Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetatteko alakouluikäisille lapsillenne englantia?

Vierailija
28.03.2015 |

.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain lomareissuilla :)

Vierailija
2/14 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo... Lapsi on siis ekalla. Usein tulee konsolipelejä pelatessa niitä sellaisia puhekuplia. Lapsi pyytää mua monesti ne tekstit kääntämään. Samoin auton radiossa lukee kappaleiden nimet (kun siis cd:ltä tai usbilta soitetaan) ja silloin lapsi lukee ne nimet ja kysyy, mitä tarkoittavat. En siis varsinaisesti opettamalla opeta, mutta vastailen lapsen kysymyksiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:46"]Tavallaan joo... Lapsi on siis ekalla. Usein tulee konsolipelejä pelatessa niitä sellaisia puhekuplia. Lapsi pyytää mua monesti ne tekstit kääntämään. Samoin auton radiossa lukee kappaleiden nimet (kun siis cd:ltä tai usbilta soitetaan) ja silloin lapsi lukee ne nimet ja kysyy, mitä tarkoittavat. En siis varsinaisesti opettamalla opeta, mutta vastailen lapsen kysymyksiin...
[/quote]

Ihanteellinen tilanne sinulla, vastailla lapsen kysymyksiin. Itse joudun opettamalla opettamaan neljäsluokkalaiselle. Ap

Vierailija
4/14 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vastailen kysymyksiin, meillä on pelattu paljon seikkailupelejä ja niissä noita tekstejä tulee vastaan.
Ja toisaalta joskus kysyn itse lapsilta että miten muotoilisin jonkun lauseen, menevät varmaan kohta ohi osaamisessa.

Vierailija
5/14 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:46"]Tavallaan joo... Lapsi on siis ekalla. Usein tulee konsolipelejä pelatessa niitä sellaisia puhekuplia. Lapsi pyytää mua monesti ne tekstit kääntämään. Samoin auton radiossa lukee kappaleiden nimet (kun siis cd:ltä tai usbilta soitetaan) ja silloin lapsi lukee ne nimet ja kysyy, mitä tarkoittavat. En siis varsinaisesti opettamalla opeta, mutta vastailen lapsen kysymyksiin... [/quote] Ihanteellinen tilanne sinulla, vastailla lapsen kysymyksiin. Itse joudun opettamalla opettamaan neljäsluokkalaiselle. Ap

[/quote]

Miksi joudut?

Vierailija
6/14 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koululainen aloitti englannin/kielikylvyt jo ekalla luokalla että opettamisen hoitaa ihan koulu, kotona autetaan läksyissä ja juurikin joskus telkkariohjelmia ym tulkataan.

Vierailija
7/14 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:46"]Tavallaan joo... Lapsi on siis ekalla. Usein tulee konsolipelejä pelatessa niitä sellaisia puhekuplia. Lapsi pyytää mua monesti ne tekstit kääntämään. Samoin auton radiossa lukee kappaleiden nimet (kun siis cd:ltä tai usbilta soitetaan) ja silloin lapsi lukee ne nimet ja kysyy, mitä tarkoittavat. En siis varsinaisesti opettamalla opeta, mutta vastailen lapsen kysymyksiin...
[/quote]

Ihanteellinen tilanne sinulla, vastailla lapsen kysymyksiin. Itse joudun opettamalla opettamaan neljäsluokkalaiselle. Ap
[/quote]

Oletko puhunut lapsen englanninopettajan kanssa? Entä miten olisi matka vaikka Lontooseen, jolloin lapsi huomaisi konkreettisen hyödyn englannin opiskelusta?

Vierailija
8/14 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotiaasta asti on opetettu. Lähinnä lapsi katsonut seikkailija doraa ja diegoa. Niistä oppinut numerot, muotoja, eläimiä, tervehdyksiä ym. Englanniksi.

Vierailija
9/14 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymästä asti. Perheen puhekielI on englanti ja toisena kielenä suomi. Mies siis englannista ja minä suomalainen.

Vierailija
10/14 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mene puhutaan niille englantia aina 18-20 arkisin?

Vierailija
11/14 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:10"]

Syntymästä asti. Perheen puhekielI on englanti ja toisena kielenä suomi. Mies siis englannista ja minä suomalainen.

[/quote]

Olitkohan Tukholmassa risteilyllä tällä viikolla?

Vierailija
12/14 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:10"]

[/quote]

[/quote]

En ollut

Vierailija
13/14 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä puhun englantia muutamia lauseita mitä nyt kolmosluokkalainen osaa. Haluan näytää että puhuminen on ihan normaalia.

Vierailija
14/14 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:10"]

[/quote]

[/quote]

Oli varmaan joo, kun ei näitä perheitä ole Suomessa kuin yksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi