Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies raivostuu aina avun pyynnöistä- mitä tämä on?

Vierailija
18.12.2021 |

Useita vuosia oltu yhdessä, aina ollut tämä rasitteena. Nyt olen ollut pitkään sairaana, ehkä vakavastikin, tutkimukset ovat kesken. En ole enää edes pyytänyt apua, mutta mies alkoi silti marmattamaan, että hän ei sitten ainakaan auta. Mulla täyttyi mitta, jätin miehen. Paljon helpompaa sairastaa yksin kuin yksin yhdessä.
Häntä olen kyllä aina auttanut jos on ollut vaikka sairaana ja tukenut jos on ollut vaikea elämäntilanne. Hän taas oikein punakynällä alleviivasi, ettei kiinnosta. Ei ikinä silti halua erota ja tekee siitä tempuillaan suunnilleen mahdotonta, vaikkei tunnu nappaavan edes se, kuolenko. En voi ymmärtää.
Onko muilla kokemusta tällaisesta? Mistä ihmeestä tällainen kumpuaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijähän on täysin epänormaali. Kauhea ihminen. Miten olet tuommoisen kanssa päätynyt yksiin?

Vierailija
2/13 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on taas niin huono provo☹

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

L O L 🙄🙄

Vierailija
4/13 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan lääkkeesi ja mee nukkumaan.

Vierailija
5/13 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on lapsia. Ne haluaa olla hoivattavina mutta ei hoivata. Valitettavasti.

Vierailija
6/13 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on taas niin huono provo☹

Kuinka niin? Tästähän oli joskus tutkimus tehty ja yllättävä monet miehet jättävät esim syöpä sairaan puolisonsa.

Vierailija
7/13 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut voivat suuttua, jos kokevat, että heitä käytetään hyväksi. Mutta se ei selitä miksi ei voi auttaa edes silloin, kun toinen on kipeänä. On itsestään selvää, että silloin autetaan.

Kokeekohan hän auttamisen jotenkin egoaan alentavana? Millaista työtä hän muuten tekee, sisältyykö siihen auttamista ja miten suhtautuu siihen?

Vierailija
8/13 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity työhönsä auttamista. Tuskin voisi sellaisella alalla ollakaan.

Hyvä kysymys, miten päädyin tuollaisen kanssa yksiin. Olisi pitänyt viheltää peli poikki heti kun tämä taipumus tuli ilmi. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan kai. 

Mies on suhtautunut muhun vihamielisesti nyt kun olen ollut sairaana vaikken ole edes pyytänyt hänen apuaan. Ilmeisesti pelkkä mahdollisuus siihen, että tarvitsen apua johonkin, riittää. 

Vierailija
9/13 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja nää mun avunpyynnöt on siis luokkaa voisiko käyttää yhteisen koiran pissalla, ei mitään sen ihmeellisempää. Tosin olen oppinut olemaan kysymättä ja vien koiran itse vaikka pää kainalossa, paljon helpompaa jaksaa se kuin raivoaminen tai mököttäminen. 

Vierailija
10/13 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista käytöstä mieheltä, minäkin antaisin suhteen olla tuossa tilanteessa. Varsinkin, jos ole itse sairas, et voi lisäksi huolehtia miehen mökötyksestä.

Vierailija
11/13 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on lapsia. Ne haluaa olla hoivattavina mutta ei hoivata. Valitettavasti.

Minua ei enää saa suhteeseen sellainen mies, joka ei hoivaa ja huolehdi minusta. Miksi edes olla suhteessa jossa ei saa tukea ja apua kun sitä tarvii? Mieluummin sitten yksin.

Tiedoksi uleille: se laatikkoleuka ei tässä auta.

n32

Vierailija
12/13 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista käytöstä mieheltä, minäkin antaisin suhteen olla tuossa tilanteessa. Varsinkin, jos ole itse sairas, et voi lisäksi huolehtia miehen mökötyksestä.

Tämä juuri. Ehkä tällä tapaa sairastuminen oli onni onnettomuudessa. Siedin ihan liian kauan miehen käytöstä. Nyt ei vaan enää jaksa. 

Vierailija
13/13 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele itseäsi niin teet oikein.