En saa olla jouluna rauhassa, hössötys on alkanut
Yritin vedota koronariskiin ja että tänäkään vuonna ei mitään jouluhommia, mutta sukulaiset tunkee väkisin kylään ja pakottaa vierailemaan. En jaksa. Teen hoitoalan työtä ja olen sosiaalisesti ihan loppu työpäivien jälkeen. Joudun joka päivä pälättämään ja olemaan sosiaalinen töissä, vaikka inhoan sitä. Haluan vaan maata pyhät yksin kotona ja olla rauhassa. Pitääkö valehdella, että olen sairastunut koronaan?
Kommentit (37)
Sano olevasi flunssassa/olet saanut koronatartunnan
Parasta olisi sanoa rehellisesti sukulaisille, että työsi on niin raskasta, että haluat levätä tänä jouluna ihan rauhassa ja koronankin vuoksi on kaikille parasta, että vältetään isolla joukolla kokoontumisia. Melko tyhmiä sukulaisia, jos eivät ymmärrä tätä vaan painostavat osallistumaan.
Jos mä kaipaan lepoa sanoisin. Olen väsynyt ja joulun haluan viettää häiriöttä. Laitan kännykän äänettömälle jne
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntee, että on pakko valehdella saadakseen olla rauhassa, niin eikö helpointa ole valehdella että matkustan pois paikkakunnalta?
Apn ei tarvi edes valehdella, kun sanoo että on kipeänä. Väsyminen on kipeänä olemista. Silloin ihminen tarvii lepoa. Puhelin äänettömälle ja silmät kiinni. Ei tarvi keksiä matkoja.
Pistä puhelin kiinni Joulun ajaksi.
Valehtelet että joudut ylitöihin pahentuneen koronatilanteen vuoksi ja että ei voi mitään.
Sitten nautiskelet ihanasta, rauhallisesta joulusta yksin ja nukut 12 tunnin unia ilman häiriöitä.
Ymmärrän kyllä hyvin tilanteesi ap. Sanot nyt, että olet sairaslomalla ja sinun täytyy saada levätä täysin rauhassa muutama päivä. Eihän sinun tarvitse kertoa, että olet itse määrännyt itsellesi sen loman.
Jos sukulaiset eivät ymmärrä sanaa ei, jätä vastaamatta kokonaan, someen ympäripyöreitä olen elossa päivityksiä niin eivät voi poliisillekaan mennä. Niinä päivinä kun tiedät heidän yrittävän ängetä ovesta läpi, keskityt kuulokkeet päässä kuuntelemaan jotain mistä pidät, valot pidät pois niin saavat vain pimeyttä ja äänettyömyyttä vastaukseksi, jälkikäteen someen olipa ihana joulun aika kun sai rauhoittua ja levätä.
Pimennysverhot ikkunoihin ja voit pienen ledilampun valossa tehdä tarpeelliset, Pimennysverhot onneksi toimivat molempiin suuntiin :)
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa hyvät ihmiset joulun vietto, eläkää vaan normaalia viikonloppua.
Jokainen omissa oloissaan. Aivan turha juhla..
Tuo olisi kyllä oikein heille, jotka eivät joulua sen kummemmin ajattele, haluavat kieltää kaiken. Monelle tärkeä juhla, he saavat toki juhlia.
Kerrot, että on kehoitus levätä ja olla tapaamatta joulun aikaan muita ihmisiä silloin kun se on mahdollista. Korona ja muut infektiot leviävät nyt todella voimakkaasti kun ihmiset liikkuvat ostoksilla ruuhkissa ja vierailuilla. Luulisi läheistesi ymmärtävän tämän. Teet erittäin hyödyllistä työtä ja voimiasi tarvitaan. Muille sekä sinulle itsellesi.
Puhu, kerro, selvennä. Tavallisesti asiat selviävät puhumalla. Kerro mitä tunnet, miten voit ja jaksat. Jos ihan pakko nähdä naamatusten, voitko käydä vaikka joku aamupäivä glögillä?
Vierailija kirjoitti:
Kerrot, että on kehoitus levätä ja olla tapaamatta joulun aikaan muita ihmisiä silloin kun se on mahdollista. Korona ja muut infektiot leviävät nyt todella voimakkaasti kun ihmiset liikkuvat ostoksilla ruuhkissa ja vierailuilla. Luulisi läheistesi ymmärtävän tämän. Teet erittäin hyödyllistä työtä ja voimiasi tarvitaan. Muille sekä sinulle itsellesi.
Selvennykseksi, että työpaikalta on kehoitettu.
sama
Ihan täyttä pskpuhetta, kukaan ei tule rynkyttämään ovea jos sanoo, että tänä vuonna en ota vastaan enkä vieraile, kiitos ja heippa. Ja jos tulee niin sitten voi soittaaa poliisit ja muutenkin vetää välit poikki.
AP on vaan täysin selkärangaton lapasukka. Ei sano mitään kellekään ja sitten mouruaa täällä kuinka muka muut häntä kiusaa. Jep jep.
Mä niin ymmärrän sinua, ap.
En ole samalla alalla, mutta introvertti ja haluaisin olla joulun enimmäkseen rauhassa, ilman pakkosukulointeja.
Laita aatonaattoiltana viestiä kaikille että sulla on noro. Sitten ovi lukkoon ja puhelin äänettömälle. Jos soittelevat, älä vastaa, mutta laita hetken päästä viestiä, että sori, en pystynyt vastaamaan kun olin vessassa oksentamassa/ripuloimassa. Jos joku tulee oven taakse, puhut vain postiluukun kautta/huutamalla oven läpi ja sanot ettet halua tartuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä niin ymmärrän sinua, ap.
En ole samalla alalla, mutta introvertti ja haluaisin olla joulun enimmäkseen rauhassa, ilman pakkosukulointeja.
Laita aatonaattoiltana viestiä kaikille että sulla on noro. Sitten ovi lukkoon ja puhelin äänettömälle. Jos soittelevat, älä vastaa, mutta laita hetken päästä viestiä, että sori, en pystynyt vastaamaan kun olin vessassa oksentamassa/ripuloimassa. Jos joku tulee oven taakse, puhut vain postiluukun kautta/huutamalla oven läpi ja sanot ettet halua tartuttaa.
Ehkä reilua ilmoittaa olevansa norossa jo pari päivää aiemmin, niin sukulaiset ehtivät saada uudet suunnitelmat kokoon ja itsellä joulurauha alkaa aikaisemmin. Noro tarttuu niin pitkään, että varoaikaa riittää 😄
Pidä rajoistasi kiinni ja vietä joulu niin kuin haluat. Jos sukulaiset eivät ymmärrä että haluat olla jouluna yksin ja levätä. Sitten valehtelet ja sanot että olet kipeänä.
Itsekin olen huomannut helpommalla pääseväni kun muuntelen hieman totuutta. :)
Oman näköinen joulu, on paras joulu.