuttua vielä 50 kertaa..oot vielä tosi nuori

Vierailija
6/16 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu kuulemaan sitä toitotusta ainakin 30 vuotta. Itse olen 37 ja aina vaan jatkuu kysely ja ihmettely. Tiedän olevani täysin kelpaamaton äidiksi, mutta koska kyse ei ole asiasta, joka näkyy päällepäin, on sitä monen mahdoton käsittää. Ja minä kun olen vain tehnyt ratkaisun, joka säästää edes yhden pienen ihmisen alun huonolta elämältä.

Vierailija
7/16 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Kun olet ohittanut lastensaanti-iän, sinun oletetaan kärsineen hiljaa lapsettomuudesta. On aina ihmisiä, joiden mielestä kukaan ei voi oikeasti haluta aikuiselämää. Tätä peliä et voi voittaa, joten parempi vain, ettet piittaa muiden uskomisista.

Vierailija
8/16 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tiennyt aina, etten tule hankkimaan lapsia. Kun hakeuduin sterilisaatioon 30-vuotiaana, kukaan lähipiiristäni ei yllättynyt. Äiti tarjosi kakkukahvit. Joillakin meistä on loistava itsetuntemus, joka suojelee huonoilta päätöksiltä. Onneksi Suomessa saa itse päättää lisääntymisestään, vaikka suojaikäraja sterilisaatioon onkin naurettavan korkea.

Vierailija
9/16 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 01:06"]

Kyllä 20vuotiaan mieli voi muuttua vielä 50 kertaa..

[/quote]Voiko? Mihin väitteesi perustuu? Minä en ole koskaan halunnut lapsia, eikä mieleni ole muuttunut kertaakaan. Mieheni tuntee samoin. Parhaalla ystävällän on kaksi lasta, ja hän on halunnut äidiksi ihan lapsesta saakka. Missä nämä kantaansa jatkuvasti vaihtavat ihmiset ovat, ja mistä tulee ajatus, että he olisivat enemmistö? -16

Vierailija
10/16 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas jonkun mamman vääntämä provo - kaikki parikymppiset (aivot ja ajattelukyvyn omaavat) tietävät, että mieli voi muuttua seuraavan 20 vuoden aikana. Tule valittamaan aiheesta sitten, kun ikää on +35 ja olet edelleen asiastasi varma.

terv, VeLa 39v

Vierailija
11/16 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten, kun lähentelet viittäkymmentä. Suuri osa parikymppisistä tosiaan vaan sattuu muuttamaan sitä mielipidettään, kun kolmenkympin korvilla alkaa biologinen kello kalkattaa. Älä kuuntele ihmisiä ja nauti lapsettomasta elämästäsi :)

Vierailija
12/16 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä piuhat poikki niin eiköhän ne sitten rupea uskomaan.

Vierailija
13/16 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-vuotiaana kukaan ei enää kysele. Tai kun vastaat että sinut on sterilisoitu.

Vierailija
14/16 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun sinua ei enää kiinnosta vauva-palstalaisten mielipiteet.

Vierailija
15/16 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin kaveriporukasta puolet oli sitä mieltä vielä 25 vuotiaana, ettei koskaan lapsia. Nyt parilla on lapsia ja lopuilla vauvakuume ja ollaan 30v.

Vierailija
16/16 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jotkut usko koskaan. Mä olen jo 52, ja vieläkin jotkut kyselee että harmittaako kun et tehnyt lapsia.