Vinkit miten selviätte joulunpyhistä riitelemättä?
Noniin, kolme viikkoa joululomaa. Raskas vuosi takana, väsymystä, hermojen kiristelyä. Kuinka säilyttää sopu?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Mennään aattona mummolaan syömään ja viettämään joulua. Jos jäämme vain keskenään kotiin niin takuulla on hermot kireällä.
Miksi kotona on hermot kireällä? Siellähän pitäisi olla kaikkein mukavin ja rauhallisin olla.
Onpas yllättävän sopuisaa porukkaa täällä 😉 Haluaisin olla kärpäsenä katossa ihmisten kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennään aattona mummolaan syömään ja viettämään joulua. Jos jäämme vain keskenään kotiin niin takuulla on hermot kireällä.
Miksi kotona on hermot kireällä? Siellähän pitäisi olla kaikkein mukavin ja rauhallisin olla.
Osa ihmisitä on väkisin yhdessä joko taloudellisista syistä tai lasten takia. Silloin tulee paha olo, jos pitää liikaa olla toisen seurassa.
t. eri
Minä olen rakkaani mieheni kanssa viettänyt yli 30 vuotta ihan kaksin kaikki joulut eikä meillä ole koskaan riidelty. Me rakastamme toisiamme yli kaiken. Alussa jouduimme olemaan erossa ja se oli kamalaa ja sen jälkeen ei ole oltu koskaan erossa toisistamme. Meidän rakkaus on ikuista.
Vierailija kirjoitti:
Yli 40 v. yhdessä eikä vielä ole tarvinnut riidellä, ei jouluna eikä muulloinkaan.
Tuollainen suhde olis mun kauhistus. Kyllä kunnon riitely puhdistaa ilmaa . Mutta olemme sitten muutenkin intohimoisia ihmisiä. T: 32 vuotta naimisissa
Sulla on ap nyt kokolailla tasan viikko aikaa riidellä. Käytä se hyödyksi niin ei pyhinä enää tarvitse riitaa haastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mä riitelisin rakastamani ihmisen kanssa?
Apua 😂 Ai rakkauteen ei kuulu riidat?
Kyllä tuo vähän vieraalta kuulostaa, että jo heti joulunpyhinä pelkää menettävänsä hermonsa johonkin.
Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 40 v. yhdessä eikä vielä ole tarvinnut riidellä, ei jouluna eikä muulloinkaan.
Tuollainen suhde olis mun kauhistus. Kyllä kunnon riitely puhdistaa ilmaa . Mutta olemme sitten muutenkin intohimoisia ihmisiä. T: 32 vuotta naimisissa
Hassua kun rähisijät aina kuvittelevat, että riidattomuus=intohimottomuus. Ei tule mitenkään mieleen, että sen intohimon voi suunnata myös pelkästään positiivisiin asioihin. Ei ole pakko "puhdistaa ilmaa", kun ilma on koko ajan puhdas ja intohimon syttymiseen ei tarvita tappelua.
Meillä kotona riidellään ja lapset tappelee välillä kovastikin. Ei siinä ole mitään kummallista. Ihan normaalia elämää.
Mennään siskon perheen luo viettää joulua ja keksitään muutakin ohjelmaa lomalle, niin ei aivan hypitä seinille.
Meillä kyllä riidellään joskus, mutta miksi ihmeessä joulu sillä pilattaisiin? Se on vaan pari päivää vuodessa. Jouluna tehdään mukavia asioita. En keksi mikä voisi aiheuttaa jouluna riidan kun on tarkoitus nauttia ruoasta ja vapaa-ajasta.
Tarpeeksi viinaa. Viinan loppuminen aiheuttaa 80% riidoista.
Tulen kodista, jossa jouluna ei ainoastaan riidelty, vaan kirjaimellisesti nyrkit heiluivat. Siltä pohjalta ei todellakaan käy edes mielessä, että rupeaisin jouluna riitelemään. En sitä muutenkaan harrasta juuri lainkaan. Tuli annostus täyteen jo ennen murrosikää.
Monissa perheissä riidellään kovastikin juuri jouluna. Silloin on varmaan eniten poliisillakin hommia.
Ihmisillä purkautuu stressi ja odotukset on monesti suuria. On hyvä tiedostaa tämä ja silloin voi keksiä jotain tapoja helpottaa stressiä .
On fiksua ajatella asiaa etukäteen ja vaikka lähteä sinne mummolaan.
Vituttaa noi tyhmät riitelevät ihmiset ja ne saa lähteä helvettiin niin etten jaksa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas tuollainen suhde olisi kauhistus. Riitely ei ole koskaan puhdistanut ilmaa, vaan tehnyt pahan olon molemmille.
Mun vanhemmat riiteli todella rajusti lapsuuteni joulut. Siellä me kaikki itkettiin ja pelättiin. Päätin etten koskaan ikinä itse riitele jouluna! Ja tämä on pitänyt. Jos joku ärsyttää hirveästi, lähden hetkeksi ulos tai menen vaikka suihkuun. Harvemmin edes ärsyttää.
Jos kämpässä on liikkuma varaa, mene välillä itseksesi lukemaan/ kuuntelemaan musiikkia/ äänikirjoja .
Käy/ käykää ulkoilemassa .
Yhdessä voi yrittää pelailla jotain .
Meillä riidellään tosi harvoin ja kohta 20 v takana. Ex:n kanssa riideltiin jatkuvasti.
Anna lapselle raitis ja riidaton joulu! Kukaan lapsi ei ansaitse joulu, joka joko pelottaa tai ahdistaa aikuisten hölmöilyjen takia.
Minulle hetki, jolloin riitely loppui oli se, kun 4v saneli joulupukin kirjeeseen "toivon joulun, jolloin kaikki ovat iloisia eikä äiti ja isä riitele". Se oli pysäyttävä kokemus.