Päiväksi Lontooseen?
Lontooseen saa meno-paluulentoja jollain vähän yli sadalla eurolla samalle päivälle, eikä tarvisi ottaa hotellia kun tulee yöksi kotiin. Kaupungissa ehtisi olla 5-6 tuntia ennen kuin menee takaisin kentälle. Oletteko tehneet tällaisia päiväreissuja? Ehtiikö siinä nähdä kaupunkia yhtään?
Kommentit (27)
Itselleni ei tulisi mieleenkään lähteä vain 6 tunniksi. Olen käynyt Lontoossa useita kertoja, et ehdi edes viikossa nähdä Lontoota läpikotoisin. 6 tunnissa ehdit juuri ja juuri katsastaa Nottin Hillin Porto Bello Roadin.
No, ehkä jos haluat nähdä vain Oxford Streetin, shopata muutamassa kaupassa, käväistä lattella ja kiirehtiä sitten takaisin kentälle, sinulle voisi tuollainen reissu riittää. Mutta mieti vielä olisiko järkevämpää vain shopata netissä, tai säästää shoppausrahat oikeaan matkaan.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:19"]
Lontoossahan ei oikeastaan sellaista paikkaa olekaan, jota ei olisi hienoa nähdä, joten siinä mielessä lyhytkin aika kaupungissa tarjoaa koko ajan nähtävää. Itsekään en ekalla reissulla nähnyt Big Beniä kuin kaukaa toiselta sillalta, kun jatkuvasti tuli muuta mielenkiintoista tsiigailtavaa. Enkä vieläkään ole käynyt esim. Whitehallilla, vaikka on useampi reissu jo takana. Seuraavalla reissulla aion kyllä käydä sielläkin.
[/quote]
Ei ehdi todellakaan nähdä paljon mitään, mutta jos ei halua mikäs siinä. En lähtisi itse kuitenkaan näin lyhyelle reissulle. Ja Lontoosta löytyy edullisempiakin hotelleja, jos matkabudjetti pieni ja ei tarvitse kovin kummoista hotellia. En ole käynyt itse siellä juuri muuta kuin nukkumassa Olen pärjännyt melko pinelläkin matkakassalla Lontoossa. Kallis kaupunki toki
Lähtisin mieluummin päiväksi Lontooseen kuin Tukholmaan tai pelkälle laivaristeilylle. Hyvää tuossa on se ettei tarvi etsiä/varata hotellia eikä laittaa siihen rahaa, ja ei tarvi kuin käsimatkatavaran, mikä nopeuttaa kenttähäslinkiä huomattavasti.
Olen tehnyt paljon päiväreissuja Lobtooseen muualta Englannista, ja kyllä päivässä ehtii kävellä kunnon keikauksen keskeisimmissä nähtävyyksissä. Toinen asia on se, mikä on päivä. Jos lentojen väli on tuo kuusi tuntia, ei todellakaan ehdi mitään. Mutta jos tuosta on jo junamatkat ja odottelu lentokentällä laskettu pois, niin onhan se jotain.
Asun Lontoossa enkä tulisi tänne päiväksi. Heathrowlle pitää varata aikaa, julkinen saattaa tökkiä arvaamatta ja siirtyminen kentälle saattaa kestää tunnin enemmäin kuin alun perin piti (asun juna-aseman vieressä teoriassa 20min kentästä, mutta varaan siirtymiseen aina yli tunnin). Lento on 3 tuntia ja siihen lisäksi kentällä säheltäminen.
Keskustassa kaikki on aika kompaktisti ja kävellen kiertää kätevästi ison osan nähtävyyksiä mutta turistipaikat ovat aina kuin nuijalla lyötyjä ja jonottamaan joutuu. Varsinkin jos ei ole tottunut Lontoon metroon niin siirtymisiin voi mennä hetki (metro on tosin todella helppo ku sillä pari kertaa joutuu suhaamaan).
Kannattaa katsella tarjouksia majoituksista, jos tänne asti vaivautuu niin kannattaa olla ainakin yksi kokonainen päivä. Lontoosta pääsee myös tosi kätevästi esim. Oxfordiin jos muut nähtävyyden kiinnostaa.
Mieluummin 6 tuntia Lontoossa silloin tällöin kuin koko ikänsä Suomessa, samassa yksiössä, samassa lähikaupassa, samaa perunaa, samalla av-palstalla jokapäivä.
Lontoossahan ei oikeastaan sellaista paikkaa olekaan, jota ei olisi hienoa nähdä, joten siinä mielessä lyhytkin aika kaupungissa tarjoaa koko ajan nähtävää. Itsekään en ekalla reissulla nähnyt Big Beniä kuin kaukaa toiselta sillalta, kun jatkuvasti tuli muuta mielenkiintoista tsiigailtavaa. Enkä vieläkään ole käynyt esim. Whitehallilla, vaikka on useampi reissu jo takana. Seuraavalla reissulla aion kyllä käydä sielläkin.