Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväksi Lontooseen?

Vierailija
28.03.2015 |

Lontooseen saa meno-paluulentoja jollain vähän yli sadalla eurolla samalle päivälle, eikä tarvisi ottaa hotellia kun tulee yöksi kotiin. Kaupungissa ehtisi olla 5-6 tuntia ennen kuin menee takaisin kentälle. Oletteko tehneet tällaisia päiväreissuja? Ehtiikö siinä nähdä kaupunkia yhtään?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene päiväreissulle jos haluat. Ei siihen vaikuta, tekeekö muut samanlaisia käyntejä vai pitempiä. Kyllä 5 tunnissa ehtii Thamesin rantaa katsella ja käydä Trafalgarin aukiolla tms. 6 tuntia voi olla vähän siinä ja siinä ehtiikö paluulennolle. Tuon pituisiahan ne Tukholman ja Tallinnankin päivämatkat on.

Vierailija
2/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele että kuljet kotikaupungissasi 5 tuntia katselemassa kaupungin elämää. Ehtii siinä jotain nähdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tuollaisia pikareissuja molemminpäin, työjuttujen takia. Muuten hyvä mutta se istuminen rasittaa vähän.

Vierailija
4/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos selvät suunnitelmat siitä, mitä haluat tehdä niin mikä ettei.

Vierailija
5/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkoihin menee kolme tuntia suuntaansa, Helsinki-Tampere junamatka on kaksi tuntia, ja monet kulkee sitä väliä jatkuvasti.

Vierailija
6/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Google mapsin ja tfl.gov.uk:n avulla tehnyt vartin tarkkuudella aikataulun Lontoossa liikkumiseen omalle reissulleni, ja olin koko ajan aikataulusta edellä. Aikaa riitti hyvin. Ainoa vaan, että uuden paikan viehätys vähän kärsii, kun kaikki on katsottu netistä etukäteen.

Vierailija
7/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lentää Gatwickistä niin on otettava huomioon, että junamatka keskustaan kestää tunnin suuntaansa.

Vierailija
8/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:06"]

Jos lentää Gatwickistä niin on otettava huomioon, että junamatka keskustaan kestää tunnin suuntaansa.

[/quote]

Puoli tuntia London Bridgen asemalle (josta on hienot näkymät kun ylittää sillan kävellen). Kolme varttia jos menee junalla joen yli Farringdonin asemalle.

Vierailija
9/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se on mahdollista, mutta itse en kyllä jaksaisi. Rasitun jo pelkästä lentokoneessa istumisesta ja kentällä sähläämisestä sen verran, että tuollainen reissu kuulostaa painajaiselta... mutta kaikki ovat erilaisia.

Kannattaa muistaa, että jos on kiire, pitää ottaa Heathrow Express, jonka meno-paluu maksaa 35 puntaa. Sen lisäksi sitten yhden päivän Travelcard, ellei halua mennä paikasta toiseen taksilla (paljon kalliimpaa). Viiteen tuntiin pitäisi sitten sisällyttää myös maanalaisen ruuhkat ja eri paikoissa jonottamisen, jos aikoo tehdä vähänkään muuta kuin kävellä ympäriinsä keskustassa.

Itse kyllä pulittaisin enemmän pidemmästä lomasta. Kokisin saavani keskimäärin enemmän rahoilleni vastinetta.

Vierailija
10/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heathrow Express on tosiaan vain 15 minuuttia, mutta Gatwickista onkin pidempi matka... en tullut ajatelleeksi, että nämä halvat lennot menevät luultavasti Gatwickiin.

Vierailija
11/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti aikatauluun myös passimuodollisuudet Lontoossa. Ne ovat hitaita jos sinulla ei ole biometrista passia, että pääset automaatista. Ja jos on lapsia mukana, niin sitten automaattisesti joutuu jonottamaan, koska alaikäiset eivät voi mennä automaatin kautta. Viimeksi Gatwickillä kesti tunnin päästä läpi passitarkastuksesta maahan...jono oli hirmu pitkä. Lensimme Norwegianin aamuvuorolla (perillä yhdeksän aikaan). Mikäli lento on tosiaan Gatwickiin minä itse menisin päivämatkalle mielummin Brightoniin, koska Lontooseen on sen verran pitkä matka. Brightoniin on vain 20min matka. Aivan ihana kaupunki erityisesti kesäaikaan. Mutta jos lento Heatrow:lle, niin sitten päiväreissu Lontooseen.

Vierailija
12/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäisin vähintään yhdeksi yöksi, mieluiten vaikka pitkäksi viikonlopuksi. Tuntuu että se lentolipun hinta menee ihan hukkaan, jos palaa jo samana päivänä, mutta jos sen lipun hinnan jakaa useammalle päivälle, niin se on suhteessa edullisempaa, vaikka toki kokonaiskustannukset kasvaa. Eihän sen majoituksen ole pakko olla kallis, kai niitä jotain halpisvaihtoehtojakin on, packpackers-paikkoja tms? Itse en ole lontoossa koskaan ollut, mutta sen verran iso sen tiedän olevan, etttei siitä muutamassa tunnissa oikein ehdi saada irti.

Vierailija
13/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 13:58"]Lentomatkoihin menee kolme tuntia suuntaansa, Helsinki-Tampere junamatka on kaksi tuntia, ja monet kulkee sitä väliä jatkuvasti.
[/quote]

Ota huomioon, että lentoihin tulee aina lisäksu kulkemiset kentälle ja takaisin sekä odottelut lentokentillä.

Vierailija
14/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden päivän travelcardiin kuuluu metro Heathrowista keskustaan, mutta se on hitaampi kuin juna. Mutta näkeepähän vähän Piccadilly linen asemia.

Vierailija
15/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee olla mielummin pari päivää. Yöpyminen halpaa hostelleis, 10 puntaa yö.

Vierailija
16/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen Gatwickissä aamulennolta ehtinyt aina vartin yli kymmenen junaan (vai onko se nyt 10:17), joskus aikaisempaankin. Heathrowissa on nopeampi passintarkastus. Ennen yhtätoista osuu jalka Lontoon asfalttiin. Siitä jos puoli viiden jälkeen lähtisi takaisin kentälle niin ehtisi seiskan koneeseen.

Vierailija
17/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei kannata. Lentokentillä jonottaessa voi mennä tunteja. Mene esim YHA-hostelliin, siistejä, turvallisia ja halpoja.

Vierailija
18/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikertalaisella menee aina myös oma aikansa pelkkään ihmettelyyn.

Vierailija
19/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on viisi tuntia aikaa käytettävänä Lontoossa niin äly yritä nähdä hirveästi, mene johonkin ja asetu sinne katselemaan ja kuuntelemaan vilinää, syö ja juo jotain, käy vaikka shoppaamassa tai jossain näyttelyssä siinä ihan lähiympäristössä. Viidessä tunnissa ei Lontoossa ehdi kovin kauas eikä isoja rakennuksia ehdi kiertää, menee ihan juoksemikseksi. Keskustasta lentokentälle menoon menee tosiaa lähes tunti tiukalla ajalla mutta kannattaa varata kaksi tunita, lisäksi kentällä pitäisi olla kaksi tuntia ennen koneen lähtöä check-in, matkatavaroiden luovutus, turvatarkastus mahdollisine jonoineen. Aika kuluu siellä kyllä ihan mukavasti jos pääset noista liian aikaisen lävitse. Lähtöportilla on kuitenkin hyvä olla jo 45-30 min. ennen lähtöä. Muista tarkastaa nuo aikarajat varatessasi lentoa joko lennon myyjältä tai käyttämäsi lentoyhtiön nettisivuilta ja käyttämäsi lentokentän nettisivuiilta.

Vierailija
20/27 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miettii, ettei se varmasti ole se lentokenttä ihan lontoon keskustassa, niin kun kuluttaa matkat lentokentältä kaupunkiin ja takas, niin siihen mene lisää rahaa + vähintään tunti aikaa. Eli loppujen lopuksi aikaa olisi aika mitätön määrä. Mielummin jäisin edes yhdeksi yöksi, kuin että samana päivänä takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme