Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan eläneet käytännössä pelkillä säästöillä?

Vierailija
28.03.2015 |

Tsempatkaa mua.. Töistä irtisanottiin ja olen kesän ilman töitä. Oon opiskelija.. Yritän etsiä kesätöitä, vähän myöhästä tässä vaiheessa vaan. Eli kesäkuu, heinäkuu ja elokuu menee yleisen asumislisän varassa, tukikuukaudet siis loppu. Yleinen asumislisä ei kata tokikaan koko vuokraa, sit vielä pitäis muutkin laskut maksaa ja ruokaa olis kiva säädä. On vähän säästöjä, mutta suoraan sanottuna vituttaa. Olin säästänyt rahat isoon hammasleikkaukseen ja nyt sit en pääse siihen. Oletteko te koskaan eläneet säästöillä? Kauan tätä kesti? Ositteko vain välittömät tarvikkeet vai elittekö ns. Normaalisti eli ostitte vaatteita jne?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut tuloja oikeastaan laisinkaan viimeiseen kahteen vuoteen. Oikeissa töissä olin viimeksi vuonna 2004, 3kk kesäduunissa. Opintotukea sain viimeksi 2003 ja mitään muita tukia en ole koskaan saanut. Rikas suku lykkii joskus rahaa ja omaisuutta onkin itselläni 6-numeroisen summan verran. Kaipa tässä elelee. 

Vierailija
2/7 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen, no hyvä sulle..

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan riippuu siitä paljonko niitä säästöjä on... satasia vai kymppitonneja.

Vierailija
4/7 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon elänyt pelkillä säästöillä montakin kertaa.

Vierailija
5/7 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Ap! Ymmärrän tilanteesi. Olen itsekin elänyt joskus pelkällä asumistuella ja säästöillä. Jäin työttömäksi ja olin juuri saanut pienen perinnön, joka siis piti kuluttaa loppuun ennen kuin pystyin hakemaan toimeentulotukea. Eli perintö oli yhtä tyhjän kanssa! No ainakin välttyi sossubyrokratialta sen ajan. 

Jospa käyttäisit säästämäsi rahasi siihen hammasleikkaukseen, ottaisit kuitit talteen ja menisit sossuun. Heidän on pakko auttaa.  

Vierailija
6/7 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:23"]

Oon elänyt pelkillä säästöillä montakin kertaa.

[/quote]

Ja joitain kuukausia aina joskus, 3-6kk suurinpiirtein. Ihan normaalisti elin ja rahat sain töistä.

Vierailija
7/7 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelin vuoden säästöillä ja elelin normaalisti. Olin vuodesta aika vähän aikaa suomessa, lähinnä kävin vaihtamassa varusteita ja moikkaa ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä