Mistä saan itsekuria olla syömättä virpojille tarkoitettuja..
Herkkuja?! Haluan ostaa niitä tänään valmiiksi huomiselle, niitä varmasti kuitenkin käy kun naapurusto on täynnä lapsia... Mun järkyttävä sokerinhimo joutuu kamalalle koetukselle :( ja jos syön yhden, lopettaminen on lähes mahdotonta...
Kommentit (18)
Oletko oikeasti aikuinen ihminen? Osta itsellesi vaikka viisi kiloa irtokarkkeja niin eiköhän virpojillekin jää jotain annettavaa.
En osaa neuvoa, itsellänikin on yhtä huono itsekuri makean suhteen. Olisiko mahdollista käydä vasta huomenna aamulla ostamassa herkut? Tai onko sinulla puolisoa, joka voisi säilyttää niitä huomiseen ja ei antaisi niitä sinulle vaikka kuinka pyytäisit? :D
Et sitten ostanut itsellesi yhtään....?
Yritän siis tässä päästä irti tästä hirveästä syöpöttelyn kierteestä missä olen nyt ollut jo ties kuinka pitkään. En tiiä onko tää jo jotain syömishäiriömeininkiä, mutta kuitenkin. Pitemmän päälle yritän saada ruokavalion tasapainoiseksi, mutta just nyt pitäis pysyä mahdollisimman kaukana kaikesta sokeripitoisesta...
Ehkä en vaan hommaa tänne mitään hyvää ja esitän, etten ole kotona :(
Minä selitän itselleni ettei meille kukaan kuitenkaan tule virpomaan, koska niin ei ole tapahtunut ainakaan 5 vuoteen. Ostin kuitenkin virpojille munia, mutta lasten kanssa yhdet herkuteltiin, huomenna varmasti loput:)
Ostettiin virpojille suklaamunia, mutta syötiin ne jo lapsen kanssa... Enää en osta mitään, annan sitten vaikka rahaa.
Ei jestas, ET VAAN SYÖ NIITÄ!! Aikuinen ihminen. Syötkö muutenkin kaapit tyhjäksi jos siellä jotain on? Mistä saat itsekuria olla syömättä kilon sokeripussia kaapista? Tai syömättä 500 g kaakaojauhepussia? Et_vaan_syö. Helppoa se ei ole, mut on helppo kitistä täällä kun on niin vaikeeta kun en saa syödä 20 kpl suklaamunia yhdellä istumalla. Päätät että joka kerta kun meinaat syödä herkkuja, juot lasin vettä. Tai menet kiertämään korttelin.
Mä en ymmärrä. Aikuiset ihmiset syö virpojille ITSE ostamansa karkit! Ynmärtäisin, jos puoliso olisi ostanut, ja sitten vahingossa tietämättään söisi... mutta itse ostaa ja sit syö?! Mä ostin just ison sukulakulaatikon ja 10 suklaapatukkaa. En syö, täällä meillä pitää muutenkin vielä viikko odotella trulleja.
Päätät että et syö mitään vaatteet päällä ja jos alkaa herkuttaa riisut alasti ja meet peilin eteen mussuttaa herkkuja. Auttaa mulla
Anna virpojille rahaa. 50e seteleitä.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:36"]
Ei jestas, ET VAAN SYÖ NIITÄ!! Aikuinen ihminen. Syötkö muutenkin kaapit tyhjäksi jos siellä jotain on? Mistä saat itsekuria olla syömättä kilon sokeripussia kaapista? Tai syömättä 500 g kaakaojauhepussia? Et_vaan_syö. Helppoa se ei ole, mut on helppo kitistä täällä kun on niin vaikeeta kun en saa syödä 20 kpl suklaamunia yhdellä istumalla. Päätät että joka kerta kun meinaat syödä herkkuja, juot lasin vettä. Tai menet kiertämään korttelin.
[/quote]Ota sinä nyt ihan rauhallisesti.
Kyllä mä ymmärrän. Ihmettelijöille tiedoksi pitkään jatkunut väärin (itselle sopimattomasti) ja huonosti syöminen oireilee juuri noin. Olet Ap varmaan syönyt ja mahdollisesti juonut liian vähän jo pitkään.
Ensinnäkin, Ap, vie karkit johlnkin hankalaan paikkaan, kunnes tarvitset niitä. Autotallin perukoille, ullakolle, ylimmälle hyllylle takaosaan varastossa..
Toiseksi, älä yhtään laihduta. Syö aamusta lähtien vaikka ähkyyn asti kasviksia, rasvaa ja proteiinia. Syö kolmen tunnin välein, ja muista juoda joka välissä. Tai sitten lisäksi heti kun ajatukset kääntyvät herkkuihin syöt jotain muuta, järkevää.
Minusta on jännä lukea näitä makeanhimon kirjoituksia :) Älkää käsittäkö väärin, en ole mitenkään ylimielinen, vaan en oikeasti pysty ymmärtämään. Minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista makeanhimoa, ei yhtään. Ja nyt keski-ikäisenä kaikki karkit ym. lähinnä kuvottaa ja oksettaa. Jos joku käskisi minun nyt valita, syönkö kinder-munan vai pesenkö vessat, pesisin ne vessat. Oikeasti.
Lapsenakin kun olimme kylässä ja tarjolla pelkkiä makeita, täytekakkua, keksejä ym. minä menin keittiöön ja pyysin ruisleipää. En vain kestänyt mitään kakkuja.
En halua korostaa tätä inhoani koskaan, joten kohteliaasti kieltäydyn makeista vaikka laihdutuskuuriin vedoten ja kuitenkin kehun kuinka herkullisen (ällöttävän) näköisiä tarjottavat ovat :)
Tsemppiä ap:lle tuohon itsekuriin! Minulla on täällä parikymmentä kinder-munaa ja saman verran moisia patukoita odottelemassa virpojia....
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:50"]
Minusta on jännä lukea näitä makeanhimon kirjoituksia :) Älkää käsittäkö väärin, en ole mitenkään ylimielinen, vaan en oikeasti pysty ymmärtämään. Minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista makeanhimoa, ei yhtään. Ja nyt keski-ikäisenä kaikki karkit ym. lähinnä kuvottaa ja oksettaa. Jos joku käskisi minun nyt valita, syönkö kinder-munan vai pesenkö vessat, pesisin ne vessat. Oikeasti.
Lapsenakin kun olimme kylässä ja tarjolla pelkkiä makeita, täytekakkua, keksejä ym. minä menin keittiöön ja pyysin ruisleipää. En vain kestänyt mitään kakkuja.
En halua korostaa tätä inhoani koskaan, joten kohteliaasti kieltäydyn makeista vaikka laihdutuskuuriin vedoten ja kuitenkin kehun kuinka herkullisen (ällöttävän) näköisiä tarjottavat ovat :)
Tsemppiä ap:lle tuohon itsekuriin! Minulla on täällä parikymmentä kinder-munaa ja saman verran moisia patukoita odottelemassa virpojia....
[/quote]
Ihanaa että on joku kaltaiseni. Minusta tuntuu usein että olen ihan kummajainen, mulla ei vaan ole minkäänlaista makean himoa. En edes pystyisi syömään suklaamunaa. Jos virpojilta jää munia yli eikä olis lapsia, olis pakko heittää virpojille varatut munat roskiin, en vaan oikeasti pysty syömään.
Pystyn kyllä syömään esim. pullaa, mutta esim. kaikki karkit ja suklaa lähinnä oksettaa. N34
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:50"]
[/quote]
Ihanaa että on joku kaltaiseni. Minusta tuntuu usein että olen ihan kummajainen, mulla ei vaan ole minkäänlaista makean himoa. En edes pystyisi syömään suklaamunaa. Jos virpojilta jää munia yli eikä olis lapsia, olis pakko heittää virpojille varatut munat roskiin, en vaan oikeasti pysty syömään.
Pystyn kyllä syömään esim. pullaa, mutta esim. kaikki karkit ja suklaa lähinnä oksettaa. N34
[/quote]
Mustakin on nykyään jännä lukea näitä maekanhimotuksia. Päätin laihduttaa ylimääräiset kilot eli viitisentoista pois ja opettelin uuden elämäntyylin, enää en napostele ja itsekuri on ihan suunnaton verrattuna entiseen. Eräs tuttuni hokee aina että hän ei voi ostaa mitään herkkuja vierasvaraksi tms, koska söisi ne heti tunnin sisään kaupasta tultuaan. minusta se ei ole mikään ylpeydenaihe :/
ap:lle, ajattele kaikki ne herkut sokeripaloina, kokeile esim ajatusleikkiä "tässä on viisi suklaamunaa, niissä on 50 palaa sokeria" (ei siis välttämättä oikeasti tuota määrää mutta ajattele yhtä överisti), söisitkö siis paljaltaan edes puolta siitä eli 25 sokeripalaa?
Syö jotain hedelmiä. Niillä saat makeanhimoa siirrettyä. Tai sitten syö kunnon ruokaa, maha täynnä ei enää tee mieli herkkuja.